
Aangemaakte reacties
-
Goeie info! Dat vind ik wel belangrijk die verstevigde zijwanden. Wil ik trappen, dan moet ik 100% vertrouwen hebben. Voor de zekerheid maar gaan voor de N-kwalificatie dan. Het draadje met gecrashte bolides spreekt boekdelen!
In antwoord op: Rijervaring verschillende merken bandenZo heren, wat een opofferingsgezindheid! :drink:
In antwoord op: Chauffeurs gezocht voor Miss Coast !“Een oldie of een waterkoker ? :coolness:”
Hij zal toch wel een echte willen … :happy:
In antwoord op: VoorstellenMag ik even Ghost … :happydance: :happydance: :happydance: :happydance: :happydance: *luv :first:
In antwoord op: Langdurig stilzettenMisschien heb je een stroomstoring (onderbreking) gehad terwijl ie op alarm stond. Met zo’n ouwe Hamer (= uitleesapparaat) kun je rechtsonder bij de bijrijder inpluggen en de electronica resetten. Werkt goed, maar ja, wie heeft er zo’n ‘hamer’ liggen (elk garagebedrijf). Is als het aan het resetten ligt een fluitje van een cent. Mogelijk binnen 5 minuten gepiept. Heb het eerder gehad met mijn alarm, cabriokap en airbaglampjes. Hamer erop, resetten, alle lampjes uit en weer gaan met die banaan! :driver:
In antwoord op: Uitlezen computer (storing anti lock)Let er wel op of je bent verzekerd als je op het circuit rijdt. Vroeger niet in ieder geval. De baan is kort, de bochten een uitdaging, de vangrail op een aantal punten dichtbij. Als je nog niet zoveel wagenbeheersing hebt dan is het juist op het circuit zwaar oppassen. Je wordt enthousiast, je kontje breekt uit en je zit met de brokken.
Excuses voor dit bericht als kanttekening op de feestvreugde, maar ik heb iemand voor me z’n 911 zien beuken tijdens zo’n sessie op die manier, ik was zelf met het bmw’tje en er komt echt heel wat bij kijken om een knap rondje weg te zetten. Hartstikke leuk, super leerzaam, maar let op wat je bent um zo kwijt qua grip en bochtenwerk. :bounce:
In antwoord op: Trackday voor beginners op 27 July Zandvoort NLIk zit nog even te denken, maar het zou kunnen dat banden met een N-kwalificatie veel zachter zijn dan hun niet N-gekwalificeerde soortgenoten. Als N voor racen en het circuit bedoeld is, dan is het logisch dat ze niet zo lang meegaan. Je zou dan dus bijna vanuit duurzaamheid beter kiezen voor hoge snelheidsbanden (Y-300km/u) dan voor de N specificatie. De ‘gewone’ banden gaan mogelijk 3x zo lang mee. En als je recreatief stuurder bent, zou je die technische verschillen dan zo goed merken?
In antwoord op: Rijervaring verschillende merken bandenIk had als eerste set mooie zachte Michelin (N kwalificatie) sloffen, plakte heerlijk aan de weg, maar de slijtage was ook enorm, daar kon je geen jaren mee rijden, ik dacht maar iets van 10.000 (achter)-15.000 km(voor). Een voorband daarvan is lek gegaan door een heel vervelende uitstekende steen/kei op een fout geboggeld Zwitsers weggetje, onoplettendheidje na een heftige rit vanuit Italie. Band was geblesseerd, ofwel na de lunchstop tijdens het sturen op de snelweg liet ie pas blijken dat ie ‘lek’ was.
Maar gewoon rustig mooi leeggelopen, geen klapper, en dat geeft toch vertrouwen, het loopvlak bleef mooi intact. Heb nu dus de veel hardere Dunlops sport 9000, ook een fijne band, prima wegligging, zal wel meer all weather zijn denk ik. Nooit problemen mee gehad. Maar deze band slijt ogenschijnlijk dus nauwelijks, zelfs niet na 10 jaar! Maar dat zegt niks, zoals in een ‘gerelateerd’ draadje te lezen is. Maximaal 5 jaar, volgens de veiligheidsbeginselen van Porsche dus.
Ben benieuwd wat het nu gaat worden, want ik ben ook aan het kiezen dus. Met voorlopig eerste voorkeur voor de Bridgestones , die heb ik nog niet gehad. Ook maar es kijken naar een aanbieding van profile Tyrecenter die gister in de bus is gevallen, zij stellen 35% korting op merkbanden. eerst zien, dan geloven!
In antwoord op: Rijervaring verschillende merken bandenWaarde behoud is mooi, maar vergt wel regelmatige investeringen, ofwel het waarde behoud financier je uiteindelijk in belangrijke mate zelf. Het zijn geen schilderijen!!
