Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 363)
    • Dat lampje gaat uit wanneer de stroom fiche +15 en fiche D+ van beide kanten gelijk is.
      Als een van beide wegvalt wordt deze massa (ofwel door de spanningsregelaar) en gaat het lampje branden.

      Maar je brengt me wel op een idee mijne batterij geeft 13.4v en de D+ geeft op dat moment 15 volt
      Bij gas even ( is ook het moment dat het lampje harder gaat branden ) geeft de batterij nogg steeds 13.7 v maar heeft D+ 18volt

      Daarom waarschijnlijk dat het lampje ook feller gaat branden.

      Dus ik mag stellen dat ik het probleem bij D+ mag gaan zoeken ???

      PS : dan blijft er nog 1 ding over en dat zijn de diodes > ziiten alle diodes in de alternator of zitten de vermogendiodes in de regelaar ???

      Ik heb nog een alternator liggen van de US motor maar die heeft een ingebouwde regulator >>> kan ik deze alsnog swappen met mijn alternator en zoja welke aanpassingen moet ik dan doen > ik veronderstel minder bedrading omdat de regulator is ingebouwd

      Veel vragen ik weet het maar ik zou niet gerust rondrijden , wetend dat ik elk moment in panne kan vallen.

      Mvg, Guy

        Hellraiser geen probleem ik had het gemerkt – regelaar heeft 3 fiched

        Heeft B+ niet altijd dezelfde waarde als de batterij ?

        Ik heb de contacten gereinigd en opnieuw goed vastgezet.

        Ben ook een nieuwe batterij gaan halen.

        Hoe komt het dat er op mijn regulator nog een extra bakje tussenhangt . Op de foto van de geschilderde motorcompartiment zie je dit bakje naast de spanningsregelaar

        mvg.guy

          Vandaag op TC ging het al wat beter . 4 gasten van de keuring direct rond de P met ne hoop vragen
          Echte p liefhebbers … Dus dat was al wat plezanter

          Diegene dat de keuring deed vroeg me of hij tot einde van de lijn mocht accelereren lol
          Toen ik hem zegde dat mijn leidingen afgekeurd waren . Vroeg hij of ze ook effectief rot waren . Toen ik zegde van niet, haalde hij zijn schouders even op en zegde niet iedereen heeft dezelfde motivatie hier.

          Bij het buitenrijden vroeg hij me dat ik ze even wou dwarszetten over de parking …. Heb ik maar niet gedaan maar wel een korte acceletatie hahaha

          ze is goedgekeurd met geen enkele opmerking

          alternator en regelaar doorgemeten
          D+ heeft 15.52v op ralenti en 18v in toeren
          DF heeft 7.9v op ralenti en 2.95 v in toeren
          batterij heeft 13.4 v op ralenti en 13.7 v in toeren

          wie o wie kan me op het goede spoor zetten

          mvg. Guy

            Hellraiser,

            D- bedoelde ik ook , de + ga ik niet verbinden met de massa anders ga ik vuurwerk hebben voordat het nieuwjaar is :D

            [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/th_P1020200.jpg[/IMG]

            De alternator werd op dezelfde manier weer aangesloten

            Ik bedoelde dat het lampje toch alleen maar brandt alleen als er verschil van spanning is tussen B+ en D+
            Als de D- niet aangesloten is of slecht contact heeft , kan het lampje dan branden ?

            Pfffff dat heb ik dus altijd voor hé , van die problemen , die eigelijk geen probleem zijn omdat alles naar behoren werkt ( op dat lampje na dan dat blijft branden. )

            En alternator is dan juist iets waar ik niet sterk in ben, ik ken de basisprincipes maar om problemen op te lossen , dat is weer iets anders.

            Ik ga morgen eens alles nakijken ( ventilator er terug afnemen , fiche van de spanningsregelaar reinigen en elke bedrading van de alternator meten of ze onderbroken of slecht contact hebben )

            Als dit niet lukt dan maak ik er een apart topic van

            Mvg, Guy

              [quote=”Hellraiser” post=115046]Ow, als je lampje nog steeds blijft branden vermoed ik eerder dat je regelaar defect is
              of dat je D- geen goede massa krijgt.

