
Aangemaakte reacties
-
Ziet er inderdaad leuk uit!!! knap! :)
In antwoord op: My Webspace..tja, hangt van zoveel dingen af hé…
Wat wil je? welk budget heb je?
Ik sluit me wel aan bij jeansprint dat een 3.2 geen slechte keuze is als eerste Porsche. Een 3.0 SC van begin jaren ’80 is ook ni slecht. Deze 2 modellen van 911’s zijn vrij betrouwbaar en voor +-15000 euro heb je wel iets (zeker de SC).
Het G50 verhaal is er een met 2 kanten…enfin, het begint met 1 kant en dat luidt: “alles wat 915-bak is, is slecht en het MOET een G50 worden”. Ik dacht er vroeger ook zo over. En er zit waarheid in want de G50 rijdt makkelijker en heeft meer overschot voor het koppel van de 3.2 motor.
Maar owee owee, laat aub geen mooie 3.2 staan omwille van het feit dat ze geen G50 bak heeft!! Beter een goede 3.2 met 915 bak die in orde staat dan een middelmatige 3.2 vanaf ’87 met g50!!! Trouwens, echte leifhebbers gaan terug meer naar de 915 bak. Hij zou ietsje “sneller” zijn dan de G50 (als je hem goed de baas kunt) en er is een pak meer “challenge” aan om mee te rijden. Bijvoorbeeld het remmen met tussengas brengt dubbel zoveel plezier bij de moeilijke 915 bak tegenover de makkelijke g50…het hangt ervanaf wat je zoekt hé :wink:Moest je keuze vallen op een 3.2, dan mag je me gerust contacteren voor advies…heb mijne een paar maand terug gekocht
In antwoord op: Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?die enkele lijn is een super goed idee! heel simpel en heel herkenbaar…maar zou je ze ni in het spiegelbeeld nemen?
Nu staat de snuit naar rechts….misschien beter de snuit links zetten?
In antwoord op: PorscheForum.be sticker…volledig mee eens…misschie zijn de prijzen die je vooropstelt zelfs nog wat naar de “scherpe” kant…zeker als het gaat om wagens die bij een specialist of in het bijzonder bij een OPC aangeboden worden…Maar enfin het is alleszinds een goede indicatie.
Een paar maanden terug was ik ook op zoek naar een Porsche..996 cabrio verkocht en het kriebelde al na een maand zonder :wink: . Bij Hermens in Lanaken stond een 993 die me wel beviel. Effe tot daar gereden en de wagen aanschouwd. Was een polar zilvere met blauw leder die ook de officiele Porsche sportophanging had. Was een ’94 met 168000 km op de teller. Wagen was prachtig!!! Hij vroeg er toen 27500 euro voor en ik vond dat een zeer mooie prijs voor die wagen. Hij vertelde er wel bij dat de koppeling z’n beste tijd gehad had en dat die over 10k km moest vervangen worden. Hij wou het ook direct doen mits 29000 te betalen.
Ik vertel dit maar effe ter illustratie wat je mag verwachten en wat de prijzen beinvloed….informaar je goed op voorhand en ga vershillende auto’s bekijken…koop wat vakliteratuur en lees de Buyers Guide voor 993 van 911& Porsche World bijvoorbeeld: dan weet je de dingen waarop je moet letten en ze vermelden de addertjes onder het gras!
…waarom ik de 993 ni gekocht heb: wel, daarnaast stond een klassieke 911 3.2, en die lachte zo fel naar me dat ik ‘m ni heb kunnen weerstaan. Heb nog geregeld aan de 993 gedacht, want die was echt ook piekfijn in orde!
Succes met de ontdekkingstocht 8)
In antwoord op: porsche kopenWelkom!
Veel plezier met de Porsche en enjoy!!! 8)
In antwoord op: Nieuwe aanwinst[quote=”Rufie”:k4u55hrw]Zou me niet durven wagen aan een 98…![/quote]
Mits Porsche garantie…geen probleem…heb een ’98 gehad :lol:
…heb je enig idee hoelang deze procedure duurt? (uitvoer UK, inschrijven daar op lokaal adres, invoeren naar Belgie….) :?
In antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaik denk dat dit best door de beugel kan hoor..volgens mij is dit ni zi abnormaal
In antwoord op: olie verbruik– staat de motor droog onderaan boven de stabi? (lekkage krukaskeerring)
– roestvorming (blaasjes) rond de deurpinnen….vroege 996’en hadden nog geen plastic bescherming aan de binnenkant van het achterpaneel
– voelt de koppeling nog goed aan?Voor de rest op alles letten zoals bij elke wagen..
Ik raad u wel aan eentje te kopen met komplete historiek en met verlengbare Porsche garantie
succes
[quote=”Celle”:2acvwf48]Hey Mich, knappe bak. Perfecte velgen, mooie kleur, en mooie strakke lijn.
Heb zelf een volledig originele 3.2 van 1989 (waarschijnlijk de laatste 3.2 in België ingevoerd).
Trek je niet teveel aan van de 915-bak, die is even goed als een G-50. Ook de radio zou ik niet van wakker liggen, in de mijne staat een originele Blaupunkt en die heeft nog nooit opgestaan. Er zijn mooiere dingen om naar te luisteren… :wink:
Ik ben momenteel bezig met een grondige restauratie van mijn carrosserie. Had hier en daar wat blutsjes en krassen, en ook een roestplekje onder de voorruit. Heb dan maar beslist om de hele kar uiteen te vijzen, ook al om zo op zoek te gaan naar andere (verdoken) roest. Ik moet zeggen, dat viel allemaal reuze mee, maar heb wel wat “zwakke” plekjes gevonden en er foto’s van genomen. Als ik ooit eens leer hoe ik foto’s bij een bericht kan zetten, dan post ik ze hier.[/quote]
Stuur ze naar m’n mail…ik kan ze plaatsen..no prob :wink:
In antwoord op: 3.2 gekocht van 1986Lijkt me ook wel heel leuk om te doen…die kinderen hun gezicht is goud waard denk ik….wanneer zou het doorgaan?
In antwoord op: Datum Vroemdag 2006[quote=”Setakira”:1q8u8pl0]welkom en zeer mooie wagen, fuchsen hebben zelfde oceanblue kleur of zie ik het niet goed wegens schemering?[/quote]
Inderdaad, de fuchsen zijn in koetswerkkleur :wink:
Bedankt allen voor de leuke reacties en ik hoop ook jullie zeer binnenkort es te kunnen ontmoeten irl :D
In antwoord op: 3.2 gekocht van 1986[quote=”Luke”:3c3u7oio]zou zelfs zeggen, ne ferme bak :!:
succes ermee :!: [/quote]
Luke, dat is die ene die ik bij Hermens gehaald heb… :wink:
Twijfel tussen 993 – 3.2..je herinnert je wel het verhaal :lol:
In antwoord op: 3.2 gekocht van 1986