Aangemaakte reacties
-
@porsche914orange ik weet dat hij daar goed staat maar ik hem toch liever in mijn garage thuis staan
in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers@911Lover ik wil hier geen polemiek starten over wie goed of slecht is of iemand afbreken maar een forum is nu eenmaal een medium om de goede en de slechte dingen te vertellen.
maar ik zou eens graag zien hoe jij zou reageren indien er iemand aan je 911 zogezegd werkt om dan achteraf te zien en te horen dat er eigenlijk niks is aan gedaan.Het is en blijft mechaniek en er kan altijd iets verkeerd lopen of je kan niet altijd alles weten. Ik ben zelf ook zelfstandig in een zeer techniek afhankelijke branche en nieuwe onderdelen kunnen altijd defect gaan zonder reden, en ja mensen maken fouten ook ik maak fouten, maar laat we nu net daar het verschil maken in het vertrouwen dat je hebt in die bepaalde firma, op de manier dat ze de fouten toegeven en oplossen. Daar is het nu net waar ik het vertrouwen in die zaak heb verloren.
@Porsche911lover : laat je niet afschrikken door mijn verhaal in de meeste gevallen loopt het goed af. het is en blijft belangrijk om vertrouwen te hebben in de persoon waar je je Elfje afgeeft.
@Bully
ik heb Dieter tot 3 maal toe de kans gegeven om zijn werk in ere te herstellen hoeveel kansen moet je iemand geven.in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokersHallo,
graag wil ik hier mijn verhaal kwijt over Veco motoren of codi.
In Mei heb ik de 964 gekocht van een ander forumlid, deze persoon had een jaar eerder een motorrevisie laten uitvoeren door codi cars in moorsele ( samenwerking met veco-motoren ) voor een bedrag van rond de 10000€.
Er was wellis waar geen officieel factuur aanwezig maar toch had ik vertrouwen in de verkoper die hier op forum zit.Na 14 dagen de wagen in mijn bezit te hebben lag er olie op de vloer ( zie foto) ik heb dan contact opgenomen met de vorige eigenaar die was geschrokken en rade mij aan om eens te polsen bij Dieter van Codi. ( de vorige eigenaar is een 6 tal keer na de revisie terug geweest naar de garage voor een olie lek, uiteindelijk zou het om een lek bovenaan gaan en zou het probleem opgelost moeten zijn) Ik ben eerst naar mijn garagist geweest om te zien vanwaar het olie lek kwam ( vorig probleem of nieuw probleem). Wat bleek dat de kleppen deksels volledig onder de olie zitten en nog wat andere onderdelen van de motor, dus nieuw probleem. Ben vervolgens op de opendeur van Codi of veco motoren ter plaatse geweest met mijn Porsche om het probleem voor te leggen. ( ideaal moment) Dieter de persoon die de wagen onderhanden had genomen stelde direct voor dat ik de wagen mocht binnen brengen voor het herstel van het lek onder garantie. Dat gaf mij toch een goed gevoel. Afspraak gemaakt om de Vrijdag de wagen af te zetten. De wagen heeft dan van de vrijdag tot de woensdag daar gestaan zonder dat ze die hebben verplaats ( kan dit zien ) woensdag avond hebben ze hem voor de eerste keer verplaatst. Donderdag gebeld naar Dieter voor wat info over de wagen maar hij was nog bezig ze moeten de wagen nog terug in elkaar steken vrijdag zou hij meer weten. Vrijdag terug gebeld en er was nog een klein lekje en hij zou het in het weekend in orde brengen en maandag een testrit doen ( hij heeft nooit een testrit gedaan ) dinsdag belde ik hem op en alles was in orde ik mocht de Porsche terug komen halen. Allez het probleem zou moeten opgelost zijn dacht ik dan. Op de terugweg naar huis eventjes stoppen onderweg ( na 45 min rijden ) het was net of dat er een plaatselijke mistbank rond de wagen hing. De uiteg die ik kreeg van Dieter was dat er wss olie op chauffage potten was gevallen en nog moet drogen wat aannemelijk klink en mijn garagist ook bevestigd. Na een 14 tal dag rond rijden terug naar de garage want er lag opnieuw olie onder. Vaststelling er is niks aan gedaan,. alles was nog hetzelfde als voorheen. was redelijk pist ik belde naar Dieter om het voorval uiteen te doen, tot mij verbazing gaf hij het toe dat er niks aan gedaan was. gebrek aan tijd net voor het verlof ??????? ( wees dan eerlijk en zeg het dan dat je geen tijd heb gehad ) Nieuwe afspraak wagen opnieuw binnen nu hebben ze er wel aan gewerkt motor los gedaan ( batterij los ) en hebben ze gezien dat er een dichting niet 100% juist zat, moet zeggen het probleem is voor 80% beter maar nog niet in orde. De wagen voor een derde keer binnen gedaan en er bij gebleven om te zien wat ze doen.
