Aangemaakte reacties
-
Nu zit ik juist nog met de vraag of de opening die ik tussen het blokje om de poulie op te zetten en de ventilator zelf normaal is? Daar waar de rondelletjes tussen de ventilator en de poulie dienen te komen. (zie foto in bijlage) Bij de opzoekingen die ik hierop die zie ik dat normaal gezien het blokje tegen de ventilator aan zit?
Attachments:in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scBedankt Dirk voor je link! :respect2: Ik ben aan het wachten op de onderdelen. :happydance:
in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scIemand een idee waar dergelijke ringen gemakkelijk te vinden zijn op aan te kopen? Of best bij Porsche zelf bestellen?
in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scGoede morgen P-liefhebbers,
Deze ochtend vroeg uit frustratie opnieuw een poging ondernomen om de poulie los te krijgen, maar dit maal met succes!! :happydance: De poulie bleek niet meer goed vast te zitten op het daarvoor voorzien vlak. Nu stel ik vast dat er achter de poulie 4 rondelletjes zitten en ervoor geen enkel. Zou het kunnen dat die rondelletjes springen of breken na een tijd? In de foto die ik heb toegevoegd zie ik eveneens een opening tussen de “houder” voor de poulie en de ventilator zelf (op de plaats waar de rondelletjes zitten. Is dit normaal? Moet de rondellen mooi in het midden geplaatst worden of mag dit in hoogte verschillen? Ik heb ook gelezen dat er steeds 6 rondelletjes moeten zitten en niet 4 zoals in mijn geval? Is dit een must of kan het met 4 rondelletjes?
Groeten
L&RAttachments:in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scEr zijn inderdaad bepaalde types sleutels om de poulie op zijn plaats te houden bij het willen los maken van de moer. In mijn geval zit de poulie echter los achter de moer, waardoor het vasthouden ervan geen nut meer heeft. Het probleem dat zich stelt is dat de moer niet meer los wilt komen van de bout. De bout draait mee samen met het binnenste gedeelte van de ventilator. De reden waarom en waardoor de poulie is los komen te zitten is nog onbekend.
in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scGoede morgen Wim,
Bedankt voor je antwoord. Bij het proberen losdraaien van moer aan de buitenzijde draait ook de ventilator mee, waardoor de moer niet los komt. Waaraan zit deze bout achteraan vast? Enige tips om de moer gemakkelijk los te krijgen, zonder andere zaken te beschadigen? Blijkbaar zou de ventilator (gemakkelijk) kunnen breken wanneer je deze probeert te blokkeren om kracht te kunnen zetten op de moer?
in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911scIemand ervaring met de poulie die los komt te zitten? De moer zit stevig vast op de bout en kan niet verder aangetrokken worden. Toch zit de poulie los, waardoor ook de riem niet soepel draait en doorspint! :shock:
in antwoord op: Riemspanning ventilator/alternator 911sc911 3.2. 1984, blauw, antwerpen
LionAndRooster
in antwoord op: Lijst van forumleden en type Porsches911 3.2 1984
in antwoord op: Lijst van forumleden en type PorschesPorsche 911 3.2 1984 Antwerpen
Sent from my iPhone using Tapatalk
in antwoord op: Lijst van forumleden en type PorschesPorsche 911 3.2, 1984, Antwerpen
in antwoord op: Lijst van forumleden en type PorschesPorsche 911 3.2, 1984
in antwoord op: Lijst van forumleden en type Porsches