Aangemaakte reacties
-
Python , ik gebruik dat bij de restauratie van mijn oldtimer-moto’s
Is een heel goed product en heel efficient om je benzinetank te ontroesten en een beschermlaag aan te brengen.MAAR ! in het geval van onze olietanken denk ik dat je problemen kan krijgen met verstopte leidingen
Dit product is zeer stroperig en bij het aanbrengen moet je je tank langzaam in alle richtingen blijven draaien tot het product begint te stollen.Maar de olietank is niet enkel een lege doos , er zitten daar nog leidingen in verwerkt denk ik en als deze op enkele mm van bv de onderkant uitkomen , dan zal daar geen olie meer doorgeraken.
kost ongeveer 40euro voor een reservoir van 5 -10 liter , kan je voorstellen waarom ik dit enkel bij mijn oldtimer-moto’s gebruik.
PS : als er nu iemand is die een olietank al eens open heeft gemaakt en kan zeggen of er al dan niet olieleidingen door de olietank lopen , dan zou ik het wel durven gebruiken want ik heb hier echt wel heel goede resultaten mee gehad.
Mvg, Guy
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2Gette , ik kan me er iets bij voorstellen , hoe de reacties zijn als iemand met uitlaatpasta lekken gaat dichten :D :D
Wim idd , waarom heb ik daar niet aan gedacht ? En ik heb alles liggen om het te doen.
Bij het eerstvolgende onderhoud , haal ik de olietank er onderuit.Gette , wat ik wel zou doen is de olietank beter beschermen tegen steenslag, want ook daar heeft Porsche te weinig rekening mee gehouden vind ik
Mvg, Guy
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2Gefeliciteert met je aankoop.
Hopelijk heb je evenveel plezier aan de Ford als wij hebben met onze P’sMvg, Guy
in antwoord op: Voorstelling Dimitri:first:
Ja watte , al goed vooruitgegaan … ik dacht al : we horen zo weinig van Gette .
Maar nu zie ik dat je toch niet stilgezetten hebt.Voor de olietank > ik heb geprobeert om ze dicht te lassen , maar is zeer dun materiaal en telkens als je je lassen proper maakt , dan heb je elders een gaatje
Elk putje dat je ziet in het metaal is eigenlijk een gaatje in wording.
Heb geprobeert met polyester maar ik heb toch nog een heel klein lekje
Drupt niet, maar olietank is wel vochtig op die plaats.Ik vrees dat vervangen de enige correcte oplossing is ( in mijn geval dan toch hé Gette ik weet niet hoe jouw olietank eruit ziet
Mvg, Guy
:respekt:
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2[i]…thx al voor de reactie,maar de remmen twijfel ik aan ,want hij doet het niet bij het remmen.
En inderdaad ,velgen zijn er onlangs afgeweest, hij had het ervoor ook al ,maar nu 2keer erger …
Grtz Pascal911 [/i]Daarom de vraag of je dit ook hebt bij het afremmen en de vraag of de velgen er onlangs afgeweest zijn > klassieke oorzaken
Moet je idd niet verder zoeken , zoals Ghost zegt zal er een velg niet 100% correct opliggen.
Als ze het van te voren ook een beetje deed , zou ik wel eens laten uitbalanceren.
Al dat geschud is niet goed voor de rest van de ophangingsonderdelen , dan krijg je op den duur kosten aan de onderdelen die Wim opsomde.
En met ne dure vibrator rondrijden is ook niet alles :Dmvg, Guy
in antwoord op: Serieuze trillingen Porsche 993 4S[quote=”Hellraiser” post=115269]Mss even afgeleid door een klant en bouten vergeten vast te zetten.
:[/quote]Elke mechanieker vergeet al wel eens iets maar sommige dingen mag je niet vergeten als mechanieker
Ik denk maar aan olie , -filter , of de ophanging van de wagen.Allemaal geen erg , mijne zoon had het snel opgespoort en alles nogmaals gecontroleerd
Vandaag een toerke in de regen met de P > ik had mijn G-tech meegenomen
Beste tijd was 6.9sec / 100 ( zonder door te trekken )G-tech geeft 160pk / 350NM @ 2400rpm op de weg
Op de DYNO heeft de MR2 190pk /243Nm
Op de G-tech heeft de MR2 160pk / 169NM maar dan wel op 6000rpmNogmaals , voor de P is dit zonder door te trekken en in zeer natte condities
G-tech PK’s en Nm zijn natuurlijk niet hetzelfde als een dyno omdat ook de luchtweerstand erin gerekend wordt.Afwachten wat de resultaten zijn binnen enkele weken en in droge omstandigheden
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980In de eerste instantie denk ik dan , wielen laten uitbalanceren.
Het onbalans van de velg zorgt ervoor dat je bij een bepaalde snelheid trillingen krijgt > ga je over het punt van de onbalans dan gaan de trillingen verminderen
Dit kost bijna niets om te laten fixen
Kan veroorzaakt worden door tegen een borduur te rijden of wanneer de loodjes van de velg zijn losgeraaktAls het voelbaar is bij het afremmen > remschijven krom
En dan gaat het geld kosten
Oorzaak , lang remmen ( bergaf) of hoge snelheid ;) of bij hete remschijven , plots afkoelenMvg, Guy
Toch nog even aan toevoegen > zijn je velgen onlangs eraf geweest ?
in antwoord op: Serieuze trillingen Porsche 993 4SMet de hoger compressie pistons 9.3/1 van de US-motor , de EU injectie en de stalen injectieleidingen >> hoop ik toch stilletjes op +200pk, er komt nadien ook nog een spagetti-uitlaat op.
