Aangemaakte reacties
-
Dan hadden we alle twee hetzelfde gedacht :drink:
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980:D :D :D :D neen ik heb niets meegespoten , dan zou ik echt wel niet goed bezig zijn.
Foto is genomen wanneer ze juist geschilderd was en alle plakband die bv ook de amortiseurs verstopt zijn meegelakt.
De plakband waar ik goed aankon, heb ik inmiddels al verwijderd , (zodat ze er niet gaan mee inplakken in de lak , )
Maar dieper in , heb ik alles laten hangen , om te vermijden dat ik mijn nieuwe lak al direct beschadig.Ik had misschien beter morgen foto’s gepost > want nu ziet het er inderdaad uit alsof er een verfpot in ontploft is ( naar het voorbeeld van mr Bean :D )
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Eind goed , al goed :D … het had allemaal veel slechter kunnen aflopen.
Mvg, Guy
Weer een stapje dichter naar de montage van de motor.
Vandaag heb ik de garage naar 30°C warm gestookt en het motorcompartiment in Indisch red gespoten.
Morgen ,als alles goed droog is alle plakband verwijderen en dan kan ik beginnen met het monteren van bekabeling, olievat (moet ik nog behandelen) , enz…
Spijtig dat ik dit weekend moet werken , anders had de motor er dit weekend nog ingehangen.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020405.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020406.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020407.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020409.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Een stoomreiniger is goedkoper in aankoop en denk met hetzelfde resultaat .
Een het voordeel is dat mevrouw er ook kledij mee kan stomen en als ze dat goed kan , mag ze ook de auto wekelijks stomen . win-win :D
Mvg, Guy
in antwoord op: Ijsstralen:respekt: :first: :respect2:
Snel rijden in rechte lijn kan iedereen :driver: t’is wanneer er bochten zijn dat het voor sommige een probleem wordt. :?
Ik hou ook altijd 1 voet strak op de vloer-plaat van mijn auto’s :engeltje:Mvg, Guy
in antwoord op: Eindelijk…@straffen, ik had de moed niet om weer te staan vloeken met een verdomde rubber , die er dan om de 5 cm er terug uitspringt.
Rubber is mooi op zijn plaats blijven zitten en daar je rubber niet kan afplakken , heb ik ge-opteerd om de rubber in te vetten zodat de verf niet kan hechten.
Mijn rail waar de rubber inzit is volledig roestvrij anders had ik toch de rubber en rail moeten verwijderen.
Het mag al eens meezitten ook hé. :DMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”tjekke” post=114196]Dat ga ik dan is terug laten nakijken ,dat onluchten kan ik dat soms zelf doen en zoja waar ergens.Alvast bedankt voor de info.[/quote]
Ontluchten kan je zelf doen … vulstop verwijderen , motor laten warmdraaien en verwarming volledig open .
Als de motor warm is , bijvullenNu bij een motor achteraan en de radiator vooraan durven er wel eens luchtbellen in de leidingen blijven hangen.
Dus kan je best de auto naar een beetje hoger opkrikken zodat de luchtbellen beter weg kunnen.Normaal gezien zal de motor bij ralenti het water er opnieuw willen uitgooien, dit kan je vermijden door de motor op een iets hoger regime te laten draaien.
( mijn kennis van porsche is beperkt tot mijn luchtgekoeld :-) , maar als ik mis ben zal er wel iemand mij corrigeren )
Maar eigenlijk is de fout bij de garage gebeurd , en ik vind het logisch dat dan de garage dit dan ook terug in orde brengt.
PS: je temp bleef normaal , maar je lampje ging knipperen > je mag zeker zijn dat de motor het wel te warm heeft gekregen.
Maar de sensor voor de temp zal hoger staan als de sensor van het lampje en daar het water lager stond , heeft hij eigenlijk de temperatuur van de stoom gemeten.Mvg, Guy
Ik heb de rubber niet verwijderd , mijne slechte ervaring met de voorruitrubbers van de mgb lag me nog iets te vers in het geheugen.
