Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 363)
    • Op een bank starten zit er niet in.
      Dan moet ik benzinepomp . Ontsteking . Bedrading .enz uitbouwen en dat enkel om de motor te laten draaien .
      Ik zal de motor wel inbouwen en als er een probleem is dan kan ik de motor er wel even terug uithalen.

      Vandaag is de bekabeling een stukje langer geworden, de bedoeling is omde motor in zijn volle glorie te laten zien zonder al die storende bekabeling die over en rond de motor ligt.

      Ik ben nu eigenlijk begonnen aan de cosmetica van mijn p’tje.

      Mvg. Guy

        Funny,

        Ik had dit alles niet kunnen doen zonder jullie ervaringen met de P-motor.

        Het is dan ook een plezier om mijn hobby en passie te tonen aan mensen die diezelfde passie voelen .

        Mvg, Guy

          deel 4 :

          Tuimelaars plaatsen.

          Deel 5 kleppen regelen

          Wat een prutswerk , en met de niet-porsche voelermaatjes is het nog erger.

          mvg, guy

            Deel 2 : nokkenas op moment aanspannen.

            =http://www.youtube.com/watch?v=Q5lLVMXNyoU&feature=youtube_gdata

            Deel 3 : Linkse kant , distributie op punt stellen , dit is het eindresultaat

            =http://www.youtube.com/watch?v=Yi6TcNxJ-oo

            Maar die ben ik opnieuw moeten beginnen , want toen ik de nokkenasbout vastzette ( ik had de spanner erafgenomen) , hoorde ik een klep doorspringen.

            De dag nadien , vond ik het toch maar beter om het kleppendeksel te verwijderen en de linkse kant opnieuw te controleren , en ja hoor ze was 1 tandje doorgeschoven.

            Dus voor de linkse kant , spanner NIET losmaken ook al heb je maar weinig plaats om je sleutel op de bout te krijgen ! ! !

              [quote=”Funny” post=113835]Oei het filmpje is prive ,misschien gepost op het verkeerde forum . ;) ;) ;)[/quote]

              Neen neen, juist forum LOL , ik heb geen tijd op op ander forums bezig te zijn :D

              De instellingen van mijne youtube staan automatisch op prive omdat ik ook fimpjes van mijn auto’s heb die beter niet op het nieuws passeren :driver:

              Heb het in orde gebracht

              Mvg, Guy

                Afstellen van de motor : deel 1

                mvg, guy

                  [quote=”Ohmzz” post=113530]:

                  “En wat hebben we heleerd vandaah?”
                  Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D[/quote]

                  Altijd goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat kan je veel ellende besparen.

                  =http://www.youtube.com/watch?v=qnBQuhcFr6o

                  Mvg , Guy

                    Heb eens op het net onderstaand schema gevonden, en je AT, komt ook terprake
                    Dus het zal om een revisie of nieuwe gaan , maar welke is niet duidelijk.

                    Voor diegene die weleens de duitse advertenties doorbladeren, en geen idee hebben wat al die afkortingen betekenen…….

