Aangemaakte reacties
-
Hallo,
Ik heb eind 2013 een 993 uit 1994 ingevoerd en had wel degelijk een COC van d’Ieteren nodig. Dit heeft mij veel geld gekost want d’Ieteren eiste dat ik de originele ophanging liet terug monteren (de wagen was iets verlaagd). Ook de technische keuring was een dure grap (ondanks een heel recente Nederlandse goedkeuring). Ik zou niemand aanraden een wagen vanuit NL te importeren. Ik heb op dit forum een relaas geplaatst van de invoer.
Succes!
in antwoord op: Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neenHet bleek de schakelaar, ik heb deze (zelf!!!) verwisseld. Kan ik dus toch iets technisch ;-)
Veel dank dus voor de bruikbare reacties!
Mathijs
in antwoord op: Zekering?!Belastingen zijn exclusief voorbehouden aan de lidstaten van de EU, dus geen Europese regels!
in antwoord op: Koopjes in nederlandOp de 2600 euro die ik moest betalen om de auto – met een geldige APK uit Nederland! – in orde te brengen voor de technische keuring kon dat er ook nog wel bij……;-/
in antwoord op: Belgisch probleem – Auto verzekerd naar de keuringIk heb onlangs dezelfde situatie gehad: de Nederlandse handelaarsplaten zijn niet toelaatbaar bij de Belgische technische keuring. Ik heb toen een garagist in Brussel bereid gevonden om met mij mee
te rijden met Belgische handelaarsplaten (die bovendien de 3.6l van mijn Porsche afdekken qua verzekering), en heb daarvoor 242 euro betaald….het gaat om Intermobiles Louise aan de Vleurgatsesteenweg.in antwoord op: Belgisch probleem – Auto verzekerd naar de keuringLijkt me als NL-Limburger uit Brussel leuk! Ik hoor wel wanneer het is.
in antwoord op: Rondrit LimburgIk heb onlangs een tiptronic 993 gekocht en was ook aan het twijfelen voor de aankoop, maar ben blij dat het een tiptronic is geworden:
– zeker in de stad een stuk aangenamer rijden (de handbak is ook redelijk zwaar)
– op de snelweg is er al helemaal geen problem
– je kunt altijd nog manueel op- en afschakelen
– specialist (niet de verkoper) stelde mij volledig gerust inzake waardeontwikkeling
– Porsche zou heus geen tiptronic op de markt hebben gebracht als dat afbreuk zou doen aan de rijervaring!in antwoord op: 964 handbak vs tipRocco: draagarmrubbers voor, draagarmspeling achter. Oh, en de koplampen zouden geen EU-model zijn maar dit werd niet op het keuringsbewijs vermeld. Heb ze wel laten vervangen maar er is bij de herkeuring niet meer naar gekeken.
in antwoord op: Ervaring met invoerHoi, nee dat was geen optie voor mij werd me verteld door de GOCA…ben vergeten waarom ;-)
in antwoord op: Ervaring met invoerSorry, dit zou “Nederlandse handelaarsplaten” moeten zijn. Mijn fout.
in antwoord op: Ervaring met invoerDank!
in antwoord op: Goed keuringsstation omgeving Brussel?En excuses voor de plaatsing in de verkeerde categorie!
in antwoord op: Goed keuringsstation omgeving Brussel?Dank, ik bedoel inderdaad hetgeen je aan het einde van je bericht stelt.
in antwoord op: Goed keuringsstation omgeving Brussel?Nou, ik heb mijn 993 inmiddels in Brussel staan en ben vorige week bij d’Ieteren geweest voor het COC. Dat heb ik helaas NIET gekregen, want “de ophanging/vering” zou niet origineel zijn. Dat was erg balen, want nu dien ik eerst de ophanging (tijdelijk) te verwisselen voor een originele. Ik neem aan dat d’Ieteren kijkt naar de af-fabrieksuitvoering a.d.h.v. het chassisnummer??
Ik moet nu de wagen weer naar Nederland brengen voor de omwisseling…maar als iemand mij een goede tip kan geven waar ik hiervoor in de omgeving van Brussel/Antwerpen terecht kan dan houd ik me aanbevolen. Wat mij betreft is de omwisseling tijdelijk, dus na verkrijgen van het COC zou ik de huidige vering er weer onder willen laten zetten.
Ik hoop dat iemand een goede, en niet al te dure tip voor me heeft?! Ik wil de wagen nu echt graag beginnen rijden!!!
Dank alvast!
in antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?Inderdaad ;-)
in antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?