Aangemaakte reacties
-
Op een bank starten zit er niet in.
Dan moet ik benzinepomp . Ontsteking . Bedrading .enz uitbouwen en dat enkel om de motor te laten draaien .
Ik zal de motor wel inbouwen en als er een probleem is dan kan ik de motor er wel even terug uithalen.Vandaag is de bekabeling een stukje langer geworden, de bedoeling is omde motor in zijn volle glorie te laten zien zonder al die storende bekabeling die over en rond de motor ligt.
Ik ben nu eigenlijk begonnen aan de cosmetica van mijn p’tje.
Mvg. Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Funny,
Ik had dit alles niet kunnen doen zonder jullie ervaringen met de P-motor.
Het is dan ook een plezier om mijn hobby en passie te tonen aan mensen die diezelfde passie voelen .
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980deel 4 :
Tuimelaars plaatsen.
Deel 5 kleppen regelen
Wat een prutswerk , en met de niet-porsche voelermaatjes is het nog erger.
mvg, guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Deel 2 : nokkenas op moment aanspannen.
=http://www.youtube.com/watch?v=Q5lLVMXNyoU&feature=youtube_gdata
Deel 3 : Linkse kant , distributie op punt stellen , dit is het eindresultaat
=http://www.youtube.com/watch?v=Yi6TcNxJ-oo
Maar die ben ik opnieuw moeten beginnen , want toen ik de nokkenasbout vastzette ( ik had de spanner erafgenomen) , hoorde ik een klep doorspringen.
De dag nadien , vond ik het toch maar beter om het kleppendeksel te verwijderen en de linkse kant opnieuw te controleren , en ja hoor ze was 1 tandje doorgeschoven.
Dus voor de linkse kant , spanner NIET losmaken ook al heb je maar weinig plaats om je sleutel op de bout te krijgen ! ! !
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Funny” post=113835]Oei het filmpje is prive ,misschien gepost op het verkeerde forum . ;) ;) ;)[/quote]
Neen neen, juist forum LOL , ik heb geen tijd op op ander forums bezig te zijn :D
De instellingen van mijne youtube staan automatisch op prive omdat ik ook fimpjes van mijn auto’s heb die beter niet op het nieuws passeren :driver:
Heb het in orde gebracht
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Afstellen van de motor : deel 1
mvg, guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Ohmzz” post=113530]:
“En wat hebben we heleerd vandaah?”
Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D[/quote]Altijd goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat kan je veel ellende besparen.
=http://www.youtube.com/watch?v=qnBQuhcFr6o
Mvg , Guy
in antwoord op: ontsteking problemenHeb eens op het net onderstaand schema gevonden, en je AT, komt ook terprake
Dus het zal om een revisie of nieuwe gaan , maar welke is niet duidelijk.Voor diegene die weleens de duitse advertenties doorbladeren, en geen idee hebben wat al die afkortingen betekenen…….
AHK – Anhängerkupplung – trekhaak
abn. AHK – Abnehmbare Anhängerkupplung – Afneembare trekhaak
Alu – Aluminium Felgen – Lichtmetaal velgen
H.U. – Haupt Untersuchung – T.C (2 jaarlijkse TÃœV keuring)
A.U. – Abgas Untersuchung – Viergas test (uitlaatgas test / roetmeting staat los van de T.C / TÃœV, ook 2 jaarlijks, maar hoeft niet tegelijk met de TÃœV keuring)
ASD – Automatisches Sperr-Differential – Atomatisch sper differentieel
ASU – Abgas Sonder untersuchung – zie A.U.
ATG – Austauschgetriebe – Versnellingsbak vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
ATM – Austauschmotor – Motor vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
Aut. of Autom. – Automatik – Automatische versnellingsbak
Bj – Baujahr – Bouwjaar
CD/W – CD wechsler – CD wisselaar
Color – Colorverglasung – getinte ramen
ESP – Elektronisches Stabilitätsprogram – spreekt voor zich..