                    AHK – Anhängerkupplung – trekhaak
                    abn. AHK – Abnehmbare Anhängerkupplung – Afneembare trekhaak
                    Alu – Aluminium Felgen – Lichtmetaal velgen
                    H.U. – Haupt Untersuchung – T.C (2 jaarlijkse TÃœV keuring)
                    A.U. – Abgas Untersuchung – Viergas test (uitlaatgas test / roetmeting staat los van de T.C / TÃœV, ook 2 jaarlijks, maar hoeft niet tegelijk met de TÃœV keuring)
                    ASD – Automatisches Sperr-Differential – Atomatisch sper differentieel
                    ASU – Abgas Sonder untersuchung – zie A.U.
                    ATG – Austauschgetriebe – Versnellingsbak vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
                    ATM – Austauschmotor – Motor vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
                    Aut. of Autom. – Automatik – Automatische versnellingsbak
                    Bj – Baujahr – Bouwjaar
                    CD/W – CD wechsler – CD wisselaar
                    Color – Colorverglasung – getinte ramen
                    ESP – Elektronisches Stabilitätsprogram – spreekt voor zich..
                    EZ – Erstzulassung – Datum afgifte kenteken (let op, in duitsland is het gebruikelijk om te adverteren met een model jaar en de eerste toelating op het kenteken, hier kan wat verschil inzitten..)
                    el. FH – elektrische fensterheber – elektrisch bedienbare ramen.
                    FP – festpreis – vaste prijs.
                    5-Gg – 5 ganggetriebe – 5 versnellingsbak
                    SD – Schiebedach – schuifdak
                    SSD – Stahlschiebedach – stalenschuifdak
                    GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak
                    el. GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak maar dan elektrisch bediend.
                    1.Hd – aus erster hand – eerstehands
                    i.KA – im Kundenauftrag (biem händlern) – in opdracht van klant te verkopen (bij handelaar)
                    JW – Jahreswagen – 1 jaar oude auto
                    Kat – Katalysator -kat
                    kW – kilowatt – kilowatt ( 1 kW is 1,36 PK)
                    LM – Leichtmetallfelgen – Lichtmetalen velgen
                    met. – metallic – metallic lak
                    Mod. – Modell – model
                    Navi – Navigationssystem – lijkt mij duidelijk
                    neuw. – neuwertig – als nieuw
                    NP – Neupreis – nieuwprijs
                    NSW – Nebelscheinwerfer – mistlampen
                    PDC – Park distance control – lijkt mij ook duidelijk
                    R/CD – Radio mit CD – radio/cd speler
                    R/C – Radio mit cassette – radiocassette speler
                    rep.bed. – reparaturbedürftig – moet gerepareerd worden (nette term voor een wrak)
                    SH of sitzhzg – Sitzheizung – stoelverwarming
                    el. Sp – elektrische außenspiegel – elektrisch bedienbare buitenspiegels.
                    el.+beh. Sp – elektrische und beheizbare Außenspiegel – elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels.
                    SR – Sommerreifen – Zomerbanden
                    Tempom. – tempomat – cruisecontrol
                    Tkm – Tausend kilometer – Duizend kilometer
                    TÃœ – TÃœV – APK
                    VB – Verhandlungsbasis – Vraagprijs (met prijs indicatie)
                    VS – Verhandlungssache – Prijs nader overeen te komen (zonder prijs opgave)
                    WA – von Werksangehörigen – van fabrieks medewerker (zeg maar ex personeelswinkel auto)
                    WS of Wegf.Sp – wegfahrsperre – anti diefstal systeem met wegrij blokkering
                    WR – winterreifen – winterbanden
                    WSG – Wärmeschutzverglasung – warmte weerend glas
                    Zust. – Zustand – toestand (1a is de beste toestand, alles minder wordt als 1b of nog erger met 2 aangeduid)
                    ZV – Zentralverriegelung – centrale vergrendeling
                    ZV/FB – Zentralverriegelung mit Fernbienung – centrale vergrendeling met afstands bediening

                      [quote=”Mushroom” post=113455]

                      Done…
                      Je hebt prolly op “nieuw onderwerp” geklikt, ipv op “nieuw antwoord”
                      Mooi werk trouwens! :first:
                      Benieuwd om ‘m te horen draaien.[/quote]

                      Bedankt om het in orde te brengen

                      Ben ook benieuwd om de motor te horen draaien
                      Maar eerst de distributie nog afstellen en dat is ook geen simpel werk.

                      Ik heb me alvast een micrometer aangeschaft , nu nog eens bestuderen hoe je er juist aan moet beginnen.

                      TODO’s:
                      Afstellen distributie / kleppen
                      Houders injectoren nog bestellen + nieuw rubbers
                      Injectoren laten reinigen : mijne zoon gaat die op school doen
                      Alle bouten nachecken
                      Bedrading herleggen naar een minder zichtbare plaats ( verlengen met 50cm )
                      Platen motor , zandstralen, schilderen (geen poedercoating om kosten te besparen )
                      Motorcompartiment schilderen
                      Dan wordt de kas en de motor eindelijk herenigd.
                      Starten, afstellen motor

                      Mvg, Guy
                      Maak me niet teveel zorgen erover , dat komt wel goed

                        :oops: :oops: :oops:

                        Merci Python

                          Ben blijven doorzoeken in mijn foto’s en ik heb op een foto de metalen aansluiting teruggevonden.

