
Aangemaakte reacties
-
[quote=”brunogt3rsgen2″:kytkm1s9]een grijze RS met rode letters besteld en die trackdays laat eens die datum weten
dank bij voorbaat
[/quote]…meestal ergens in mei :wink: …hou het in ‘t oog. Een RS is niet de leukste auto om gewoon mee op straat te rijden…hangt er ook wel vanaf hoe ‘m afgsteld is hoor, maak je ni ongerust. Maar ik betwijfel het of je er echt veel km’s mee gaat doen..in het begin wel, het eerste jaar dus…na een winterslaap betwijfel ik dat :lol:
alvast veel plezier met dromen/denken/mijmeren/wachten… ook een leuke periode hé… ach D day komt wel… effe geduld 8)
In antwoord op: Re: Stel jezelf voor !nieuwe GTRS besteld!!! amai, dikke proficiat…ben benieuwd naar je bevindingen!
…volgend jaar Porsche days spa? :wink:
In antwoord op: Re: Stel jezelf voor !..benieuwd hoeveel die over een jaar of 10 nog gaan :mrgreen:
=> fantastische auto… hoop ook dat ze daarmee hun mannetje gaan kunnen staan in GT3 8)
In antwoord op: Het nieuwe Porsche wapen in GT3 : de GT3 R… tja ik blijf ze overpriced vinden…35k is genoeg. En tot mijn verbazing heb ik moeten constateren dat de 993 4S prijzen inderdaad weer een beetje de hoogte zijn ingegaan…het is zeker 2j geleden dat ik daar nog es naar gezien heb en warempel…toen vond je er voor sub 40k hetgeen nu eigenlijk onmogelijk is.
@Audiotronics => waarom kies je resoluut voor de 4S als je ze naast mekaar ziet staan? Wat heeft die “meer” in uw ogen? Ik begrijp wel dat het moeilijk is om objectief te blijven als het je eigen wagen is :wink: … maar een degelijk uitgeruste 997 heeft toch alles wat een 996 4S ook heeft…en je kan de 997 toch bezwaarlijk “lelijk” noemen.In antwoord op: 996 4S prijzenHmmm…dan ben ik een uitzondering denk je?? …ik zou voor de 97S gaan hoor…no doubt… en wedden dat ik volgelingen heb :wink:
In antwoord op: 996 4S prijzen[quote=”993S”:16vdrk5e]hier se, de verloren zoon, welcome back :!: [/quote]
…thnx :wink:
…verloren zoon heeft u wel 5 keer gebeld afgelopen week, maar GSM stond precies af :lol:
pm volgt…
In antwoord op: 996 GT3 RSvan 997 weet ik goed genoeg dat vragen en krijgen een verschil is… +50k vragen voor een 997S = -50k ontvangen…er zit ergens een 5k eur verschil op. Natuurlijk wel bij particulier hé…
Maar het is dus inderdaad door de 997 prijzen met de 6-4S prijzen te vergelijken dat ik tot die constatatie gekomen ben…de 4S is zeer mooi, maar een 997 S is toch een beauty in z’n eenvoud hé… voor 10k eur verschil ga je toch es nadenken…wat heeft de ouwe 4S méér dan een 997S? Een safer weggedrag…da’s al. Voor 50k eur heb je een mooi uitgeruste 997S.
In antwoord op: 996 4S prijzen[quote=”kleinekastenteufel”:1e8pn9ez]Oei, wij schrikken hier, “het doek valt”???
:o twisted: :o [/quote]
=> lees: “piyama” :wink:
In antwoord op: 996 GT3 RSHeb de 996RS helemaal opgepoetst vorige week…de zwarte vegen eraf (zo goed en zo kwaad mogelijk), de wielen netjes gemaakt, de druppellader er mooi aangehangen en het doek erover…verwacht u aub niet aan een poetsbeurt a la 993S, maar hij staat er mooi opgeblonken bij :lol: 8)
Dat doek is ook een klein verhaal…een indoor cover van Porsche voor GT3 RS bestaat dus niet :roll: . ‘k Kon kiezen tussen een GT2 cover of een Cup cover…heb gekozen voor de laatste. Tot dat ik ‘m mocht gaan afhalen, was effe schrikken…Cup cover is ongeveer 2 keer de prijs van een GT2 cover…Weissach onderdeel, Motorsport => $$$$. Drogenbos was gelukkig zo vriendelijk een serieuze geste doen waardoor ik ‘m toch heb gekocht ipv hem te laten weersturen.
