Aangemaakte reacties
-
Prijs moet je hier idd bekijken in functie van de algemene staat van de wagen. Asl ik die 3.2 coupé bij Dekens zie staan, zou ik het wel weten (koopje).
Anderzijds heb je voor 13.500 een goede basis, hoewel je vanaf die km stand ergens in je achterhoofd de revisiekosten kan meenemen. Met wat geluk echter, rijd je hier nog ettelijke kilometers mee.
Voor een keuring zou ik niet naar Touring of VAB gaan. Deze hebben niet de juiste kennis in huis om te beoordelen wat jij wil weten, daarvoor moet je bij een Porsche specialist zijn. Ook hier is het zo dat zij ook niet IN de motor kunnen kijken maar je kan wel een goede indicatie verwachten.
Veel succes.in antwoord op: advies aankoop 911 3.2 TargaEven theoretisch: tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat stalen remleidingen beter zijn. Maar, remolie met een hoger droog (niet gecontamineerd) en nat (gecontamineerd met 3.7% water) kookpunt heeft duidelijk zijn voordelen. Bij het kookpunt krijg je stoom in de remleiding (afkomstig van de olie zelf, water of lucht). Deze stoom is zéér makkelijk samendrukbaar en zorgt voor fading, zelfs faling van je remmen. Bij een hoger nat kookpunt duurt het dus langer voor je hier last mee krijgt. Hierbij is het dan nog zo dat bv ATE goed hydroscopische eigenschappen heeft, dwz lage absorptie van water.
Deze stoom is IMHO veel meer samendrukbaar dan dat de standaardremleidingen uitzetbaar zijn, zeker de frequentie waar het mee gebeurt.
Zelfs met standaard remleidingen heb je dus voordeel met ATE. Met gewone brake fluid krijg je de combinatie van stoom EN uitzettende leidingen.
Voor de prijs hoef je het echt niet te laten (kost ongeveer het dubbele dacht ik), behalve als je die van Castrol neemt (10 keer duurder dacht ik)
Vraagje: vanaf welke temperatuur beginnen die remleidingen uit te zetten? Hoeveel? En hoe snel komen ze teug in de oorspronkelijke vorm. Ik kan me voorstellen dat je een geringe uitzetting krijgt als je temperatuur hoger komt. Maar zelfs dan heb je volgens mij nog een stabiel volume. De stoom in je leidingen echter, laat zich bij elke druk op het rempedaal samendrukken. Tot het te laat is……….my 2 pence
[quote=”RSR”:26wdemj1]dan hoef je echt niet van die dure remolie te gebruiken hoor.[/quote]
Toch maar doen op circuit.Misschien toch een handleiding op de kop proberen te tikken?
in antwoord op: 2 stoppen achter tankklep??Hey Bart, long time no see. Heb je eindelijk dan toch je Boxster gevonden? Vond in ieder geval jouw 11’je vroeger een moordkar.
in antwoord op: Onze Porsches[quote=”911-lover”:2l3x83w6]Neen , helaas is dat de grootste, maar hier is HET LINKJE naar de verkoper van die tekeningen. Ik heb er zelf ook vijf gekocht. Ze zijn dan wel afgedrukt op fotopapier, maar ingekaderd zijn ze prachtig. :wink: [/quote]
THX, alleen vallen de afmetingen wat tegen.in antwoord op: Nice drawing BoxsterLeuk die speedster, heb je ergens de grote afbeelding?
in antwoord op: Nice drawing Boxsterin antwoord op: aankoop 996 als voorbeeld met duitse papierenJuweeltje.
Goeie keuze, zowel van de wagen als van vriendin :wink:in antwoord op: an other new one . . .[quote=”T-911″:hqi4gnw8]Maar ‘k ben nu eerst begonnen met m’n targadak te bekleden, en onder de bekleding ist nogal vrij messy JAK[/quote]
Succes er mee! Dit wil ik wel es komen bekijken als het klaar is.
in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietHangt idd een beetje van de Volvo af. Er zijn er bij die serieus weerwerk kunnen bieden.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat een goeie 3.2 niet verveelt, dus ergens is er misschien toch wel iets niet juist.
in antwoord op: te traag volgens mij[quote=”stefx911″:250qnv3i]Lou,
“The beast” is een… ???[/quote]
’85 Carrera Targa
in antwoord op: Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930