
Aangemaakte reacties
-
dat zal wel iemand anders geweest zijn want ik reed in de Sport, ni in de fun… trouwens de keren dat ik goed dwars uit de chicane kwam, kan ik op één hand tellen :wink:
in antwoord op: Porsche Francorchamps daysheb nog wa materiaal van in de wagen :D
gele 996 GT3 manthey K410
997RS mkII
opdrogende baan, opwarmen…en daarna terugjagen
http://www.youtube.com/watch?v=SJPAbI1zbGs
vervolg:
http://www.youtube.com/watch?v=BL8Ouryesjg“pressure” :wink:
in antwoord op: Porsche Francorchamps daysdonderdag een NL organisatie… BMW club NL of zoiets.
Ben er niet aanwezig.
in antwoord op: Book a Track – Spa – 27/03/2011reys schrijft:
vraagje: stuur jij al niet in op het einde van de remweg? Dit om het gewicht wat op de vooras te verhogen en zo ook de grip bij het insturen?
helemaal juist makker :wink:
in antwoord op: Circuit uitstap Spade GTR is te zwaar voor Spa…dubbele linkse bijvoorbeeld, daar drijft de Nissan echt naar de buitenkant…ook in de remzones moet de GTR steeds vroeg in de ankers, en dan staat die van onze maat nog op agressief bijtende Alcons hé ;)
We hebben het er op voorhand over gehad en wat blijkt: hij had een GT3 nooit zo efficient verwacht op Spa. Moet wel zeggen dat hij de snelste GTR is die ik al op Spa ben tegengekomen, hij kan inderdaad wel een pakske aan een stuur draaien!Trouwens, zat jij als passagier bij hem in dat tweede filmpje? Want ook dan had hij iemand bij die zich onwel voelde.
Ik heb de G-Pro gekocht samen met een vriend en die heeft alles geregeld. Ik heb enkel moeten betalen, tot zover mijn bijdr age. Ik zet de camera gewoon aan voor ik de baan opga en zet ‘m af als ik binnen kom. Zuignap zit er standaard bij en werkt prima. Maatje van me gebruikt ‘m op die manier.
in antwoord op: Circuit uitstap Spaluc993cabrio schrijft:
@ Mich, hebt U precies nie veel laten voorbij steken hé. 8) 8) 8)
Ferme beelden ook. :twisted: :twisted: :twisted:nee ben van de hele dag ni gepasseerd geweest.
Maatje van me met de GT-R (2de filmpje) is een zéér snelle jongen en die draaide ongeveer dezelfde tijden tot z’n wagen ni meer het volle vermogen gaf.
Verder was er nog een Scuderia aanwezig die een zuchtje trager draaide, tot in de namiddag z’n remmen erdoor zaten en z’n remzones zéér lang werden en z’n tijden boven de 2’50 uitkwamen.In de late namiddag kwam onze wannes nog toe met de Corvette… die draait ook onder de 2’50 maar z’n wagen houdt het maar een paar ronden vol en dan heeft die afkoeling nodig (remmen)
in antwoord op: Circuit uitstap Spada’s zo’n Go-Pro…is bevestigd op de kooi achter de zetels. Da’s een optie stuk dat je kan bij bestellen.
Heb geen verstand van filmen enzo…wat bedoel je met remote control?
was een ferm dagje hé ;)
groet,
Mich
in antwoord op: Circuit uitstap Spawel dat is nu net het probleem… goeie opmerking, hier volgt de uitleg:
als je goed luistert en kijkt naar de beelden dan hoor je dat de wielen altijd effe blokkeren bij het remmen en dat meestal ook het stuur wat heen en weer shudt. De wagen is dus zéér onstabiel bij het remmen en verandert van richting, blijft niet op hetzelfde spoor. Daardoor gaat al m’n concentratie naar het in het spoor houden van de auto en sturen. Eens het vertrouwen hersteld en de stabiliteit teruggekeerd is het al te laat om nog per versnelling af te gaan en moet ik er 2 in een keer terugschakelen.
Als ik naar het filmpje kijk, zeg ik ook tegen mezelf van “hey, plenty of time om terug te schakelen”, maar in real life achter het stuur kon ik me er ni toe forceren. De rondjes in het filmpje zijn ook wel “attack” rondjes waar meestal zeer laat geremd wordt. Laat me 10 meter vroeger remmen en de boel blijft rustiger en dan ga ik wel versnelling per versnelling naar beneden.