EZ – Erstzulassung – Datum afgifte kenteken (let op, in duitsland is het gebruikelijk om te adverteren met een model jaar en de eerste toelating op het kenteken, hier kan wat verschil inzitten..)
el. FH – elektrische fensterheber – elektrisch bedienbare ramen.
FP – festpreis – vaste prijs.
5-Gg – 5 ganggetriebe – 5 versnellingsbak
SD – Schiebedach – schuifdak
SSD – Stahlschiebedach – stalenschuifdak
GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak
el. GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak maar dan elektrisch bediend.
1.Hd – aus erster hand – eerstehands
i.KA – im Kundenauftrag (biem händlern) – in opdracht van klant te verkopen (bij handelaar)
JW – Jahreswagen – 1 jaar oude auto
Kat – Katalysator -kat
kW – kilowatt – kilowatt ( 1 kW is 1,36 PK)
LM – Leichtmetallfelgen – Lichtmetalen velgen
met. – metallic – metallic lak
Mod. – Modell – model
Navi – Navigationssystem – lijkt mij duidelijk
neuw. – neuwertig – als nieuw
NP – Neupreis – nieuwprijs
NSW – Nebelscheinwerfer – mistlampen
PDC – Park distance control – lijkt mij ook duidelijk
R/CD – Radio mit CD – radio/cd speler
R/C – Radio mit cassette – radiocassette speler
rep.bed. – reparaturbedürftig – moet gerepareerd worden (nette term voor een wrak)
SH of sitzhzg – Sitzheizung – stoelverwarming
el. Sp – elektrische außenspiegel – elektrisch bedienbare buitenspiegels.
el.+beh. Sp – elektrische und beheizbare Außenspiegel – elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels.
SR – Sommerreifen – Zomerbanden
Tempom. – tempomat – cruisecontrol
Tkm – Tausend kilometer – Duizend kilometer
TÃœ – TÃœV – APK
VB – Verhandlungsbasis – Vraagprijs (met prijs indicatie)
VS – Verhandlungssache – Prijs nader overeen te komen (zonder prijs opgave)
WA – von Werksangehörigen – van fabrieks medewerker (zeg maar ex personeelswinkel auto)
WS of Wegf.Sp – wegfahrsperre – anti diefstal systeem met wegrij blokkering
WR – winterreifen – winterbanden
WSG – Wärmeschutzverglasung – warmte weerend glas
Zust. – Zustand – toestand (1a is de beste toestand, alles minder wordt als 1b of nog erger met 2 aangeduid)
ZV – Zentralverriegelung – centrale vergrendeling
ZV/FB – Zentralverriegelung mit Fernbienung – centrale vergrendeling met afstands bedieningin antwoord op: Versnellingsbak nummer AT ?[quote=”Mushroom” post=113455]
Done…
Je hebt prolly op “nieuw onderwerp” geklikt, ipv op “nieuw antwoord”
Mooi werk trouwens! :first:
Benieuwd om ‘m te horen draaien.[/quote]Bedankt om het in orde te brengen
Ben ook benieuwd om de motor te horen draaien
Maar eerst de distributie nog afstellen en dat is ook geen simpel werk.Ik heb me alvast een micrometer aangeschaft , nu nog eens bestuderen hoe je er juist aan moet beginnen.
TODO’s:
Afstellen distributie / kleppen
Houders injectoren nog bestellen + nieuw rubbers
Injectoren laten reinigen : mijne zoon gaat die op school doen
Alle bouten nachecken
Bedrading herleggen naar een minder zichtbare plaats ( verlengen met 50cm )
Platen motor , zandstralen, schilderen (geen poedercoating om kosten te besparen )
Motorcompartiment schilderen
Dan wordt de kas en de motor eindelijk herenigd.
Starten, afstellen motorMvg, Guy
Maak me niet teveel zorgen erover , dat komt wel goedin antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980:oops: :oops: :oops:
Merci Python
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ben blijven doorzoeken in mijn foto’s en ik heb op een foto de metalen aansluiting teruggevonden.