                          Ik heb fameus moeten zoomen en foto is bijgevolg wat onduidelijk, maar op de fotos is duidelijk te zien dat er niets aangesloten was . ( midden rode cirkel )

                          MAAR , hoe kon deze motor dan uberhaupt draaien, dit geeft serieus wat valse lucht !

                          Ik heb het al eens gezegd , maar aan deze motor heeft vroeger ne serieuse prutser gewerkt , de lijst van zijn f..ck-..ps begint langer en langer te worden.

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020170-kopie.jpg[/IMG]

                            Oeps, ik zie dat ik geantwoord heb en dat alles in een ander “Re: Guy’s project > 911 SC van 1980 ” is komen staan .

                            kan één van de moderators mijn fout herstellen
                            ( hoe komt het eigenlijk dat ik een tweede topic heb geopend )

                            @ PVB en Bully , op de rechtse aansluiting stond niets aangesloten bij demontage , daar ben ik wel zeker van , maar van de metalen aansluiting … daar moest wel iets opstaan of anders had de motor veel valse lucht.

                            Vacuumvervroeger stond aangesloten bovenaan de injectie ( op vierde foto zie je het buisje naar beneden lopen maar nog niet aangesloten op de vervroeger )

                            Mvg, Guy

                              Het was weer een productieve dag,

                              Injectie is zo goed als gemonteerd , juist de distributie moet nog gedaan worden en nog enkele onderdelen die ik moet bestellen.

                              Ook de kleinere minder zichtbare delen zijn gepolijst :D

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020366.jpg[/IMG]

                              De vervloekte admissiepijpjes zijn eindelijk gedaan , 3 uur per pijpje x 6 , 18u schuren , schuren en schuren :censored:

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020367.jpg[/IMG]

                              De montage van het injectiesysteem

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020370.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020373.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020372.jpg[/IMG]

                              En uiteindelijk , het totaalplaatje.

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020374.jpg[/IMG]

                              Maar ik heb nog een probleemje , aan de luchtfilterbehuizing is een tube ( in metaal waarop een darmje moet aangesloten zijn.
                              Maar ik kan dat nergens niet terugvinden , en de foto’s tijdens de demontage zijn niet duidelijk

                              Kan iemand me zeggen welk darmpje erop moet en naar waar deze gaat ?

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020377.jpg[/IMG]

                              Mvg, Guy

                                Proficiat , Karl :drink:

                                  [quote=”python” post=113043]Hey Guy ,ik kom hier ergens tegen:
                                  911 SC
                                  Right camshaft : 930.148.08
                                  Left camshaft : 930.147.08
                                  Identification on camshaft face

                                  Pin me er niet op vast maar misschien kan je hier wat mee .
                                  Kijk bij jou eens of dit kan kloppen.[/quote]

                                  Thanks Python , dit heeft me idd op de goede weg gezet.
                                  Mijn nokkenassen zijn al gemonteerd en heb geen goesting om ze te demonteren juist om te controleren , maar …
                                  Aan de hand van het nummer , heb ik een afbeelding gevonden

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/nokkenas.jpg[/IMG]

                                  En hier zie je dat Petermorgan911 van Youtube gelijk heeft , Rabbit-oren is rechts LOL

                                  Nu dit wilt wel zeggen dat de lijst van prutserijen aan de P door een vorige “technieker” serieus begint lang te worden.
                                  > nokkenassen verkeerd gemonteerd (L->R en R->L)
                                  > Veel te weinig olie op de motor
                                  > Uitlaat werd gelast , maar dan met een elektr. laspost
                                  > Kabels werd in gesneden om demontage te vergemakkelijken en nadien aan elkaar geplakt met tape
                                  > de koelingskap werd een stuk uitgesneden om demontage te vergemakkelijken
                                  > En zo ben ik nog wel dingen tegengekomen waarvan ik dacht , dit is toch kompleet verprutst.

                                  Nog een geluk dat ik de US-motor gekocht heb die een perfecte donor is.
                                  En een geluk dat ik jullie allemaal heb om me met raad en bemoedigende woorden bij te staan , daarom een :applaus: :applaus: :applaus: voor julie

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 363)