Aangemaakte reacties
-
Hallo,
Exact een jaar geleden heb ik mijn 964 aangeschaft. Ook met hetzelfde plan als jij.
De zoektocht heeft ruim een jaar geduurd, maar uiteindelijk was het de moeite.Eerst moet je veel lezen, praten met eigenaars en kenners. Fora bezoeken etc. Vooral Wim op dit forum heeft me nog goede tips gegeven maar hij is er jammer genoeg niet meer.
Dan gaan kijken en ermee rijden. Ik heb met ongeveer 6 potentiele kandidaten gereden.
Als de keuze gemaakt was heb ik een aankoopkeuring laten doen bij Porsche zelf. De eigenaar had geen bezwaar.
Je krijgt een ellenlange lijst met opmerkingen gaande van verwaarloosbare items tot belangrijke punten.
Het kost €300 en zal niet alle gebreken aan het licht brengen maar het geeft toch al een beter beeld en gemoedsrust.
Die lijst heb ik voorgelegd aan een bevriend garagist die o.a. classic Porsche doet. Hij kon me een triage doen en een idee van de kosten geven.
Met deze lijst ben ik dan gaan onderhandelen.Eerst maak je de keuze, ga ik ermee rijden of is het vooral een investering.
Voor een rijders auto is aantal Km en matching numbers minder belangrijk. Onderhoud en staat van het voertuig des te meer.
Ik heb op een jaar 11.000 Km gedaan waaronder een 7-daagse roadtrip door de Alpen.De SC en 3.2 zijn meer classic en basic. De 993 is gewoon te duur qua belastingen en dat gaat nog even zo blijven.
Mijn 964 is ingeschreven als oldtimer en de belastingen zijn peanuts. Ook verzekering is iets voordeliger.
Hij geeft net nog genoeg comfort (stuurbekrachtiging, ABS, hydraulische koppeling) om een week in de Alpen te gaan toeren maar heeft ook nog de rauwheid van een classic.Veel geluk met je zoektocht.
in antwoord op: Muziek CassettesHallo, heb je dit kunnen oplossen?
Ik heb net hetzelfde probleem. (964 ’91 cabrio)
Als de schakelaar volledig naar voor is zou het licht alleen moeten aangaan wanneer de deur open is.
Bij mij blijft dit permanent aan.
Beide deurschakelaars lijken te werken. Als ik ze induw hoor ik een relais klikken in de buurt van het handschoenenkastje. Dat zal uw “aftakpunt 8” zijn in uw schema.Alleen blijft het licht aan.
Iemand enig idee?
tx
in antwoord op: 964 cabrio bwj 1990 binnenverlichtingDat is een goed argument.
in antwoord op: De zoektocht blijft doorgaan…964Tja, uit de akk (door Porsche zelf) blijkt een van de kandidaten niet matching te zijn. De motor is van 93 terwij de auto van 91 is. Ook he versnellingsbaknummer is weggeslepen. Ik ben nu alle offertes aan het verzamelen om te zien of ik het budget heb om alles te fixen. Maarja, uiteindelijk blijft hij, non matching.
in antwoord op: De zoektocht blijft doorgaan…964Maar ooit ga je hem moeten verkopen.
Ik hoor van verschillende proffesionele Porsche dealers verschillende meningen.
De een zegt “walk away” omdat je het moet gaan uitleggen achteraf en het classic gehalte van een 964 alleen maar gaat stijgen.
De andere zegt dan dat zij die matching zoeken meestal toch niet kopen.Hoe zien jullie dit? Jullie hebben de aankoop gedaan. in hoeverre was dit belangrijk?
tx
in antwoord op: De zoektocht blijft doorgaan…964Hoe belangrijk zijn de matching numbers eigenlijk?
Maakt het veel uit?in antwoord op: De zoektocht blijft doorgaan…964Hallo,
Ik zou een aankoop keuring willen laten doen bij een officiële Porsche garage.
Het kost €300 en ze checken een een 120-tal punten.Alleen, géén compressie test. Blijkbaar zou dit te invasief zijn en het is te ingewikkeld bij een 964.
Dit lijkt mij de enige manier om toch inzicht te krijgen in de staat van de motor zonder hem open te maken.
Nu, op youtube staan veel filmpjes waar je ziet dat een compressietest doen bij een 964.
Daarom ben ik een beetje verbaast.Iemand ervaring met deze Prosche test?
Bedankt.
in antwoord op: 964 >200k Km zonder revisieHallo,
Als je het zo verteld kan je beter van een Porsche afblijven.
Hoe kan je dit vermijden?
Tx
in antwoord op: 964 >200k Km zonder revisieDenk je dat een Porsche aankoopkeuring dit eruit zou halen?
Zelfs de koppeling en het vliegwiel zijn niet vervangen. in alle aankoopgidsen en fora lees je dat dit toch een zeker moet gebeuren.
Iemand ervarin hiermee?
tx
in antwoord op: 964 >200k Km zonder revisieDit is toch eerder uitzonderlijk niet?
Lijkt me bewuste misleiding dan.Kan een aankoopkeuring bij Porche dit oppikken denk je?
Tx
in antwoord op: 964 >200k Km zonder revisieMaar al die dingen die je leest in aankoopgidsen, forums en dergelijke dan? Ook de koppeling en het vliegwiel zijn de afgelopen 10 jaar niet vervangen. Misschien eerder maar daar heb ik geen aanwijzingen voor.
Blijkbaar zijn dat ook onderdelen die gevoelig zijn bij een 964.in antwoord op: 964 >200k Km zonder revisie