Om effe terug te blikken op het jaar…het was de moeite…ben ik veel met de GT3 buitengeweest? Nee…heb ik er fun aan gehad? jawel!… het was op privé gebied een bewogen jaar waardoor ik gedwongen was ni teveel trackdays te kunnen doen…de RS is 5 keer uitgeweest (NB Ring GP, NB Norschleife, en 3 x Spa). In september naar Dijon heb ik de ouwe 964RS meegenomen, anders had die arme jongen dit jaar buiten een tripje naar de keuring het zonlicht niet gezien :(
Het was allemaal niet zo denderend begonnen in april… er waren best wat kosten aan de GT3, meer dan ik verwacht had… bovendien trok hij ook enorm scheef en ik wist niet waaraan het lag. Het probleem van scheeftrekken is uiteindelijk op een intensief dagje bij Vanbeurden gevonden (het was Goede Vrijdag, ik weet het nog)… een paar weken later en een bestelling bij Manthey armer was het euvel verholpen (regelbare drop links was het item dat ik nodig had).
Doorheen de weken en trackdays en een tiental uitlijningen is de auto telkens vooruit gaan… koppeling vervangen, sperplaten, 2 roulementen vooraan, 2 sets Pirelli Corsa Racing en een dozijn kleine dingen die ik vergeet geven een idee van wat er dorheen het jaar veranderd is aande GT3.Tot slot tijdens de zomermaanden heb ik de voorste bumper nog laten cleanen zodat ik volgend jaar met stickernr plaat de baan op kan ipv die grote plastic houder. Bumper was vuil en vol steenslag en het was een must om de auto weer proper te zetten.
Qua performance is het wel een voltreffer…deze GT3 kan echt hard gaan en is steeds bij de snelste auto’s… het is zelfs zo erg dat in Dijon toen we met de 64RS de baan op waren ik tegen Sylvia zei dat ik precies in slowmotion bezig was…en ze beaamde hetzelfde gevoel!!! . Het heeft me werkelijk effe tijd gekost om aan de 64RS te wennen…nochtans waren bij de snelste van de dag (eentje ging nog 1s per toer rapper, de witte met dambordpatroon enkelen onder jullie wel bekend, maar die zat dan ook alleen in de auto). Ik wil hiermee effe het verschil in snelheid schetsen tussen een GT3 en een 964RS… er is wel degelijk verschil, hoewel daar vaak door die-hard 964RS fans over getwist wordt.
Winterslaap ingezet voor de GT3…volgend jaar wacht… zou’m graag es richting Italie meepakken om te tracken (Mugello, Imola)…ook Dijon wil ‘k es GT3’en terwijl Spa vaste stek n°1 zal blijven.
In antwoord op: 996 GT3 RSnog een even een fotootje alvorens het doek valt :lol:
In antwoord op: 996 GT3 RS…update…
in maart dus uiteindelijk begonnen aan de oefening om de GT3 RS rijklaar te maken op de Belgische wegen… fameus lijstje opgemaakt voor het in orde stellen van de wagen met als afsluiter de keuring voor invoer in Belgie met aanvraagformulier voor nr plaat als uitkomst.
Keuring was natuurlijk weer een fiasco…de pippo’s wilden niet geloven dat er van origine een schroefkit onder die RS’en zit…tja, rood formulier als gevolg…volgende dag terug met de nodige documenten onder de arm als bewapening en dan lukte het wel :roll: …ach, verleden tijd intussen dus ik ga er ni verder over uitwijden.
Rond eind maart ben ik dan bij de DIV de platen van de RS kunnen gaan ophalen en begin april was ik ermee op de baan. Veel plezier had ik er echter ni mee daar de auto constant naar rechts trok (leek wel gemaakt voor oval racing) en de koppeling bleek onaagenaam zwaar :( lol: ) diagnose kunnen stellen van het probleem, maar voor een oplossing moest ik wachten. We probeerden geometrie, banden, tandheugel, ja we wisselden zelfs een ophangingsonderdeel maar keer op keer resulteerde dit niet in beterschap van het euvel.