              Heb je de geweven massakabel tussen alternator en carter achter de koelkap terug gemonteerd?[/quote]

              De D+ > als deze slechte massa heeft , dan zou het lampje niet branden toch ?

              Van de massa tussen alternator en carter ben ik 100% zeker , de massa tussen carter en kas , heb ik juist nog eens moeten losmaken om die remleidingen te vervangen.

              Morgenvroeg om 7u sta ik aan de TC , ik hoop dat het dezelfde is.
              Ik heb daarstraks nog snel de remleidingen afgeknipt en dan de rest losgeschroefd om sneller te werken
              Daarna direct naar de winkel om nieuwe 2 leidingen op maat gemaakt. 15euro

              Deze zijn in koper > bij oldtimers is dit toegelaten , maar om zeker te zijn heb ik eerst naar de stationchef gebeld van de keuring.
              Geen probleem zegde hij maar wel niet lakken maar koper mag je gebruiken.
              Nu hoop ik dat diene pipo mijne auto opnieuw afkeurt en dan kan er de stationchef eens bijkomen.
              Diene Pipo wist zelfs niet hoe een keuring van oldtimer moest gebeuren.
              Voor mij geen probleem , hij heeft alles getest en alles was goed > en ik moest er maar 11euro voor betalen.

              @ funny > het is de enige keuring want gekeurd als oldtimer (als wetgeving niet veranderd tenminste)

              Mvg, Guy

                Deze morgen zeer vroeg begonnen aan de trouble shooting > verlichting is opgelost > 2 massadraden die stuk in hun bescherming zaten
                Alternator nog niet gevonden , batterij laad op 13.5 volt maar lampje brand.

                Daarna naar de Technische Controle , wat een bende m.. :censored: th.. :censored: rf.. :censored: uck.. :censored: rs

                Toen ik toekwam deed er ene van de TC mijn deur open en zegde met een nors gezicht ; allee directeur stap maar uit…. de toon was gezet en ik wist dat ze me gingen een rode kaart geven….. Na controle bleek alles perfect in orde , remmen , de kas en de motor (natuurlijk) maar toch hebben ze 2 remleidingen gevonden van 10cm lang waar een beetje roest op was > vervangen hé meneer , niet afschuren en schilderen , ze moeten vervangen worden > resultaat RODE KAART

                Bende jaloerse :censored: , ik ga dit snel herstellen en eens goed met hunne kop lachen als ik voor de herkeuring ga. ruzie

                Maar de weg van en naar de keuring was voor mij ook mijn eerste rit in de P , ze rijdt ZALIG … mooie acceleratie. :driver:

                Van de autostrade afkomende heb ik wel even iets te vlot mijn bocht genomen , en mijn zoon heeft een drifje kunnen filmen. :oops:

                Mvg, Guy-die-nu-die-remleidingen-gaat-vervangen :-)

                  Alternatorlampje brandde ook al wanneer de riem te strak lag :cry:

                  De zon is opgekomen , dus ik ga nu naar de garage om het probleem te vinden.

                    Vandaag was het dus D-day , s’morgens vroeg nog even 30l olie en oliefilter van Porsche gaan halen.

                    Het starten ging op zich zeer goed , maar ik heb wel enkele kleine hindernissen gehad :
                    2 olielekje
                    > aan de temperatuursensor ( pakking vervangen en opgelost )
                    > aan de oliekoeler , spanvijs draaide door en dus te los > vervangen

                    Benzinelek
                    Een boutje niet goed vast aan de aanvoer van de benzine > vastgezet en het was opgelost

                    De ventilator
                    Deze maakte een wrijvend lawaai , het bleek dat ik de riem iets teveel had aangespannen > enkele ringen ertussen en lawaai was verdwenen.