De wagen heeft nog es een geometrie nodig eigenlijk… de vooras is nooit een uitblinker geweest qua stabiliteit maar de laatste trackdays is echt erg geworden. Waarschijnlijk mede door de nieuwe schijven/blokken is het remmen krachtiger geworden tegenover vroeger met bovenstaande tot gevolg.
Heb het een paar keer net voor Blanchimont2 voorgehad dat die tijdens het remmen iets naar links of rechts afweek (230km/u) maar je mist wel de apex op die manier hé!!! Exit snelheid daar zit boven de 190km/u (in een snelle ronde) dus da’s ni zo grappig :wink:
in antwoord op: Circuit uitstap Spareys schrijft:
Ah een RS fenomeen, ratellen, stroef bij koude enz, lekker racy!
Had op de RS koperen schijfjes, man die pakten ene slijten :?Mich, straks de man met een track fanclubje :)
(wil ok wel mee eventueel als bijzit)
als bijzit gaat m’n madam altijd mee man…die is met geen stokken uit die stoel te krijgen…moest ik u tegen komen kan je natuurlijk altijd wel es mee voor een stintje :wink:
in antwoord op: circuit uitstap Dijon 10/10/10brunogt3rsgen2 schrijft:
prachtig
mich als je nog eens van een trackday weet in weekend laat dan maar iets weten
weet er iemand wat er mis is met de koppeling van de gt3 rs
als hij in neutraal staat is het net of je er doos nagels hebt in gesmeten maar bij mij werkt alles perfect denk ik
ik heb nu 13500 km en alles werkt nog perfect
je moet er wel voorzorgen dat de olie van de versnellingsbak warm heeft want anders is de bak zeer stroef vooral van 5 naar 6
probeer wel de koppeling te sparen en die niet te lang laten doorslippen
Mich ik ben gezond jaloersdat geratel in neutraal is het “Ensmassenschwungrad”/”Single mass Flywheel” oftewel enkelmassa-vliegwiel in ‘t nederlands. Simpel uitgedrukt, dit vliegwiel is niet gebalanceerd in axiale richting waardoor het nogal “van zijnen tek” kan maken… niks ernstigs dus, gewoon een eigenschap van dit type vliegwiel… koppeling indrukken smoort het geratel al enigsinds in de kiem.
Bruno als je echt graag es meegaat, laat dat dan weten. Op zondag 7/11 bijvoorbeeld is er een dagje op Spa, maar ook een dagje op Bugatti Le Mans.
Ook in ‘t weekend van 23-24 oktober kan je Pistenclub op Spa gaan rijden.. ik kan wel niet want zit op trouwfeest.Morgen en overmorgen kan je in sessies rijden op Mettet.
in antwoord op: circuit uitstap Dijon 10/10/10turbo is een zéér snelle, bruikbare wagen in bijna alle omstandigheden… de 4wd houdt ‘m ook mooi binnen de lijntjes. ‘t Is een machtige machine!!! en wat een power!!!
de gt3 is een héél sportieve wagen. veel rauwer dan de turbo, maar ook trager in dagelijks verkeer.
Volgens mij hangt het af van hoe je de gt3 gaat gebruiken. Overweeg je een GT3 touring of een GT3 Club Sport? Als het is om straat mee te rijden dan denk ik dat je aan de turbo veel meer fun gaat hebben.
Koop je echter de GT3 Club Sport en plan je occasioneel een trackday dan ga je echt wel plezier hebben van je GT3.Ik denk dat turbo sowieso de beste keus is als eerste… je gaat overdonderd zijn van de power. Pas later ga je het idee “GT3” beter kunnen plaatsen en je kan dan nog steeds wisselen.
in antwoord op: 911 Turbo 996 of GT3 996haha..lol
…ach ik had zin om te gaan rijden en heb de 964RS meegenomen. Heb nooit gezegd dat ik die nooit meer zou tracken, enkel dat ik er wat zuinig op zou zijn.
Was dikke fun met die 964Rs… blijft een top-kar. Hopelijk vind ik eind dit jaar nog op spa een gaatje om ‘m daar nog es los te laten
in antwoord op: Circuit uitstap – Mas du Clos 17-06-2010[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/040-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/041-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/042-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/046-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/047-1.jpg[/IMG]
in antwoord op: Circuit uitstap – Mas du Clos 17-06-2010[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/031-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/032-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/033-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/034-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/035-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/036-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/037-2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i206.photobucket.com/albums/bb187/MichM33/038-2.jpg[/IMG]
in antwoord op: Circuit uitstap – Mas du Clos 17-06-2010