Uiteindelijk na lang zoeken bleken de anti-roll stangen zodanig onder stress te staan, dat die de stuurinrichting vooraan naar rechts trokken!!! Door met de natte vinger wiel per wiel de auto hoger of lager te vijzen, merkten we dat langzaam de neiging tot scheeftrekken verzwakte in het stuur. Oef dat luchtte eigenlijk wel op want voor hetzelfde geld was ik in het bezit van “een kromme auto” maar dat bleek dus niet het geval :D .Met het Paasweekend (de dag na Vanbeurden) had ik gepland naar de Ring af te zakken in Duitsland…Paasmaandag hield PistenClub (een Duitse trackday organisatie) een event op de NB-Ring GP Strecke (het F1 circuit dus)…voor 30 eur mocht je in sessies van 20 min op het GP circuit rijden en aangezien ik daar op de F1 piste nog nooit gereden had, leek het me wel es de ideale manier om de wagen te leren kennen. Heb die dag 3 sessies gereden en eigenlijk ging het heel heel vlotjes met de 996RS…kon met de rapste mannen mee, maar toch was er ergens nog een remming in m’n m’n manier van rijden…het meest werd ik eigenlijk belemmerd door de zware koppeling hetgeen vloeiend circuit werk eigenlijk enorm tegenwerkte!!! Ik zag er op sommige stukken van circuit gewoon tegenop van te schakelen, en da’s helemaal fout…vooral terugschakelen werd een titanenopdracht en sleur…het scheeftrekken (hetgeen al een stuk verminderd was door het dagje bij Vanbeurden) stoorde minder daar je op circuit toch altijd stevig met 2 handen aan het stuur zit. De remmen waren ook nog ni helemaal gerodeerd en pas op ‘t eind van m’n eerste stintje begonnen ze te “pakken”. De Michelin PS2 banden kweten zich uitstekend van hun taak…enkel bij het uitaccelereren van sommige snelle bochten had ik geen vertrouwen in de achterkant…dit lag eigenlijk meer aan de uitlijning volgens mij dan aan de banden…in de tragere bochten die ik wat al te gretig aansneed, kwam de achterkant heel progressief melden dat het te snel ging. Remzones waren ook een kritiek punt…de auto trok naar alle kanten, behalve rechtdoor :? …gelukkig behield ik er net genoeg vertrouwen in om ermee door te gaan, ik had ergens het gevoel dat de auto me ni zou liggen hebben.
Het namiddagje tracken met de RS hebben me een en ander verduidelijkt…de basis was zeker ni slecht, maar om binnenkort op de Porsche Days Spa er 100% te kunnen staan, was er nog wat werk aan de winkel :wink:Na Pasen ging de RS terug in quarantaine m’n garage in…bij Vanbeurden een afspraak gemaakt in mei om de wagen es degelijk te laten uitwegen. In tussentijd had ik Manthey in Duitsland gebeld en het probleem uitgelegd van de “stress” op de anti roll bars. Ik moest m’n voorste stangetje opsturen voor bewerking bij hen in de ateliers, voor de achterkant gingen ze me een ander stangetje opsturen. Het verschil met de standaard stangen is dat die van Manthey regelbaar zijn in lengte waardoor de anti roll bars perfect aangekoppeld kunnen worden zonder daarbij onder “spanning/stress” te moeten komen te staan.
Verder werd er ook gekozen om bij Vanbeurden een nieuwe koppeling te laten steken (of op z’n minst es naar de koppeling te kijken)…en met succes want ze diende vervangen te worden. De mechaniekers merkten ook op dat m’n diff waarschijnlijk z’n beste tijd gehad heeft daar de sperwerking niet meer beantwoord aan de theoretische waarden die Porsche voorschrijft. Voorlopig (en uit tijdsgebrek) werd er gekozen dit zo te laten, maar ik hou het toch in m’n achterhoofd.
