
Aangemaakte reacties
-
Bedankt voor de inputs mensen!
Na wat elementair rekenwerk kom ik tot het besluit dat deze banden NIET door de keuring geraken.In antwoord op: 18 duim velgen[quote=”911cabriog50″ post=200788]vind het een beest van een model maar je moet een ezel zijn om dat neer te tellen, waar gaat dat naartoe met die prijzen??[/quote]
Der lopen wel meer ezels op deze aardbol
In NL lang één te koop gestaan voor 39.999 is nu blijkbaar toch verkocht
In DE Porsche centrum voor 60.000 ook verkocht
Dus ja… … …In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Mocht het nog om een NL wagen gaan dan moet je toch het kenteken meekrijgen van de verkoper want het kenteken is van de wagen in NL, niet van de eigenaar zoals in BE.
Dus, heb je geen weet van een NL kenteken dan is dit toch een Duitse wagen, right?Wanneer het om een Duitse wagen gaat dan moet je een Duitse exportplaat aanvragen, één met een RODE band rechts, geen gele band.
Dat is een “zollkennzeichen”, zeker geen “kurzzeit kennzeichen” die heeft een gele band rechts!!!
Dat is echter niet zó envoudig dus best vragen of de verkoper dat kan regelen.
Dit zal je wel een kleine 300 euro kosten maar dan kan je (bijna) volledig reglementair tussen DE en BE rijden en hier rond rijden om de formaliteiten in orde te krijgen.Dus misschien toch best voor 250 euro laten afkomen maar dan vraag ik mij af hoe je naar d’Ieteren en keuring zal rijden zonder enige nummerplaat.
Tenzij je de wagen bij een Porsche deler (al dan niet officieel) laat brengen, die mens de wagen laat controleren en met zijn garageplaat de formaliteiten rond krijgt.Anyway: proficiat met de aankop een veel :driver: plezier… …
In antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de link gekregen heb via een Franse 928 site, dus niet zelf gevonden.
Optie of was het verplicht is nu wel de vraag.
Want zoals Igor al wist te zeggen, moeilijk foto’s te vinden met dergelijke reflectoren achteraan.
Wanneer het echt verplicht zou zijn zoals te lezen in de rennlist draad, dan zouden er toch wel foto’s moeten opduiken link & rechts.
Uit het boek “928” van Brian Long
KLIK
Duidelijk GEEN reflectoren achteraan.Dus : Optie of verplicht ??
Let wel, deze wagen komt uit beperkte reeks van 50 wagens met chassis nummers WP0ZZZ92ZMS80xxxx
xxxx is van deze wagen 1415In antwoord op: Japanese tail lights ??Wel een mens is nooit te oud om te leren ? :shock: ?
Kijk HIER eens.
Het is dus wel degelijk DIE wagen die nu te koop staat in Frankrijk.Extra rear reflectors low down were needed for Japanise marked to meet up some minimum rear lamp reflector area rule or some stupid local demand like that
Echter, er is een Duitse kaper op kust :what:
In antwoord op: Japanese tail lights ??Mijn woordkeuze was misschien niet helemaal correct :(
Volgens de (niet Belgische) verkoper zijn dat officiële lichten, weliswaar voor een wagen voor de Japanse markt.
Alle 928’s voor de Japanse markt werden zo uitgevoerd alsnog diezelfde verkoper.
Dit zij dus geen “bijkomende” lichten daar ze van Porsche uit op de wagen aanwezig waren.Voor de keuring de zekering verwijderen zeker… …
Misschien ook niet onbelangrijk:
Dit gaat om een old timer keuring.
Wagen is nu nog niet old timer, maar ik zou ze pas inschrijven op 25 jaar en 1 dag :)In antwoord op: Japanese tail lights ??[quote=”Igordiver” post=196983]is iets voor de mcs51, al lijkt die zijn zoektocht stilgevallen?[/quote]
Je hebt dat goed gezien Igor.
Verleden week een Mercedes CLS 250 Shooting break gekocht :evil:
Een mens kan niet blijven kopen hé.
Geen sportieve 928 geworden, wel een salon op wielen, zeker met die luchtvering… …In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Dat doet mij denken aan een aflevering van Wheeler Dealers waarbij ze een Audi TT onder handen namen.
De boite miste ook één versnelling wel zonder akelige geluiden.
Uiteindelijk stelde het mechanisch probleem niets voor, een afgekraakt deeltje dat ze vervangen hebben door een bout.
Dat los gekomen deeltje had zich in een hoekje van de boite genesteld en geen enkele schade veroorzaakt aan de tandwielen.
Maar uuuuuuuren dat die gast daar aan bezig geweest is :?
Hopelijk is het bij jouw ook zoiets pietluttigs maar zal je er wel wat sleutelwerk aan hebbenIn antwoord op: Restauratie 928Ik rij nu al 16 jaar met een Alero met beige interieur en matten.
Eerlijk gezegd, als je alles regelmatig stofzuigt, uitklopt en poetst met (veel) *luv dan komt dit wel goed.
Persoonlijk ben ik niet te vinden voor zwarte interieurs, lijkt mij véél te bekrompen tov een licht interieur.Maar om het met een Franse woordspeling van Gaston Lagaffe (Guust Flater) te zeggen:
“D’égouts et de couleurs on ne discute pas.“In antwoord op: kleur interieur[quote=”Johan991″ post=193398]Ik heb recent een Porsche Targa van 1981 ingevoerd uit Roosendaal NL.
Verkoper had APK laten uitvoeren en exportkentekens ( wit en op papier ! ) aangevraagd.Hij had dus toch IETS goed gedaan.
Langs douane in Mechelen gereden welke eigenlijk ( vrijdag ) gesloten waren. De beambte heeft toch zonder aandringen mijn documenten in orde gebracht, bedankt vriendelijke man!
Nadien oldtimer-controle en aanvraag Belgisch oldtimer-kenteken.
Uiteindelijk vrij eenvoudig. :D[/quote]
Johan,
Begrijp ik het goed dat je die exportplaten van de verkoper ontvangen hebt en dat je met de Targa van Roosendaal naar huis gereden bent.
De “oldtimer-controle” doe je dat dan ook nog met die exportplaten?
Hoe lang zijn die export platen wel geldig?
Pas wanneer je door de TC bent, kan je oldtimer plaat en – verzekering aanvragen, right?Maar hoe zit dat met de verzekering voor de rit(ten) met de exportplaten?
Je kan toch niet zonder verzekering rondrijden ??Zoals je ziet toch nog een paar vraagskes :(
Alvast bedankt voor een opheldering :applaus:In antwoord op: Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neenHi Mushroom,
Kan je COC er ook aan toevoegen?
Dan zal ik meteen weten wat het betekent :lol:
Want nu is het :?:In antwoord op: Acronymen, afkortingen, abbreviations…Misschien onderhandelingen starten aan Dinant ipv Kortrijk :shock:
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Igor, Bedankt om aan mij te denken :lol:
Echter ik ga niet akkoord met wat de verkoper zegtNaar mijn mening moet een sportwagen een handbak hebben ipv een saaie automaat!
Ik rij nu al 15 jaartjes met een automaat en moet niets anders meer hebben. Dus, die wordt het voor mij zeker niet :shock:
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4