Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 1,831 tot 1,844 (van in totaal 1,844)
    • porschky schrijft:

      ik volg je Mark, maar ik bedoelde echter hier dat hij op een tweedehands GT3 zelf minder zal verliezen dan op een nieuwe Cayman voor een gelijkaardig bedrag.

      Daar volg ik je volledig in!

        vind ze best wel iets hebben. Vind een Cayman super mooi maar met mooi weer zou ik dan weer het cabrio gebeuren missen. Zou een oplossing kunnen bieden…

          gaat vooral voor de wagens met kleiner cc of pk die nu 123euro betalen, zodra je daar boven de 130 CO2 komt gaat dat snel naar de 300 a 400 euro.
          Dat is het meest voorkomende segment en daar gaat de fiscus zijn voordeel uithalen. Niet die paar wagens die nu (997) minder biv moeten betalen, die worden over het algemeen toch op bedrijven ingeschreven. Vandaar nu de oude regeling daar net nog wel van toepassing is.

            Heeft idd met de boordcomputer te maken en de manier waarop de berekening gemaakt wordt. Niet van wakker liggen, in de onderste regionen is het beter dat ie aangeeft “0km” en dat je nog ruim meer dan 100km kan rijden (bvb bij jaguar) dan omgekeerd.

              mitsu lancer evo X (kan proefritje regelen) :lol:

                Co2 ingegeven en voila. Als deze regeling erdoor komt zal het toch zo zijn hoor!

                  Thx Sigrid!
                  De P zal als weekendauto gebruikt worden en om op weekendjes te gaan met de vriendin! Dus moet sowieso ook wat practisch blijven. Dus alle clubsportjes etc gaan sowieso al niet. Wil ook een vrij recente met niet al teveel km erop. Dan is het nog de vraag van cabrio al dan niet…. Ben al wat aan het rondkijken maar zal eerst eens wat moeten meerijden met verschillende om effectief een bepaald model te gaan kiezen :D

                    Is relatief vind ik, 997 kost ook een pak meer dan de cayman! Dus afchrijving ook hoger dus meer waardeverlies in euro, in percentage zal het ongeveer hetzelfde blijven.

                      Dat maakt voor de nwe 991 een BIV van een 1371.4euro!!! Leuke besparing 8)

                        de berekening

                        hier kan je uitrekenen hoeveel een nieuwe of gebruikte wagen kost om in te schrijven in 2012! Dit is enkel voor particuliere voertuigen! Voor inschrijvingen op een zaak blijft voorlopig de huidgige reglementering van kracht!

                          Tijd gaat nogal vooruit hé!
                          Zal eens fotos opzoeken als ik ze nog vind tenminste.

                            Thx,
                            tja Koen was idd wel wat maar zal jouw steun ook nooit vergeten!
                            Zou één vd volgende eens mee moeten gaan op uitstap….zal nog zonder P zijn maar die keuze zal rustig gebeuren.
                            Ben blij met de stap terug te zetten.
                            Het tuning en audio gebeuren gaat nu achterwege blijven. Als ik een P aanschaf zal ie vrij standaard blijven. Zoals bedoeld is, neemt niet weg dat wanneer er iemand iets aan zijn 996 of 986 wil verander ivm audio of uitbouw ik niet zou helpen. Blijft fijn natuurlijk.

                            Ga hier toch wat meer gaan rondhangen. Heb al gemerkt dat er wel wat CarChanges zijn gebeurt in de laatste jaren (btw Koen, is het al 7jaar….).

                            groetjes
                            Mark

                              ik op iets met een B :)

                                ik denk dat de cayman vooral meer uitgebalanceerd is tov de 997. Het enige dat de cayman mag hebben is meer vermogen. Hij reageert iets frisser dan de 997 maar deze laatste heeft natuurlijk wel het 911 bloed door de aderen en dat is niet te verloochenen.

                              14 reacties aan het bekijken - 1,831 tot 1,844 (van in totaal 1,844)