Aangemaakte reacties
-
Geinig ontwerpje mannen. Staat wel heel erg leuk op dat achterraampje, moet je die wel hebben tuurlijk … :think:
in antwoord op: PFB STICKERGebeuren die diefstallen allemaal langs de openbare weg, of ook op prive terrein of eigen terrein (garage)? En wie zijn het eigenlijk dat boeventuig?
Over beveiligingsmiddelen gesproken, des te meer er ‘geforceerd’ moet worden, des te eerder laten ze hem staan. Maar hoe gaat dat, worden ze getipt of rijden ze gewoon rondjes tot ze wat zien staan? En dan, hoe slopen ze hem, binnenkomen is niet moeilijk maar dan? Forceren ze de startonderbreker en het alarm, trekken ze de draden los en zetten ze die dan tegen elkaar, zoals op tv. Hebben ze soms een snijbrander bij zich? Rijden ze er dan zelf mee weg of wordt de wagen gewoon aan z’n voorwieltjes opgepikt door een sleepwagentje met een valse nummerplaat? Zijn ze specifiek op zoek naar P of bepaalde modellen of gewoon op autosteel pad, dat ze dan ook een dikke audi, mercedes of bmw meenemen als ze die zien staan? Is het in die zin toevallig of heeft men het specifiek gemunt op een bepaalde auto of bepaalde auto’s?
Ik zoek me altijd wezenloos naar overnachtingen met safe parkeren, niet in het zicht vanaf de openbare weg als het kan. Thuis, Slot Mart, kost wel een hoop tijd al die beveiligingen als je een stukje wil gaan rijden!!
Misschien dat wij die P-criminaliteit is wat beter in beeld/kaart kunnen brengen om het ze lastiger te maken … en het zijn toch geen domme jongens die dat doen. Ze moeten er verstand van hebben lijkt me!
Over verzekeringen, de enige zekerheid die je hebt, is de premie die je betaalt. Ik ben minimaal verzekerd, gewoon minimaal de verplichte wa, en het grootste deel van het jaar helemaal niet … dat brengt wel wat met zich mee … 1 stuurfoutje en je mag alles zelf aftikken, ook vandalisme dan voor eigen rekening en gaan ze ermee van door dan heb je nix meer.
Als ze er met je auto vandoor gaan, en je krijgt hem terug, is het ook niet meer dezelfde. Ze slopen denk ik alles die idioten, geen respect! In dit geval loont het wellicht om thuis meerdere auto’s te hebben, daar kun je het oprijpad mee volgooien en moeten ze al meerdere auto’s forceren, dat kost tijd, moeite en valt op, en daar houden ze niet van!!
in antwoord op: Gestolen : Porsche 911 3.2 Carrera 1985Het begint zowaar op een Ardennenoffensief te gelijken… :mrgreen:
in antwoord op: ZOMERSPROETJESRIT PCT 07/07/013Beter niet te parkeren op een zomers hooiveldje … (zonder brandweer in de buurt) :geek:
in antwoord op: Stijlvol aanpassen het kan ookCheck en zwaar medeleven!
in antwoord op: Gestolen : Porsche 911 3.2 Carrera 1985Met wimbledon groen in de achteruitkijkspiegel schuiven weggebruikers vanzelf een baantje op! En je hoeft je lichten niet eens aan te zetten, ze zien je zo wel. Met de lichtjes aan, nog een beetje meer.
