Aangemaakte reacties
-
Veel succes ermee ! :respekt:
in antwoord op: BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR ALLE FORUMBEZOEKERS[quote=”Ibiz@ke” post=114860]het ontbreken van het logo zegt niet echt veel over de wagen he
Dat was het eerste wat er af ging toen ik mijn 964 kochtIk heb het sinds mijn aankoop niet echt meer bijgehouden,maar afgelopen week door men wat vrienden te praten eens even op het net gekeken
Uit pure info en afgaand op eigenschappen,foto’s historiek en prijs was er op kapaza en 2dehands.be maar 1 wagen die me zou kunnen bekorenWas een 92′ grijze 964 met rond de 175.000km
vraagprijs was een 22-23.000€ wat zeker correct is
Al zijn de vraagprijzen op een goed 1.5j wel gestegen lijkt me[/quote]Zou je me de link daarvan willen bezorgen want die P heb ik dan blijkbaar gemist in mijn zoektocht…
(tenzij het een tiptronic is, want die filter ik weg)in antwoord op: 964 met 200.000 kmIk denk dat er voornamelijk gespaard werd op onderhoud gezien de wagen niet veel km per jaar reed. Ik heb aan de eigenaar gevraagd of ik eens contact mag opnemen met Rescue 911.
Uit de Carpass leid ik af dat de wagen pas na 3 jaar ingeschreven werd in België (dus vermoedelijk ingevoerd). De voorste zetels zien er op foto iets “gebruikter” uit dan 125.000 vandaar mijn reserves voor de wagen. Ook het “Carrera” logo op de achterklep ontbreekt. Dus als ik zou langsgaan zal ik vermoedelijk beroep doen op iemand die er iets meer van kent dan mij ;-)
in antwoord op: 964 met 200.000 kmBedankt voor de adviezen!
Ik heb een aantal 964’s waar ik bijkomende info gevraagd heb:
– de ene heeft nog geen 125.000km, maar in de laatste 12 jaar werd er 500 tot 1000km per jaar mee gereden en er zit een gast in de historiek tussen 80.000 en 118.000. Er werd nog niets gereviseerd aan de motor noch koppeling/vliegwiel vervangen. Ik heb nog geen zicht op eventuele olielekken (groter risico wegens veel stilstaan. Hij werd de laatste 3 jaar onderhouden bij Rescue911.
– een andere werd (zoals in mijn eerste post gesteld) gedeeltelijk gereviseerd, maar dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen en heeft al meer dan 200.000km op te teller. Het werd uitgevoerd door De Baard in TongerenVoor beide is de vraagprijs rond de 22k-23k
Ik ben ook aan het polsen naar de historiek van een wagen bij Hermens (geen idee over de service/kwaliteit van de verkoper), zit er op foto proper uit, maar die vind ik op het eerste zich nogal aan de dure kant (tenzij ik me hierin vergis).
in antwoord op: 964 met 200.000 kmBedankt Bully, dat is inderdaad interessant om weten.
(‘t is en blijft toch een prachtige machine van marc…)in antwoord op: Porsche 996 4s tipr. 115.000km ohbk porscheMocht het een manuele geweest zijn, stond ik al lang bij marc986 aan de deur om z’n P eens dichter te bekijken (heb ik hem ook laten weten). Ondanks dat de markt “op z’n gat” zit, is het niet vanzelfsprekend om een manuele (met gelijkaardige historiek en staat) tegen zo’n prijs te vinden… maar we hebben tijd…
in antwoord op: Porsche 996 4s tipr. 115.000km ohbk porscheMooie machine, zo wil ik er ook wel eentje ;-)
Welkom!Thanx: de 80-90.000km plofkanshistorie ken ik, maar ik ging er (misschien wat naïef) vanuit dat ondanks de “in opdracht van een particulier” de garagist wel de garantie zou bieden gezien zijn Federauto certificaat. Mits voldoende korting zou een bijkomende Auto-Resto behandeling een optie kunnen zijn. Ben er nog niet aan uit wat ik juist ga kopen…
Even terzijde: in 911&Porsche World stond onlangs een interessant artikel over de M96 motor: zij stelden dat de kans op “ploffen” bij een 3.6 996 in principe even groot zou zijn, uitgezonderd de verbeterde IMS, maar dat is eerder iets voor een ander draadje :-)
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…Kent er iemand deze wagen (of verkoper)?
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=221297167&cd=634855015510000000&asrc=fa%7cs
Lijkt me proper (enkel bumper en velgen lijken me niet origineel)
Greetz
Lowie9xx
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…[quote=”OlivierV” post=109557]Aangezien er zo veel W-Vlamingen bijkomen, vond ik het wel een leuk idee om eens een lijstje te maken per provincie.
West-Vlaanderen
Porsche914orange
OlivierV
Lowie9xxOost-Vlaanderen
Snoer964
BeerMetWielenAntwerpen
Limburg
[b][u]Vlaams-Brabant
[/u][/b]Waals-Brabant
Zeeuws-Vlaanderen
Cabrio Wim[/quote]
in antwoord op: Forumleden per provincieIk denk dat er momenteel een soort van virus heerst in West-Vlaanderen waardoor Porsche liefhebbers zich beginnen te “outen” op porscheforum.be ;)
Eerst beginnen met een 944 dan een 911 hebben/willen… klinkt zeer bekend ;)
in antwoord op: Hallo allemaalThanx all! Enne… ik vrees er inderdaad voor dat het geen 2 jaar zal duren…
Ben deze zomer nog eens naar de Rally van Ieper geweest… vooral de Historics gaan bekijken: in tegenstelling tot een paar jaar terug bijna allemaal 911’s… Dit heeft de goesting enkel maar laten toenemen :D
in antwoord op: Even voorstellen