Ik heb fameus moeten zoomen en foto is bijgevolg wat onduidelijk, maar op de fotos is duidelijk te zien dat er niets aangesloten was . ( midden rode cirkel )
MAAR , hoe kon deze motor dan uberhaupt draaien, dit geeft serieus wat valse lucht !
Ik heb het al eens gezegd , maar aan deze motor heeft vroeger ne serieuse prutser gewerkt , de lijst van zijn f..ck-..ps begint langer en langer te worden.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020170-kopie.jpg[/IMG]
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Oeps, ik zie dat ik geantwoord heb en dat alles in een ander “Re: Guy’s project > 911 SC van 1980 ” is komen staan .
kan één van de moderators mijn fout herstellen
( hoe komt het eigenlijk dat ik een tweede topic heb geopend )@ PVB en Bully , op de rechtse aansluiting stond niets aangesloten bij demontage , daar ben ik wel zeker van , maar van de metalen aansluiting … daar moest wel iets opstaan of anders had de motor veel valse lucht.
Vacuumvervroeger stond aangesloten bovenaan de injectie ( op vierde foto zie je het buisje naar beneden lopen maar nog niet aangesloten op de vervroeger )
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Het was weer een productieve dag,
Injectie is zo goed als gemonteerd , juist de distributie moet nog gedaan worden en nog enkele onderdelen die ik moet bestellen.
Ook de kleinere minder zichtbare delen zijn gepolijst :D
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020366.jpg[/IMG]
De vervloekte admissiepijpjes zijn eindelijk gedaan , 3 uur per pijpje x 6 , 18u schuren , schuren en schuren :censored:
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020367.jpg[/IMG]
De montage van het injectiesysteem
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020370.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020373.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020372.jpg[/IMG]
En uiteindelijk , het totaalplaatje.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020374.jpg[/IMG]
Maar ik heb nog een probleemje , aan de luchtfilterbehuizing is een tube ( in metaal waarop een darmje moet aangesloten zijn.
Maar ik kan dat nergens niet terugvinden , en de foto’s tijdens de demontage zijn niet duidelijkKan iemand me zeggen welk darmpje erop moet en naar waar deze gaat ?
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020377.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Proficiat , Karl :drink:
in antwoord op: Licht haperende motor van 3.2[quote=”python” post=113043]Hey Guy ,ik kom hier ergens tegen:
911 SC
Right camshaft : 930.148.08
Left camshaft : 930.147.08
Identification on camshaft facePin me er niet op vast maar misschien kan je hier wat mee .
Kijk bij jou eens of dit kan kloppen.[/quote]Thanks Python , dit heeft me idd op de goede weg gezet.
Mijn nokkenassen zijn al gemonteerd en heb geen goesting om ze te demonteren juist om te controleren , maar …
Aan de hand van het nummer , heb ik een afbeelding gevonden[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/nokkenas.jpg[/IMG]
En hier zie je dat Petermorgan911 van Youtube gelijk heeft , Rabbit-oren is rechts LOL
Nu dit wilt wel zeggen dat de lijst van prutserijen aan de P door een vorige “technieker” serieus begint lang te worden.
> nokkenassen verkeerd gemonteerd (L->R en R->L)
> Veel te weinig olie op de motor
> Uitlaat werd gelast , maar dan met een elektr. laspost
> Kabels werd in gesneden om demontage te vergemakkelijken en nadien aan elkaar geplakt met tape
> de koelingskap werd een stuk uitgesneden om demontage te vergemakkelijken
> En zo ben ik nog wel dingen tegengekomen waarvan ik dacht , dit is toch kompleet verprutst.Nog een geluk dat ik de US-motor gekocht heb die een perfecte donor is.
En een geluk dat ik jullie allemaal heb om me met raad en bemoedigende woorden bij te staan , daarom een :applaus: :applaus: :applaus: voor julieMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980