Dus de kleppen deksel gelost en gereinigd alles terug monteren met originele rondellen en een verdichting pasta rond de moeren en rondellen. ( Rondellen zijn nu een 3 tal mm dik vroeger 0,5 mm). Ik dacht van, hoplijk zijn de problemen nu van de baan ze starten de wagen en de wagen draait maar op 3 poten zullen we zeggen. Je zag dat Dieter er een beetje ambetant van werd, na wat onderzoek zou er een van de 2 tiristoren voor de ontsteking defect zijn en maar op 1 delco draaien. Ze hebben dan de kabels van de hoofddelco gewisseld met de 2de delco en de wagen draaide op een normaal manier maar wel op 1 delco. Hij stelde voor om nog eventjes te wachten, hij ging kijken voor een nieuwe tiristor. na enkele telefoontjes bij leveranciers ( zat er bij ) maar er waren er geen voorradig. Ik zal het wel met mijn garagist regelen zei ik. Volgens Dieter moet ik daar ook geen maanden mee wachten om dit in orde te brengen maar zo dringend was het ook niet. De zondag een rit gaan doen met vrouw en kids, in het naar huis rijden op 1km van thuis krijg ik de kerstboom op mijn dashbord en valt de motor volledig stil. (met wat gevloek en geketter de wagen aan de kant ). mijn buur opgetrommeld om de wagen bij mij thuis te trekken want die wilde niet meer starten.De Porsche staat nu bij da garagist
Dit zijn de volgende mogelijkheden:
1: riempje delco defect resultaat verkeerde ontsteking daardoor misfire maar bij een tiptronic zal je dit niet vlug horen en in het slechtste geval gaten in de potten waar de ontsteking gebeurd, ik wil het kosten plaatje daar niet van weten.2: Tiristor defect en delco’s versleten wat bij mij het geval is en ook de uitleg van Dieter.
Oef maar tijdens het monteren van de kleppedeksels hebben ze 1 van de 6 ontsteking kabels niet goed geplaatst dus de wagen werkte op 5 ipv 6 ontstekingen.dus tot zover mijn ervaring met Codi of Veco motoren.
Ik ga niet beweren dat dit bij al de klanten zo is maar persoonlijk zullen ze mij daar niet meer zien.
het is ook niet mijn bedoeling om die mensen af te breken maar ik kon het niet laten mijn ervaring mede te delen.in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers@bully
heb daarstraks die aircobak met luchtdruk uitgeblazen. voorzover ik kon zien was deze niet zo vuil. Heb dan een ritje gedaan kids gaan halen en tanken. Aan het tankstation zag ik plots vooraan wat water lopen. Hopelijk is het vuil los gekomen en loopt het nu goed weg.Bedankt voor de tip
was ook wat opzoek op het nederlandse forum en kwam deze tegen.
zij spreken over demonteren van benzine tank en dergelijke is dit nodig?
gewoon met luchtdruk hierin blazen
Attachments:Merci,
ik had en heb totaal geen slecht gevoel met de verkoper. Ik ben het bijna zeker dat het iemand is die altijd zeer goed voor zijn P heeft gezorgd ( wat ik ook zal verder doen).
