Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Ik rij met de Pirelli , super content en zijn enige met N codering.
      Hebben veel grip in modder ,nat wegdek en remafstand super.
      205 langsachter is OK voor winterband. Te breed is niet goed.
      Eerste maal je ermee rijd heb je toch ander gevoel dan met de zomerbanden……

        Hoi,

        Wat bedoel je met roadbook rally’s te rijden?

        Ikzelf rij met terratrip 3003 en blunik.

        Als je de bedoeling hebt om bvb. Rittensport ,historische rally ,bfov of vas classics te rijden is het voldoende om terratrip of brantz aan te kopen. Gps gestuurd is niet aan te raden ,daar je altijd ijkingstraject krijgt van organisator en gps gestuurd kan je niet corrigeren.
        Indien U regularity ritten wil rijden is blunik de perfecte meter met 2 sonden op L en R voorwiel.
        Terratrip of brantz op boite aansluiten.

        Indien gewone “fun” ritjes. ‘: gewoon downlaoden op mobiele telefoon.

        Grtz,

          Ook ingeschreven
          We kijken er al naar uit ………. :driver:

          Lieven

            we waren met 87 ingeschreven wagens (+3 forfait gegeven).

            Lieven

              [quote=”marnick” post=231321]Zijn er nog plaatsen beschikbaar?[/quote]. Marnick. We zijn volzet , maar stuur pb naar me met uw e mail adres ,daar er nog 4 teams inschrijvingsbedrag niet hebben overgemaakt en die plaatsen kunnen vrijkomen. Voor de ingeschrevenen , jullie ontvangen binnenkort een eerste briefing . Grtz Lieven

                70 Porschen op de teller ! :driver:
                Nog plaats voor 5 wagens en dan zijn we volzet.

                Lieven

                  reys schrijft:

                  Lap volzet, vandaag net nog een krachtig pleidooi gehouden, echter weeral zonder resultaat :(
                  Hoeft dus niet meer…
                  Lieven bestaat er zoiets als een reservelijst?

                  hoi ,

                  dit kan eventueel ?
                  indien iemand voordien afhaakt…..
                  of
                  ‘s morgens langskomen….. je weet nooit dat er iemand niet opdaagt?
                  (is vorig jaar gebeurd en heeft er iemand anders zijn plaats ingenomen)

                  maar door immense inschrijvingen op het laatst zijn we eigenlijk overboekt
                  (wou niemand deelname ontzeggen…..hopelijk gaan de horecazaken hiermee akkoord,
                  we zitten nu reeds met problemen bij de apeorstop , allé dit zijn nu onze problemen?
                  maar we lossen dit wel op……

                  grtz,
                  Lieven

                  de definitieve deelnemerslijst (op één na-betaling ontvangen maar nog geen inschrijvingsformulier ?-) staat on line

                    hoi,

                    update deelnemerslijst vindt U bij uitnodiging (eerste pagina)

                    we zijn VOLZET :D

                    verdere info zal U via mail vernemen of op onze blog…..

                    grtz,
                    Lieven

                    Nb; wacht nog op 2 faxen die erbij moeten
                    audiotronic + comm k
                    wordt eerstdaags geupdate

                      hoi,

                      de personen die inschrijvingsformulier aangevraagd hebben maar nog niet doorgestuurd hebben naar ons
                      oa setakira,jp, etc…..
                      gelieve in te schrijven ,want heb jullie meegerekend en zo zitten we met een VOL huis :D :D

                      grtz,
                      Lieven :D

                        heb de voorlopige deelnemerslijst geplaatst op het eerste bericht ivm Porschen met pasenrit 2011.

                        momenteel 47 Porschkes ingeschreven + nog een 5-tal aanvragen waarvan inschrijvingsformulier nog niet binnen is…..

                        grtz,
                        Lieven

                          prijs voor de kids zal ik maar tegen eind maart weten.
                          ik hou U wel op de hoogte

                          grtz,
                          Lieven

                            parking staat al goed halfvol met Porschkes,en dit in één kleine 2 weken…..

                            morgen nogmaals de gehele rit gaan voorbereiden.
                            binnenkort volgt er meer info…..

                            grtz,

                              ben enkele jaren terug ook geweest.

                              via info in de FLAT6 kan je op een vakantie domein
                              in “Croix Valmer ” geloof ik? overnachten aan betaalbare prijzen.
                              Er was tevens ‘s nachts een parkingbewaker met hond om op de Porschkes te letten.