Maar dat de originele kleurstelling interieur/exterieur van 964 wtl altijd uniform is, dat klopt niet. Kopers konden hun eigen specifieke voorkeuren aangeven, zo ik begrepen heb. Op turbo-look.de staan er heel wat met afwijkende binnen-buitenkleuren. Het is wel zo dat de meeste wimbledon groene wagens ook een groen interieur hebben. Die van mij heeft een zwart lederen interieur. Vind ikzelf een hele fraaie combinatie. Rust van binnen, knallen van buiten. :mrgreen:
in antwoord op: 964 WTL CabrioZiet er wel heel leuk uit allemaal. En zoveel ronkende pk’s bij elkaar, sounds like heaven! Mag er ook een Hollander met een groene dikbil mee? Is wel een droog weer wagen! Files en regenbuien houdt ie niet van … :mrgreen:
in antwoord op: ZOMERSPROETJESRIT PCT 07/07/013Over Big Brother. Als klanten/prospects een studie van je maken, nou ja, so be it, dan zullen ze wel interesse hebben. Als de fiscus er een studie van maakt, dan is dat zonde van hun tijd. Die tijd kunnen ze beter gebruiken om boeven te vangen.
Maar als criminelen er een studie van maken, dan vind ik dat een stuk minder. Ik let toch ook altijd op wat er op m’n staart zit, of je niet wordt gevolgd ofzo, door stille dan wel foute gasten of gewoon klevende idioten. Ik parkeer ook uitsluitend in het zicht, verlies um bijna nooit uit het oog, of hij moet wel erg zeker staan. Zelfs vandalen krijgen nauwelijks de kans. Ook parkeren met dwarse wielen op stuurslot met de neus richting muur, dat ze hem dus niet even makkelijk oppikken en wegslepen met de voorwielen omhoog.
Ik wil jullie hier ook graag m’n bolide van binnen en buiten laten zien, omdat jullie soortgenoten zijn en het toch een bijzonder autootje is, en omdat jullie ook last van resonerende hartkleppen hebben als je vette foto’s van knappe bolides ziet. *luv
Maar als ik daarbij de nummerplaten blur dan is er toch niet zoveel Big Brother gevaar cq. aan de hand?
in antwoord op: Dikke 911 en klantbezoek?Waarom wordt ik nou toch zo ontzettend warm van dir soort ‘dingen’, fraai targapark.
Mooi man, ook als zo’n projectje er nog niet uitziet. Fijn dat zo’n wagen een nieuw leven krijgt!
Vanaf wanneer (jaartal auto’s) ben je eigenlijk een 911 Classic?
in antwoord op: Nog een addict erbijHahaha, pemig, excuses voor het ongemak, maaruh de veiling is gesloten, hij is weer uit de verkoop!
Ik blijf nog ff sturen…ja man, wat een auto … opnieuw verliefd … :driver:
ps. En dan heb ik dat andere draaitje nog niet eens gelezen, maar ga ik wel ff doen, leuk!
in antwoord op: Mart dus …Oeps, correctie, voordat het storm loopt. :mrgreen:
Lijkt wel een veiling, nieuwe tussenstand, hij gaat op het web in de verkoop voor 59.911, voor forumleden uit liefde voor de 911 mag ie voor 54.911.
Ik tracht um tot 1-7 Showshine :ass: te houden (geen garanties, want het kriebelt zwaar!) :driver: :relaxman:
in antwoord op: Mart dus …Dank voor het medeleven!
Ik heb het legioen nog niet verlaten. Denk dat m’n omgeving vette twijfels heeft of ik doorzet. Op zich al weer bijzonder leuk om zoveel met de auto bezig te zijn als afgelopen week. Lederen interieur weer helemaal fris, vanmiddag de velgjes.
Het is maar de vraag of ik van het virus verlost wordt. Hij is pas weg als ie weg is. Ik kan me zomaar weer bedenken als de economie aantrekt! Voor de zekerheid probeer ik me te bedwingen om niet te gaan sturen voor 1-7-2013, hahaha.
in antwoord op: Mart dus …Het duurt tuurlijk allemaal weer net even langer de preparaties voor de showshine verkooppresentatie. Maar ik vorder gestaag, alleen de velgen nog in de chroompoets zetten en het lederen interieur in het verse vet.
Nieuwe poging om het geheel het Pinksterweekend in optima forma op Autoscout.nl en mobile.de te zetten. Als jullie nog tips hebben op welke websites de auto kansrijk onder de aandacht kan worden gebracht, dan hoor ik dat graag.