Speelt eigelijk niet zoveel rol meer , koppel is groot dat voel je meteen en een plezier om mee te rijden.
Ik ga nog wel eens moeten kijken naar de afstelling van de koppeling want ze kraakt soms in 1ste of achteruit.Ik had afspraak gemaakt om de P te laten afstellen in een gewone garage die wel meer P’s over de vloer krijgt
Nu , mijn zoon was daar geweest met zijn auto om te verlagen en vandaag blijkt dat de bouten van 3 op de 4 veringen niet vaststonden , :evil:
1 bout was er bijna uit > dit zou garantie een ongeluk geweest hebbenDan wordt je verplicht om te verlagen via een garage omdat die het goed zouden doen ……….. begrijpen wie begrijpen kan
Dus daar ga ik zeker met de P niet naar toe gaan :?
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Gette” post=115236]Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik :D[/quote]
Volledig mee akkoord , ik heb ook evenveel plezier aan het werken als aan het rijden.
Kerstboom dit jaar ligt al ne 911 motor onder :D of was dat van Sinterklaas , ik weet het niet meer.
Lijstje ga ik nu wat rustiger afwerken , het is nu toch winter dus ….
Vandaag een 50tal kms gereden , geen enkel probleem ondervonden
Ik voel dat ze meer koppel heeft als de MR2 maar of ze even snel of sneller is , is moeilijk aan te voelen
De MR2 is harder, bruter en gaat sneller in zijn toeren > de P is soepeler maar je voelt de P meer in de rug duwen en ik verschiet er telkens van dat de snelheidsmeter al zo hoog staat
Nog een paar 100km roderen en dan mag ze eens goed doortrekken met de G-tech om haar performance te bepalen.
In de vroege zomer naar de dyno om exacte pks en Nm te kennen.Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Het is tijd om mijn TO-DO lijstje van pagina 1 eens opnieuw erbij te nemen en verder af te werken.
Motorklep
Pompjes zijn defectKofferdeksel
Pompjes zijn defectChassis
Onderaan behandelen
Koffer bekledenMotor :
uitlaat vervangen door spagetti-uitlaat
Alternator vervangen
Motor afstellen /CO e.d.Interieur / electriciteit :
zetels leer behandelen en reinigen zetel chauffeur licht beschadigd
sensor olieniveau vervangen
temperatuurmeter
toerenteller springt op en neer
km-teller, tandwieltje kmstandIk ben er nog even mee bezig
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Bewijst toch maar weer dat veel mensen oordelen op eerste indrukken.
Sommige denken dat ze hoger kunnen kakken als een ander …
In mijn beroep kom ik veel in kontakt met mensen met macht … Ik merk dat deze mensen menselijker zijn dan dat je eerste indruk zou kunnen zijnMaar ik merk ook dat mensen die het visitekaartje zijn van hun baas , soms denken dat ze de ceo zijn en dat het hun bedrijf is.
Ik denk altijd : als mijne bakker geen goed brood heeft , dan ga ik ook op een ander.
De mond aan mond reclame doet de restmvg guy
in antwoord op: Ervaringen met officiële Porsche centraDit doet me denken aan enkele jaren geleden.
Ik was bezig met mijne P 924 te restaureren.Op een gegeven moment moest ik onderdelen hebben dus ik in mijn werkkledij naar PC drogenbos.
Ik was er nog nooit geweest dus ging ik langs de showroom (en ik was nog maar 1m binnen )werd ik direct aangesproken … Vous cherchez quelques chose ? Ik in mijn beste vlaams ja onderdelen voor mijn 924 … Opnieuw in het Frans … Dat hebben we hier niet …met een wijzende vinger naar de voordeur.Ik terug weg… en toen ik dit uitlegde aan ne kameraad, had deze een pracht idee.
Hij is acteur en wilde wel even ‘spelen’ met de verkoper.Dus hij terplaatse in zijn beste kostuum en in de showroom wordt hij vriendelijk aangesproken door een verkoper
Direct zegt mijn kameraad : leg mij eens uit hoe het komt dat ik een van mijn werkmannen naar hier stuur voor onderdelen en dat deze niet geholpen wordt .
Dit maakt dat mijne werkman 2 uur niet op zijn werkplaats was en dat ik me eelf moet verplaatsen om die onderdelen op te halen….In afwachting van de onderdelen kreeg mijne kameraad , koffie en een rondleiding in de showroom.
Ik had mijn onderdelen en we hebben nog lang nadien goed gelachen.
Mvg guy
in antwoord op: Ervaringen met officiële Porsche centraThanks voor de info > ik denk dat het veiliger is om alles aan te passen
Dit zal wel voor na de feestdagen zijn
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Dan ga ik der alles uitsmijten en de alternator van 1983 van de US motor erin leggen.
Bkijkbaar niet zo moeilijk om alles aan te passen
B+ mag direct naar de startmotor blijven gaan
D+ blauwe draad loskoppelen en bevestigen aan draad die naar lampje gaat
En de maasa van alternator direct op de motorZijn er nog andere bedrading waar ik moet op letten
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980D+ geeft 1.7v met motor af en 17.5v met draaiende motor
Blauw draad van controlelampje geeft 1.8v met motor af en 17.5v met draaiende motor.
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980