In antwoord op: 991 Jubi 50 waardebehoud?Spoorvorming, die had ik nog niet scherp. Waar wordt dat door bepaald qua vorm/formaat/profiel? Of heb ik nou weer een draadje gemist? Tot heden dacht ik dat met name de breedte van je banden bepalend is. Des te smaller de banden en des te lichter de auto, des te meer last lijkt me? Of zijn er nog andere bepalende factoren? Of is dat weer een ander onderwerp?
En met die oude draadjes, is het niet ongepast om een ‘belegen’ draadje op te pikken? En mag je bij een ander z’n draadje zelf nieuwe of eigen issue poneren of is het dan beleefder om een nieuw draadje op te starten? Zelf vind ik het allemaal prima, maar ik ben dan ook behoorlijk onwetend in forumland …
:roll:
In antwoord op: BandenkeuzeIk had hem wel gebruikt die zoekfunctie, maar wellicht daarna niet goed verder gekeken. Thuis weet m’n madam alles te vinden. Ik zag alleen maar eigen berichten terug. Het fijne nieuws is dan dus dat de door mij pre geselecteerde Bridgestones wel in het Turbo 93-94 rijtje blijken te staan.
Heb zojuist de verzekeringsmaatschappij opdracht gegeven tot activering geschorste polis. Vanmiddag ook even langs het postkantoor om belastingtechnisch weer aan het verkeer deel te mogen nemen. Dan aanstonds even met de bolide langs een bedrijfje in de buurt waar ik goeie ervaringen mee heb. De meister es ff laten kijken wat die ervan denkt. Misschien lost ie m’n rechtsachter drukverloop probleempje ook wel gelijk op. Het kriebelt, het popelt, ik krijg er last van, heb hier zoveel over die auto’s geluld de laatste maanden, nu wordt het ernstig tijd om hem weer te horen en voelen grommen …. :driver:
Bijna genant die oude banden, in mijn 911 filosofie wordt er niet bespaard op banden en remblokken, dat zijn juist de onderdelen die je door moet draaien! Als het regent, kom ik in principe niet boven de 100 met die brede sloffen en in de winter rij ik niet. Het gaan dus een paar knappe goed plakkende droogweerbanden worden.
In antwoord op: BandenkeuzeTsja Luxe problemen inderdaad. Gelukkig maar zou je bijna zeggen. Maar ja, in mijn geval dan toch keuzes maken tegenwoordig. Heb voor het eerst mijn minimum strevens losgelaten, d.w.z. minimaal 10x dit, minimaal 10x dat. Als ik nu dan nog maar afentoe, dan ben ik al een blij man.
Bijvoorbeeld, heb net het onderhoud aan het remsysteem van m’n boottrailer gehad, staat er weer paraat bij, kan dus gaan varen wanneer ik wil. Het op stalling staande bmw’tje moet ook een nieuwe voorruit in en dus 4x bandjes en wie weet wat nog meer, die laat ik dan nog maar een jaartje staan. Maar nu gaan er dan wel 2 nieuwe sets sloffen op d’n 11. Heb nog een drukverlies probleempje op een cup speedline gevelgd achterwiel, maar dat lossen we dan in de winter maar een keertje op, anders glipt deze zomer nog door de P-vingers. Ik begin ernstig zin in een stukkie sturen te krijgen, maar eerst nieuwe sloffen dus.
Heeft iemand eventueel nog een (klaar terwijl u wacht) gouden tip voor (scherp geprijsde zeer goede kwaliteit) nieuwe sloffen inclusief montage op de speedlines?
Maatvoering:
2x 225/40zr18
2x 265/35zr18
:coolness:In antwoord op: Langdurig stilzettenIk dacht van wel, maar waar kun je dat aan zien?
In antwoord op: Langdurig stilzettenAnder vraagje qua stallen of weinig rijden. Hoe lang blijven de bandjes goed als je weinig rijdt. Er wordt gesproken over 10 jaar, maar volgens mij kunnen ze toch veel langer mee, als ie gewoon in donker staat. Mijn banden zien er nog prima uit, maar het voorsetje ligt er inmiddels al wel zo’n 10 jaar om. Het waren dure bandjes, Dunlops SP sport 9000, 225/40zr18, de zwaarste specificatie (Y-300km/h), productie 03-12-2002.
Beetje rare vraag wellicht, de meesten maken dit nooit mee, hahaha, wellicht wat te rustig gereden … :mrgreen:
In antwoord op: Langdurig stilzettenAls je dat nodig hebt om op de weg te blijven, wordt het wellicht tijd om het technisch ontwerp van de gehele wagen te herzien, of in een snelle auto te gaan rijden die ervoor gemaakt is … :happydance:
In antwoord op: om ter grootste spoiler!