Ik heb er andere tegengekomen.in antwoord op: 1ste porsche aankopenZoals beloofd heb ik wat foto’s genomen
Ivm. de aankoopkeuring ik denk dat het soms een vals gevoel kan geven van een goede koop, (als achteraf toch blijkt dat ze iets niet hebben gezien) maar soms ook een zekerheid om een slechte zaak niet te kopen. Het is idd zo als iemand iets wil verkopen dat hij/zij meestal hun beste gezicht tonen, soms moet je toch afgaan op je buikgevoel.
Als het dan toch verkeerd afloopt dan heb je een dure les geleerd.Volgende week heb ik een afspraak in de garage in Brugge om die kleine ongemakken eens te bekijken.
Attachments:in antwoord op: 1ste porsche aankopen@bully:
ik heb idd geen aankoopkeuring laten doen. Ik heb de P eigenlijk meer met mijn hart gekocht dan rationeel, wat waarschijnlijk de meeste hier hebben gedaan met hun 1ste P.aan de andere kant veel had ik toch niet va de prijs gedaan, gezien de facturen die er zijn voor de gedane zaken ( motorrevisie, herspuiten, en nog veel andere kleine dingen).
De probleempjes die nu voorkomen die waren gekend ( mij verteld door vorige eigenaar met uitzondering van oliedruk).ik ga volgende week eens binnenspringen bij Gelaude alias gd1(forum) voor het probleempje met oliedruk.
in antwoord op: 1ste porsche aankopenDit weekend wat testritjes gedaan, en ik moet zeggen dat het verdomme goe bolt.
Meestal was het op het gemak :driver: maar kon het toch niet laten om eens op zijn staart te duwen, niks dan :respect2: ervoor.ondertussen enkele kleine technische probleempjes tegen gekomen maar niks ergs:
– boordcomputer die soms uitvalt tijdens het rijden maar de dag erna weer gewoon werkt.– als de motor warm is en ik sta stil dan zakt de olie druk tot alarm pijl (lichtjes van ! en oliedrukmeter licht op) toerental zakt dan wel tot 600, van zodra ik aanzet is het weg.
Zal het toerental eens laten bijstellen.– als ik gewoon in D :driver: dan gaat de spoiler altijd naar boven, in positie 3 dan kan het soms zijn dat de spoiler niet naar boven komt en dan krijg ik daar ook een melding van.
kan dit of zou dit toevallig zijn?Dit weekend zal ik hem wassen en wat foto’s nemen om hier eens te posten.
in antwoord op: 1ste porsche aankopenHallo,
zo mijn eerste :driver: met de P zit erop ben hem deze avond gaan halen bij Len.
wat een zalig gevoel dit toch is. :happy:van zodra het wat beter weer is zal ik hier dan een fotootje plaatsen.
in antwoord op: 1ste porsche aankopenJa idd.
Ik ben hier gekomen voor wat tips en meer info. Had ook nooit gedacht om hier een P te vinden. Het zijn meestal die onverwachte momenten die nog het best uitkomen.
Laat het maar vlug volgende week Zondag zijn.
in antwoord op: 1ste porsche aankopenBedankt
ik moet dan ook wel zeggen dat de wagen zeer mooi staat en zeer goed onderhouden is. :first: :respekt:
in antwoord op: Te koop: porsche 964 zwart bouwjaar 1993Hallo
bij deze wil ik mijn eerste aankoop bevestigen. Het is de Porsche van forum lid Len geworden.
Deze morgen een test rit gedaan en de koop is nu zeker nu is het nog wachten op de papieren en de nummerplaat.
Het zullen nog lange dagen worden.in antwoord op: 1ste porsche aankopenDinsdag gaan zien naar Len zijn 964. Het kan niet vlug genoeg dinsdag zijn.
in antwoord op: 1ste porsche aankopen