Om te vermijden dat de verf op de rubbers hecht , heb ik deze ingesmeert met wit vet … nadat alles afgewerkt is , kan ik de rubbers gemakkelijk reinigenDus nadat het volledig motorcompartiment gereinigd was , moest ik nog twee roestplekken uitsnijden en terug dichtlassen.
Hierdoor heb ik vandaag niet kunnen lakken , grondverf droogt ook iets minder vlot dan in de zomer.
Maar het resultaat mag gezien worden
Morgen de garage goed warmstoken en dan schilderen[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020402.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020403.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
PS: Python, ik weet niet hoe het in uwe jonge tijd was , maar in mijne tijd had je alleen condooms met fruitsmaak :D
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”tjekke” post=114044]is pas terug van de garage,waterpomp was kapot,ben er een toertje mee gaan doen en dan plots was de temperatuur normaal maar ging het lichtje knipperen van de 120 graden.Ben ik gestopt en heb ik ontdekt dat er nog niet genoeg koelwater in was.Heeft soms iemand dat ook is voorgehad dat jullie kennen.Is wel niet te warm geworden.[/quote]
Vrees een foutje van de garage > wanneer de pomp vervangen is hebben ze water moeten bijvullen/vervangen en als er dan een luchtbel inblijft (bv in verwarming) en deze plots loskomt dan heb je in één keer te weinig water op de motor en dit maakt dat de motor niet koelt, en dat maakt dan weer dat het water overhit en nog meer water eruit smijt (stoom)…. het gevolg kan je wel raden als je dan nog blijft rijden.
Mvg, Guy
PS: Welkom en mooie 996, bye the way
[quote=”Peter_Targa_84″ post=114133]dju, wou filmpje erin plakken :? :cry:[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=mSIfbGdv4OM
mvg, guy
in antwoord op: rvs ssi uitlaat compleet systeemMerci voor het antwoord Ruben en Wim , morgen gaat de rubber eraf
Ik stelde de vraag omdat bij mijn MGB er ook zo’n rubber was aan de voorruit , en die moest over de ganse lengte erin geschoven worden.
Met drie man aan dat stom stuk aan het sleuren , en uiteindelijk een ganse dag mee bezig geweest.Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ Gette , roest is er bij mijn rail niet .
Maar ik vroeg me af hoeveel prutswerk het is om die rubber te verwijderen en opnieuw te monteren , zonder de rubber te beschadigen.
Rubber is ook in een goede toestand , zonder scheurtjes enz…Heb wel een beetje roest op de linker binnenvleugel ( zichtbaar op de foto waar ik de binnenvleugel mooi wit heb gekuisd > juist boven het bovenste boutje waar het alu bakje (zekeringen) bevestigd is
Post zeker wat foto’s hé Gette , dan zien we de vooruitgang :D
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980De volgende stap , het motorcompartiment
Ik kan toch moeilijk een diamantje van een motor in een vuil motorcompartiment leggen , dus vanaf vandaag begin ik daarmee.
De motor staat nu even achteraan , en de P staat terug in de garage
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020393.jpg[/IMG]
Het motorcompartiment is ooit wit geweest en daarna gedeeltelijk zwart geschilderd en dan nog wat stof en vettigheid, maakt dat het een echt smeerboeltje is.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020394.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020395.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020396.jpg[/IMG]
Het reinigen is de eerste stap om alles te kunnen schilderen.
Hier is de linkse kant bijna proper :D
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020401.jpg[/IMG]
Morgen een lijmoplosser gaan halen want dat spul plakt wel heel goed.
PS : ik heb nog een vraagje : de rubbers rondom de motor zitten in een gleuf vast… is dit gemakkelijk te demonteren zonder schade aan de rubbers , en kan dit ook zonder problemen opnieuw gemonteert worden ??
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Schoon karretje , christophe, veel plezier met de restauratie .
PS: als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven : wanneer je de motorplaten opnieuw doet , zie dat alle hittebestendige verf er goed af is anders krijg je reacties in de verf.
Mvg, Guy
in antwoord op: Mijn pré ’73er