Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 180)
    • prijs verlaagd : 200 € !
      De rubber lip alleen is dat al waard, in deze mooie staat !

      0

        Gebeurd overal, zelf s zonder wasbeurt. Ik heb dit jaar een 944 turbo cup 3x weten verkopen op een kleine 2 maand (van particulier naar handelaar, naar handelaar en terug naar particulier) met een prijsverhoging van bijna 20.000 € en die was de eerste keer ook al proper.

        0

          Waar waar waar??

          deze ok ? : 996 GT3 mk2

          0

            k doe mijn Cayman R voor geen geld ter wereld weg ben er suuuuuuuper tevreden van.

            Kan je vergelijken met een 911 en zo ja welke + hoe ervaar je het verschil ?

            0

              Voor niet veel meer dan die 45k-50k waar de R rond draait, vindt men ook (nu nog) een 996 GT3 of een 993, misschien zelfs een 964 :-)
              Dus veel concurrentie idd.

              0

                Is zo’n beetje als met de 996 GT3 en de 997 GT3 : de 997 zal wel beter zijn, maar de 996 is een puurdere auto.
                Voor de 996 GT3 kan je ook wel van een hype spreken op dit moment lijkt me. Autos die paar maanden terug nog voor 70k te koop stonden, staan nu aan 90k …….. bij dezelfde handelaar ……..

                0

                  Maar we hebben het over 25 jaar ;)

                  over 25 jaar ? dan mogen/kunnen we met al die klassieke 911’s die nu een fortuin kosten, zelfs niet meer de baan op tussen de zo goed als zelfrijdende autos waar wij nog amper chauffeur zijn.
                  Benieuwd wat de prijzen dan gaan doen ……

                  0

                    Ben het toch niet helemaal eens.
                    Laatste jaren gaan ook de goede 924 en 944 modellen in stijgende lijn. Zeker de 924S, 944 turbo, 944S2 en 968.
                    Logisch ook, want voor vele liefhebbers is de 911 onbetaalbaar geworden en zij moeten hun pijlen elders richten.
                    Bij de Cayman en Boxster zullen het ook de “pure” reeksen zijn die waarde houden, net zoals de 911 GT3’s denk ik.
                    Het zijn de meest sportieve modellen die het dichst aanleunen bij de pure sportwagen : de rijders autos .
                    Cayman R is ook zo’n liefhebbers auto en dat maakt hem toch wat specialer. Markt hiervoor is en blijft kleiner dan voor de 911.
                    Maar als je ziet dat ze nu nog tegen de 50k zitten, is dat toch al een trend.
                    Als de vakliteratuur klopt, dan zijn er ook “maar” 1500 van gebouwd.
                    Zonder radio of airco, met alu deuren, lichtgewicht kuipstoelen etc weegt hij 55kg lichter dan de standaard Cayman.

                    0

                      VERKOCHT (via e-bay)

                      0

                        Klik link – klik “944 Turbo Cup” – klik “recensement” – en daar zie je lijst voorlopig bekende vanaf 1986

                        Ja, maar die van 1986 zijn geen Franse cups, dat zijn de 50 Duitse cups !
                        Het is wel een Franse website, maar het zijn dus geen Franse autos.
                        Ik heb de lijst met alle 50 chassisnummers van 1986 en daar zijn ook de autos bij die op de site staan.
                        Zowiezo waren er in 1986 geen Franse cups.

                        0

                          wat bedoel je ? Ik lees daar niks over 220pk versies in 1987, tenzij ik erover lees ??

                          0

                            Franse cups zijn pas gestart in 1987, 1 jaar na de Duitse cups.
                            Vanaf 1987 waren de Duitse cup autos 250PK, het zou mij verbazen dat de Franse cups dan nog wel met 220PK zouden gaan racen als de 250PK versie leverbaar was.

                            0

                              Of dat de duurste zijn weet ik niet, in Frankrijk misschien wel, maar daarbuiten dacht ik dat de Duitse CUPs toch meer gewild zijn omdat deze serie door Porsche zelf werd georganiseerd.
                              De Franse CUP series waren een initiatief van Sonauto, de Franse invoerder destijds.
                              Vanuit Porsche werden de autos geleverd met 250PK, De tuning naar +/- 300pk gebeurde in Frankrijk, dus niet af fabriek. en dus inderdaad alleen voor Frankrijk in 1990-1991, toen ze in Duitsland al met met 964 CUP raceten.

                              0

                                Ik moet mijn vorig bericht corrigeren. Vandaag vernomen dat de witte cup verkocht is voor 60k !

                                De winnnde auto van Joachim Winkelhock van het eerste cup seizoen 1986 staat ook in Frankrijk te koop bij Automobilia in Reims. Vraagprijs 65.000 €

                                1986 cup ex winkelhock

                                Dit is één van de eerste serie cups waar er echt maar 50 van zijn gebouwd, nog met 220pk (ipv 250pk vanaf 1987), fuchs velgen (ipv magnesium teledials vanaf 1987), standaard remmen, geen ingelaste verstevigingen in de carrosserie, geen polyester motorkap. In 1986 widle men de auto nog zo dicht mogelijk bij de standaard turbo houden. Dit maakt de 1986 cup een minder goede koersauto, maar wel de meest zeldzame cup versie.
                                Mijne is ook een 1986 ;)

                                0

                                  en dat voor een wagen met raceverleden en waarschijnlijk erbij horende :bounce:

                                  Het is dan ook een FABRIEKS race auto, waar er +/- 50 van zijn gebouwd in 1988, wat wil je ……… ?
                                  Prijs was er wel wat over, zou intussen verkocht zijn voor een stuk minder.
                                  Paar maanden geleden is deze auto verkocht voor iets meer dan 40.000 €.
                                  Zo’n Duitse handelaar wil er dan ineens een zotte prijs op plakken, tja …….. :popcorn: maar +/- 50k zal hij toch wel opgebracht hebben schat ik. Zo’n CUP is niet te vergelijken met een standaard Turbo.

                                  Als de prijzen van de oude 911’s zo zot blijven gaan, zullen de 924’s en 944 ook duurder worden, want wie vroeger een budget had van +/- 20k kon een mooie 911 kopen. Nu mag je nog beginnen restaureren als je al één vindt voor die prijs ……. Dus de markt verplaatst zich naar 912-914-924 en 944.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 180)