Ik heb inmiddels al wel m’n huiswerk wat beter gedaan, in mijn administratie gedoken en naar te koop staande ‘vergelijkbare’ auto’s gekeken. Mijn eerdere prijsstelling van 49.911 euro is te laag voor deze wagen. Ik schat de huidige marktwaarde toch wel op zo’n 60.000 a 65.000 euro. Dat correspondeert met de investeringen die ik zelf heb gedaan om hem in zijn actuele staat te krijgen. Hij gaat dan ook op het net voor 54.911, nog steeds een nette prijs dus voor een originele handgeschakelde WTL, dat is inclusief accessoires zoals speedline 18 inch cup velgen, windvangertje en cabrio hoes.
Omdat ik hier eerder een lagere prijs heb gecommuniceerd, mogen forumleden hem t/m juni 2013 van me overnemen voor 49.911 euro. Ik denk (als ik de tijd kan vrijmaken) dat ik de komende maanden een website ga bouwen rond deze wagen, met filmpjes erop enzo. A 911 WTL experience! :ass:
in antwoord op: Mart dus …Dank!
Dus toch nog best lastig om dat te achterhalen …
in antwoord op: 964 label kofferbakHeb het bericht weer gevonden van RSR, een van de leden/borders hier. Zie onderstaand.
Dit verhaal volgend (begrijpend) hou ik 5 cijfers over aan het einde ofwel op positie 13,14,15,16,17?
En wel de cijfers 51352.
Wat betekenen deze laatste 5 cijfers. De rest van het nummer geeft aan dat het een 964 uit 1993 betreft? Dat het de 352 ste 964 wtl is die in 1993 van de band is gerold?
“Hoe het identificeren van de werkelijke bouwjaar en het model van een Porsche van het chassisnummer.
De datum van registratie is niet een accurate manier de bepaling van het model jaar van uw Porsche, het is dat de Porsche had kunnen niet gebruikt in een showroom en geregistreerd later. Daarom is het de moeite waard te weten de echte modeljaar / build jaar.
Om uit te vinden nauwkeurig een kijkje nemen op de 10e cijfer van het chassisnummer.Bijvoorbeeld; WPOZZZ91Z G S10000.
De eerste, tweede en derde tekens – ‘WPO’ is de internationale Porsche-code.
De VIERDE, vijfde en zesde karakters ‘ZZZ’ zijn karakters in te vullen op de Europese en rest van de wereld auto’s.
Voor Noord-Amerikaanse auto’s het vierde cijfer vertegenwoordigde het lichaam stijl; A / B of C-Coupe / Cabrio of Targa.
De 7e, 8e en 12 cijfers vertegenwoordigen de modelcode. Daarom is een 911 zal worden WPOZZZ 91 Z? S 1 ?????; een Turbo (930) zal worden WPOZZZ 93 ZS? 0 ????; eveneens een 964, 993, 996 en 986 (Boxster).
De 10 ste cijfer van het chassisnummer is het model jaar of serie;
A = 1980 B = 1981 C = 1982 D = 1983?
E = 1984; F = 1985 G = 1986, H = 1987 J = 1988; K = 1989.
L = 1990; M = 1991 N = 1992; P = 1993;
R = 1994; S = 1995; T = 1996; V = 1997;
W = 1998; X = 1999 Y = 2000, dan verandert naar een meer eenvoudige format 1 = 2001; 2 = 2002 enz.
De elfde cijfer = plaats van vervaardiging S = Stuttgart.
De dertiende cijfer vanaf de productie nummer.
NOTE; Noord-Amerikaanse Porsche lijkt een beetje ‘achter’ Europa. Zo werd de eerste 964 Carrera 4 gezien in Duitsland eind 1988, maar pas eind 1989 voor het Verenigd Koninkrijk en 1989 voor de VS””in antwoord op: 964 label kofferbak