Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
    • Check eerst even of je 12v krijgt op de starter? Zitten twee kleine draadjes op denk ik… welke het net is weet ik nu niet meteen… Eentje gaat naar de koud start valve dacht ik

        [quote=”cabrio wim” post=213440]Als wij Amerikaanse bumpers ombouwen naar euro bumpers worden deze gaten dicht gelast met aluminium.
        Dan is het zo het hoort, al moet dan wel de bumper gespoten worden.[/quote]

        Zoals het hoort is, als je een Americaanse koopt je hem origineel houd :music:

          Ooooh echt? Vraag dan 50 cent voor het plaatsen ervan, dan heeft iedereen er iets aan.

          Binnenkort komt er een deftige Porsche forum die wel goed zal werken.

            Kan je eens een foto posten wat voor stuur je net zoekt? Ik heb er een paar liggen…

              Hoe lang is het geleden dat je de injectoren vernieuwd of getest hebt?
              Het kan zijn dat 1 injector lekt waardoor 1 cil niet meteen mee draait.
              In deze oude wagens kan dat zo een problemen opleveren.
              injectoren krijgen in mijn ogen veel te weinig aandacht… veel p driver willen meer power maar hebben 10 to 20 pk op stal staan door slecht werkende injectoren.
              Een goed vs slecht afgestelde ontsteking geeft alsook grote verschillen op de dyno… #tested (dit heeft niets te maken met jouw probleem voor alle duidelijkheid)
              Ik gok op injectoren! testen kost je niet veel en kan nooit geen kwaad hoor!
              een filmpje om te verduidelijken:

              Btw: geen last om de auto te starten een 20 tal min na het rijden?

                en als er witte rook is hebben we een nieuwe paus! :lol:

                  [quote=”python” post=194038]Het koud galopperen op stationair komt omdat die te rijk loopt .
                  Een WUR is niet goedkoop , om te beginnen moet je de CO eens controleren , mogelijk is na het afstellen hiervan je probleem opgelost .
                  Naar gelang jaartal en uitvoering EU/USA zit hier verschil in dus moet je even nakijken wat voor jou past.
                  Om te bepalen of de WUR de boosdoener is moet je de benzinedruk in het CIS systeem controleren .[/quote]

                  +1 voor python.

                  Slecht werkende injectors kunnen het ook zijn. benzinedruk meten is weten :-)

                    dat is de totale dikte van de stuuras… als ik niet mis ben heb jij de 21 mm nodig…

                      neem een tang met lange bekken, doe de motor draaien en trek 1 voor 1 de bougie kabels van de delco. je moet telkens horen dat 1 cil wegvalt, als dit niet zo is draait hij op vijf poten… welke kleur van rook heb je? blauw of zwart?

                          En dan spreken we hier nog over een ROW versie.
                          In de USA hadden zij nog minder pk door emissie normen.
                          Op de testbank hadden ze allen 15 tot 20 pk meer dan de beschreven 300pk vandaar dat de upgrade soms 350 pk haalde.

                            Niet enkel golf maar ook ford ,volvo Mercedes, etc…
                            Het duurt even voor je het systeem door hebt. (heb er 5 jaar over gedaan door dagelijks uren te lezen op pelican forum)
                            Eens je het systeem kent valt het allemaal wel mee.
                            Ik heb steeds naar een specialist gezocht en ik ben telkens licht tot zwaar teleurgesteld geweest!
                            Idd: zoals hierboven gezegd, de warm up regulator kan meerdere functies hebben.
                            Meestal wanneer je het vermogen opdrijft en de Kjtrnc loopt op zen max dan is de meest gebruikelijk optie om een gemodificeerde wur te gebruiken.
                            De wur is makkelijk te testen en je vind er ook heel wat info over. even een drukmeter er tussen plaatsen liefst met een kraantje zodat je meteen ook systeemdruk kan weergeven.
                            Een aanrader is een digitale afr odo meter. Dit gaat je veel helpen, zo kan je steeds je lucht/mengsel verhouding in de gaten houden.
                            Misschien kan je even uitleggen wat de problemen zijn momenteel?
                            Kijk even hier waar het allemaal mooi uitgelegd wordt.
                            https://www.youtube.com/watch?v=2VktDzVxapU

                            Kurt

                              Degene die roest heeft uitgevonden zou de doodsraf moeten krijgen :mrgreen:

                                [quote=”WES-RS” post=141595]

                                :lol:

                                klefroid: Als je iemand wilt quoten, kun je best op het knopje “quote” drukken rechtsonderaan in het bericht, werkt wat makkelijker. ;)

                                *EDIT* Of wachten tot een mod het regelt kan natuurlijk ook. :mrgreen:[/quote]

                                Zo zie je maar dat je niet slim hoeft te zijn om met een Porsche te rijden :first:

                                  [quote=”Vincent_991″]

                                  Enkele dagen voordien had Benny (BBshifter) opgemerkt dat de voorste remblokken versleten waren. Onmogelijk om nog in de korte tijdspanne aan een vers setje Carbone Lorraine te geraken. Gelukkig had ik nog een set standaard TRW blokken liggen![/quote]

                                  Ben al een tijdje van plan nieuwe remmen + schijven te plaatsen. Toch wordt ik opgehouden door mensen die zeggen dat de meeste merken piepen en vooral semi race. de gewone remmen dan weer niet vlot … Nu maak je mij wel nieuwsgierig daar ik van Carbone Lorraine nog nooit heb gehoord!”
                                  ???

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)