Tussen al het gesleutel en denken door, had ik besloten een setje Pirelli Corsa-R banden te bestellen. Dit is een semi slick band waarmee ik zeer goede ervaringen had op de 964RS. Hij is slijtvaster dan z’n grote concurrent Michelin Cup, kan ook beter tegen water…als compensatie moet ‘m op ‘t droge wel z’n meerdere erkennen in de Michelin qua grip. Dit setje kwam van over de plas aangezien je ze hier in Belgie zo goed als nergens kan bestellen, tenzij tegen woekerprijzen.Een paar dagen voor de Porsche days ben ik dan de 996RS gaan ophalen…en ja hoor, alles in orde!!!! super!!! Zachte koppeling, niet meer scheeftrekken, uitgewogen en uitgelijnd volgens Manthey specificaties => het vele denken/onderzoeken de afgelopen weken had z’n vruchten afgeworpen 8)
Zaterdag 15mei dan met een broek vol zenuwen toegekomen op de Porsche days…één oog continu op de hemel gericht want het weer was niet bepaald zomers. De vrijdag waren er in de regen immers al een 15-tal auto’s gecrashed, een verwittigd man is er 2 waard!!!! :shock:
Heb die dag 3 keer een uur gereden en de wagen deed het fantastisch…draaide gewoon mee met de top van de categorie (Sport, de middelste van de drie). Het vertrouwen was 100%, heb me echt kunnen uitleven met die kar in tegenstelling tot het wat geforceerde ingetogen optreden een maandje eerder op de NB-Ring. Ophanging en uitlijning lijken me quasi perfect 8) :wink: …heerlijk! Ook in puur optrekken stond er geen maat op deze RS…hij accelereert sneller dan z’n 997GT3 (RS) broertjes en er is wezenlijk een verschil.
Ter illustratie, het filmpje hieronder (check rond 28s, m’n 996RS passeert 2 andere deelnemers waaronder een Duitse collega-996RS)…je hoort ook goed het verschil.http://www.youtube.com/watch?v=fTSd3Am0PGA
Zondag heb ik ni meer gereden, hoewel het gepland was…geveld door griep zijn we iets na de middag huiswaarts gekeerd…maakte ni echt uit, Porsche days waren meer dan 100% geslaagd voor me :D
…enkele pics:
In antwoord op: 996 GT3 RS[quote=”993S”:pd2kd630]sorry, niks tussen brussel en aalst.[/quote]
thnx man…I know :wink:
merci ook aan degenen die me telefonisch geholpen hebben…apprecieer ik echt! 8)
In antwoord op: Stalling/garage gezocht[quote=”ppp 356″:2lyss9jf]Shurgaurd :wink: [/quote]
awel ik had dat in m’n zoektocht wel al tegengekomen…maar kan je daar ook met auto’s terecht?? want dat weet ik dus niet…lijkt me verder wel een keurige dienstverlening…jij ervaring mee ppp?
In antwoord op: Stalling/garage gezochtna een paar maand van stilstand in de garage en wachten, komt de GT3 nu toch stilaan tot leven…
– momenteel is ‘m in het wellness center waar ‘m in orde gebracht wordt naar mijn goesting. De airco wordt opnieuw geinstalleerd, kleine foutjes worden rechtgezet, in orde zetten, onderhoudje en tenslotte de invoering/keuring.
– vandaag is het satelliet alarm gemonteerd, ben vanavond de papieren gaan tekenen en het systeem is al actief
– gelijkvormigheids attest is vorige week in orde gekomen…morgen richting DIV voor de-douanering en dan kan er volgende week naar de keuring gegaan worden
– vandaag ook tapijtjes toegekomen die ik bij de bekende Duitse tuner besteld had
=> normaal gezien eind maart ermee de baan op :D
In antwoord op: 996 GT3 RSmoest ik u zijn ik zou niet noodzakelijk de VarioRam zoeken…de 272pk motor heeft meer karakter en trekt lekkerder, ook al heeft de nieuwere variant op papier meer troeven in hand. Dit komt deels omdat de nieuwere ook een langere bak moet trekken waardoor een deel van het extra vermogen in de kiem wordt gesmoord.
Als je geluk hebt en een “vroege” VarioRam kan op de kopt tikken (september/oktober ’95) maak je veel kans dat er nog de korte 272pk bak aan het 285pk-blok geschroefd zit 8)
In antwoord op: porsche 993 272pk of 286 pk