                              ik geloof dat Cedric het adres geeft? hebben daar vorige jaren ook geslapen.

                              grtz,

                                hallo,

                                heb dezelfde problemen gehad met mijn SC 1980 .
                                in “gang lopen”…..was ie direct weer draaiende.
                                heb nieuwe starter + contactslot (voor de zekerheid) laten plaatsen en
                                het euvel is opgelost.

                                grtz,

                                  Hallo, hier iets gevonden ,maar wel in het frans :!:

                                  911 Carrera RSR
                                  3.0 litres
                                  (1973-1974)

                                  Plus de photos…

                                  Apparition dés 1973, moteur type 911/75 de 3 litres de cylindrée (2994 cm3) et dispose de 320 ch (1973) puis 330 ch (1974) de puissance à 8000 tr/mn (pour un poids de 883 kg, 50 de moins que la 2.8) . On trouve également un double allumage ainsi qu’une injection mécanique Bosch, une boite de vitesse à cinq rapports, système de frein dérivé des 917 (disques ventilés), amortisseurs Bilstein, réservoir d’essence de 110 litres.

                                  109 exemplaires RS 3 litres dont 50 aux normes RSR (course groupe 4). N° de série du type 911 360 xxx.

                                  Intérieur : siège baquet pilote allégé, compte-tours en position centrale (gradué à 10000 tr/mn), suppression de l’horloge (à droite), volant trois branche dépourvu de cache central.

                                  Extérieur : elle se différencie par un becquet arrière spécifique qui enveloppe complètement les ailes avant et arrière qui sont élargies et ventilées (avec grilles), large spoiler enveloppant, roues à serrage central (10.5 p AV et 14 p AR). A noter : les pare-chocs spécifiques, les portes, l’aileron arrière et le capot avant sont réalisés en polyester. Pour les surfaces vitrées, elles sont amincies (sauf le pare-brise).
                                  Dimensions : empattement : 2271 mm, longueur : 4235 mm.

                                  Performances : vitesse maximale : 280 km/h, 0 à 100 km/h : 4 s.

                                  En course
                                  (liste non exhaustive)
                                  Ce sera une arme redoutable aux mains de MÜLLER et van LENNEP. Une version courue aux 24 heures du Mans en 1973, couleurs grise métal et écurie Martini (N°62).

                                  Mais Porsche® ne s’arrêtera pas là, la RSR Turbo ne tardera pas à pointer le bout de son nez: ce sera chose faite dés 1974.

                                  911 RSR Turbo
                                  2.1 litres
                                  (1974)

                                  Quel meilleur laboratoire de tests que la course ?

                                  Ce modèle était donc une voiture test en prévision des changements du règlement FIA qui devaient entrer en vigueur en 1975. C’est une ultime déclinaison des RSR de 1973, avec un turbo en plus (en fait bon nombre de pièces proviennent des 917/30 CanAm) ! Son rôle était donc de préparer l’arrivée des nouvelles voitures de compétition en 1976, les “vraies” Turbo de compétition !

                                  Caractéristiques
                                  Elle est équipée d’un moteur de 2142 cm3 de cylindrée (le règlement limitait la cylindrée des voitures à 3 litres et l’utilisation du Turbo entraînait un coefficient multiplicateur de 1.4), alésage x course : 83 x 66 mm, taux de compression : 6.5 : 1. Les bielles sont en titane, le carter en magnésium, le turbo est un KKK de 1.3 – 1.5 bar. Elle disposait alors de 450 à 500 chevaux à 7600 tr/mn, couple maximum : 46 mkg (pour un poids de 750 à 820 kg).
                                  Pour les suspensions, à l’arrière elle est accrochée à son propre treillis tubulaire avec bras tirés en aluminium, axes en titane, ressorts hélicoïdaux et amortisseurs à gaz.
                                  Pour le boite, c’est une 5 rapport synchronisés. Les freins sont encore une fois dérivé du système des 917, 4 disques ventilés.

                                  Extérieur :
                                  Hormis l’emploi d’éléments en polyester, on trouve un grand bouclier avant aérodynamique, extensions d’ailes généreuses, des prises d’air sur les ailes arrières, un aileron arrière géant, et une livrée aux couleurs Martini.
                                  Dimensions : empattement : 2270 mm, largeur : 2000 mm.

                                  Performances : vitesse maximale : 300 km/h.

                                  Production : 2 exemplaires.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)