Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 1,844)
    • ondertussen de nodige antwoorden reeds verkregen via het spaanse forum. thx 4 the support guys :think: :applaus: :?
      hier mag voor mij slotje op

        belastingen zijn iig lager als in Belgie maar das nu niet zo moeilijk natuurlijk. Op de meerwaarde is er een belasting van 20% voor niet residenten en men neemt 3% af bij de overdracht op het ganse bedrag om zeker te zijn dat de belastingen in spanje als buitenlander betaald zijn. Dze 3% is terug te vorderen (kan tot 18mnd duren).

          KGa geen reclame maken voor mijn bedrijf in Spanje maar kijk gerust op http://www.immoservice.es of stuur me een mail, ik woon en werk daar nl en over meerdere costas. (Bij aankopen zal het forum de nodige donaties krijgen uiteraard)

            je mag de 997 4 zeker niet met een e46 m3 vergelijken want in beleving van snelheid ga je niet echt verschil voelen. Ben es meegeweest met de boxster S 987 295pk met een nachtrit in Antwerpen met Bimmberboard (Dave, Sega is een oude vriend) en de m3’tjes gingen wel net iets pittiger. Een 997 4 is de op 1 na traagste (targa is nog wat zwaarder) dus mag je eigenlijk ni vergelijken. Een 997 S zou beter zijn en dan ga je toch een iets andere beleving krijgen. De 4 bij een 911 maakt de wagen gewoon gevoelsmatig trager op rechte lijn maar kan je heeeeeeelllll veel helpen bij bochtenwerk waar de e46 reeds vele malen de duim heeft moeten leggen….
            Het zijn andere autos en de e46 heeft ook altijd een warm plaatsje gehad bij mij en een klassieker. Ik vind persoonlijk dat ie naast een 911 mag, mss vloeken in de kerk maar das mijn gedacht natuurlijk…

              owke, had net deze nog gezien :engeltje:
              http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/296595580?asrc=pl|as

              ik snap volledig je positie, zit er momenteel zelf in…. was ook aan het kijken naar iets speciaals en had budget al naar boven getrokken tot zelfs op het punt van een mp4-12c…. dan helemaal terug richting de helft en nu nog es op de helft…. dus cayman/boxster 987.2 gebied terug…. zal nog wel veranderen…

                ik hoop alleen dat ze hier in spanje, zoals met alles bijna, vele jaren achterlopen…… dan kan ik in 2017 terug beginnen genieten en nog vele jaren van onbezonnen rijplezier op de zonnige bochtige banen aan de kusten…. :first: :drink:

                  in prestaties zal er idd nog weinig tussenzitten, boxster zal altijd boxster blijven en 911 idem, sommige zullen van een vorige 911 naar boxster gaan en visa versa…

                    vertel…. :popcorn:

                    btw, heb nen knappe 997 targa zien voorbij komen, enige minder punt in mijn ogen was de 118.000km
                    http://www.selectcars.be/aanbod/stock (staat er nog niet op, net binnen, wel op zijn fb)

                      dat de diesel zal vooruit gaan, is zeker. Als je kijkt naar de audi’s met hun monster koppel….

                      Als er nu al aankopen, zoals bij de nw boxster, uitgesteld worden vanwege geluid. Dan wil ik het resultaat bij de diesel wel es zien.

                      Ach, weer een collector model bij op de hoop….. de 997 de laatste oer 911 :wtf: de 991.1 laatste niet turbo 911 :popcorn: , de 991.2 laatste benzine 911 :wink:

                        oldtimers zullen idd minder inzetbaar zijn in de steden, daarbuiten daarentegen, waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn (b-roads) zullen ze nog steeds fijn gereden worden. Bij de classic car club hier worden deze ook steeds meer gereden, laatste meeting reed er iemand gemiddeld een 500km per maand met zijn e-type cabrio…. ie heeft dan maar een classic xk cabrio van 97 bijgekocht om die als echte daily te gebruiken. zo zijn er ook een paar met porsches, engelsman heeft een 993 turbo s en is zijn dagelijkse wagen, was het beu om er enkel naar te kijken in de garage en heeft besloten er gewoon dagelijks nu mee te gaan rijden…..

                          staat er iets op stapel Rufie? derde keer goede keer?

                            IMG_6261.JPG

                            @Harley
                            and co
                            Belgie verlaten… ik speelde ook met het idee en heb het gedaan. Ok, effe het porsche idee uit het hoofd vanwege andere prioriteiten maar na bijna 3jaar in spanje heb ik er geen dag spijt van. Soms lachen we ermee, range 4.4 taks 280euro per jaar…. etc
                            Ok ook niet altijd rozegeur en maneschijn maar dat is het nergens, zon krijg je er altijd bij (buiten de laatste 3weken dat ik van jullie een enveloppe belgisch weer heb toegestuurd gekregen blijkbaar :censored: :happy: :bounce: )

                            Langs de andere kant is Belgie ook zo slecht niet, alles dichtbij, alles best goed geregeld ook al doe je het zelf niet, fijn sociaal vangnet (diegene die P rijden zijn ondernemend genoeg dus hebben dat eigenlij niet nodig maar betalen wel hiervoor….. ok slecht argument :wtf: )

                            Sociaal moet je rekening houden dat je een netwerk hebt dat gaat over een 20-30jaar en dat je achterlaat en terug gaat opbouwen met een taal die je niet machtig bent. De expats die in het land zitten zijn er al wel en nieuw bloed aanvaarden gaat altijd moeilijk…..

                            Beginnen van nul is het moto en heel low profile maar met de juiste ingesteldheid een aanrader. Is het altijd beter en ziet het gras groener, nee! Maar met kleine compromissen een eyeopener….. Sommige kennen mijn Office of today fotos en ja dat was werk…. :engeltje:

                              maar waar rook is…… geen goed nieuws, bakfietscultuur alom….

                                Ims kan je preventief reeds laten upgraden en tegelijkertijd verander je het rms, moet toch open. Bore scoring is een koelprobleem en kan je ondertussen ook laten oplossen (eerst effe laten controleren maar bij ok preventief aanpassen)

                                De wagens zijn al over het dieptepunt, 3jaar terug een 2007 S met 55.000km (heeft nog opt forum gestaan) met de goede opties en kleur voor 35.000euro. 4s jes gingen voor om en bij de 38-42k met minder dan 80tkm etc….. dus reeds steviger in prijs.

                                gaan voor de wagen met de beste staat en hisorie in combinatie met aantal km en prijs. Een wagen met +100tkm zal normaal minder gaan als een 1ste eigenaarswagen met onderhoudshistorie en weinig km. dus beetje kijken naar prijs kwaliteit.

                                je laatste punt is vooral hoe de wagen gestald is ivm vochtigheid en temp.

                                  kan je wat meer info van je 4s alsook foto erop zetten?

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 1,844)