Aangemaakte reacties
-
‘Allo ‘Allo, what do you think about my little Tankie.
in antwoord op: Snowwhite… What else?Zopas deze info gelezen op een autoblog.
in antwoord op: Sportcat 718Bedankt voor deze info, dit zijn zinvolle referenties.
in antwoord op: Verbruik versus toerental.[quote=”vandamme” post=280106]Ik kan me dus echt nie bezig houden met verbruik op mijn Porsche, het ding moet the song of it’s People zingen, en representen.
Slow poken op t rechter vak tussen de camions laat ik over aan de madammen met hun 4 deurs Porsche. Het hoort niet, een steigerend paard laat je niet in rij lopen met de muilezels die een kar sleuren.
Het peerd vreet goeie haver en steigert omdat het vooruit wil.
Het enige dak doe is mijn tank beurten en km stand bijhouden. Puur om te meten wat ik verbruik als gezondheids indicatie van mijn mashien.. als ik plots iets abnormaals zie zal het data zijn die de diagnose helpt stellen.[/quote]Zoals jij zelf aanhaald, hou ik ook wel de km per tankbeurt bij om een beetje historiek op te bouwen. Aangezien ik met deze wagen nog maar 2 volle tanken heb gereden heb ik totaal geen idee wat normaal is. Met de info van de vorige reacties krijg ik een beeld en referentiewaarden. Als ik iets nieuw in huis haal dan tracht ik zoveel mogelijk info, data en kennis te vergaren, vandaar het openen van deze topic. Andere topics over verbruik kan ik niet echt vinden op de forum … zit de schrik erin om negatieve reacties te krijgen ? Ik ben dan ook wel de laatste die zal beweren dat je paardjes niet mag laten lopen, en als ze lopen dan heb ik er geen probleem mee dat ze mee aanschuiven aan tafel.
in antwoord op: Verbruik versus toerental.Edit: onnodige quote gewist.
Hier heb je wel gelijk, mijn 2.2 diesel met 175pk loopt inderdaad een stuk zuiniger.
Wat betreft de 2000 tr heb ik net het gevoel dat de motor prettiger en zuiniger loopt als ik de pdk later laat schakelen. Zal volgende week de modeselector vh chronopack eens instellen op sport, pdk zal dan ook later schakelen.
Het gaat me niet om de 0,5L meer of minder, maar als ik vlotter en prettiger kan rijden door zelf de schakelmomenten te kiezen waarom zou ik dan niet doen.
Lijkt me vanuit het technische standpunt info waar andere forumgebruikers ook iets aan hebben ongeacht het type motor.in antwoord op: Verbruik versus toerental.[quote=”TheFab” post=279701]19″ velgen gevonden in 99,9% nieuwstaat. 450€ met winterbanden is een koopje.
Het zijn geen originele Porsche velgen maar van het merk MAK (made in Italie).
Gevonden via marktplaats, vandaag met de Krok efkes naar NL gereden om ze te gaan halen.
Winterbanden gaan eraf (nog 6mm profiel) en de nieuwe Michelin Pilot Sport 4s zullen één van de volgende dagen besteld worden.
Daar ik recente banden wil, zal ik deze niet bestellen via bandenmarkt e.d., wel rechtstreeks bij een bandencentrale (min DOT 19).
Zoektocht gaat wel verder naar originele P velgen 19″.
Tegen de Porsche Days Francorchamps zal de Boxster dan ook nog eens 2 a 2,5cm zakken.
[/quote]6 maand terug samen met mijn zoon een testrit gedaan met een 718 boxster S voorzien van 20″ mak velgen. Looks nice.
in antwoord op: Ik kocht voor mijn Porsche…[quote=”Rodenburg” post=280049]Wauw, mooie wagen. Veel leesgenot op het forum[/quote]
Bedankt, ik ben ondertussen het volledige forum aan het doorlopen op zoek naar nuttige info.
[quote=”Godspeed” post=279964]Knappe foto’s van een knappe wagen! Ook al enkele keren naar de rode Cayman T gaan kijken bij Porsche Drogenbos en vind de T toch wel een erg aanlokkelijk aanbod, zowel qua sportieve uitrusting (PASM, sper,…) als visuele addenda (velgen, spiegels, striping,…). En met de 2-liter van 300pk méér dan snel genoeg en ook nog fiscaal interessant in ons belgenlandje.[/quote]
Yep, dat was ook mijn idee. De T is aangekleed met de fijnste opties om er een echte rijders auto van te maken met de focus op de bestuurder. 20″ velgen met de pasm is in de normale stand meer dan comfortabel, vlug even een stoep oprijden zoals op de eerdere foto lukt wel niet haaks op de baan. Schuin het voetpat oprijden was de boodschap, chassis is zo stijf dat een voorwiel de grond niet meer raakte. De veerweg van de pasm is dus zeer beperkt.
Ik hoor het wel indien je eens een rit wil maken, of ga je zondag naar de cave ?Na een hele historiek van motorfietsen zopas op de leeftijd van 53 een 718 Boxter T. Na 26j gestopt met mijn zelfstandige activiteit. Ondertussen terug meer dan 2 j in loonverband aan het werk. Persoonlijke centen investeren in een Porsche was niet evident. En nu maar hopen dat de Porsche kwaliteit zo goed is als ze beweren en dat de onderhoudskosten binnen de perken blijven…
in antwoord op: Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forumBedankt voor deze ontvangst. Boxster heb ik ondertussen kunnen afhalen. Reeds extra 1000km op de teller gezet. Foto
Dag Marcel, gelijk heb je. Vooral met de 1st generatie miata’s is de fun-factor zeer groot. Na elke bocht komt er spontaan een glimlach, en dit ongeacht de snelheid. Mijn Canadese versie is in deze speciale versie voorzien van een lsd, differentieel met gelimiteerde slip. Aalst Wetteren is maar een boogscheut, altijd welkom.
Wow, bedankt voor deze hartelijke ontvangst.
Yep, kleur is gradient ebony en was uitsluitend voor deze speciale 2012 uitvoering. Kleur variatie van zwart over bruin naar paars obergine afhankelijk van de hoeveelheid zon. ‘K zal maar stoppen zeker met op het porscheforum de mx-5 te promoten.