                    Alternator
                    [b]Heb nog het lampje van de alternator die flauw brand als ze op ralenti draait en harder gaat branden als ik gas geef.
                    En als ik rem gaat mijn voorste standlichtje branden
                    Ik vermoed een slechte massa , maar alle ideeën zijn welkom want ik zou graag morgenvroeg naar de TC rijden.[/b]

                    En dan nu nog het filmpje over de ganse revisie > duurt wel 30tal minuten , maar voor diegene die een revisie zelf wilt doen kan het wel nuttig zijn denk ik

                    Enige tijd na de eerste start , na het op niveau zetten van de olie en het oplossen van de probleempjes … zijn we nog een toerke gaan doen rond het dorp.
                    Motor trekt goed en geen bijgeluiden meer , de rook uit de uitlaat en van het motorblok is in tussentijd ook verdwenen

                    Ik zou bij deze ook iedereen willen bedanken die dit topic hebben gevolgd en me met raad hebben bijgestaan :
                    :first: voor het Porscheforum.be :drink:

                    Mvg, Guy

                      Ze is inmiddels 22jaar en 240.000kms maar er vallen nog geen stukken af.
                      De turbo versie is wel wat sneller 4.5sec geloof ik ,
                      ik had ooit het idee om een swap te doen als ze oldtimer is maar met de wetgeving die voor de oldies aan het veranderen is , is dat ook niet meer de moeite.

                      Mvg guy

                        Waarom heeft Porsche nooit geen wielkasbeschermingen gemaakt hiervoor ?

                        Mvg, Guy

                          @Ghost Geen probleem hoor , ik heb al lang een antwoord op mijn vraag gehad ivm de SC-L.

                          Als de oplossing nabij is , dan zit de kans er misschien toch in , om een sprintje op racewars :D
                          De MR2 doet 6.2s/100 en 14sec/400m maar met een beetje gewicht eraf ..? hahaha

                          Mvg, Guy

                            Back in action

                            Deze morgen heel vroeg begonnen met het afwerken van de P-motor.
                            Cardanassen , boite bekabeling , ontkoppeling , pook, stabilisatorstang ( wat een :censored: werk ) , uitlaat , revisie van de 4 remmen ( 1 al gedaan )

                            Kreeg nog wel bezoek van de vorige eigenaar van de Porsche , die was wel even verschoten :D van de motor.

                            Heb zo nog wat achtergrondgegevens van de P kunnen vragen
                            10jaar geleden,heeft ze een volledige revisie gehad.
                            Hij heeft nog facturen liggen hiervan
                            Maar ik ga de garage hier niet vermelden omdat ik al meermaals geschreven heb hoe f.ckt.p die revisie is geweest .

                            Morgen hoop ik aan de laatste rechte lijn te beginnen :

                            Bekabeling afwerken , de 3 andere remmen reviseren , de motorkapscharnieren schilderen (was ik vergeten) en dan nog die :censored: olietank lassen/schilderen

                            Mvg, Guy

                              Welkom FilmFreak , blijven hopen en sparen is de boodschap en dan komt ook jouw droom uit.

                              Mvg, Guy

                                  @ 911passion ,

                                  +20jaar geleden , kon ik van mijn hobby ook mijn beroep maken.
                                  Ik ben toen begonnen als automechanieker in een bekende garage waar ik effectief kon werken met plezier .
                                  Maar na enkele jaren , begin je je hobby minder en minder graag te doen , omdat je daar al ganse dagen mee bezig bent
                                  Dan spreek ik nog niet over de tijddruk die je krijgt en de eindeloze cursussen die je moet volgen omdat er elke 6 maanden wel iets nieuws uitkomt
                                  Tot op het moment dat , hetgeen je zo graag deed een arbeid begint te worden.

                                  Ik ben toen gestopt en heb me een werk gezocht die me meer tijd geeft om opnieuw de hobby te beoefenen die ik zo graag deed.

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 363)