Aangemaakte reacties
-
Welkom Bas :D :D
Mvg, Guy
in antwoord op: verzot op oude porschekesAls je dan toch al binnenkomt zonder te kloppen
Ik bedoel dat het de bedoeling is dat iedereen zich even voorstelt , kwestie van beleefdheid .
in antwoord op: Re: Porsche 911 classic parts:first: :applaus: :driver:
in antwoord op: van hobby beroep?4 jaar geleden heb ik op dit forum gepost dat ik een 924 had en dat mijn droom een 911 was , nu 4 jaar later is het zover > dromen komen uit als je maar genoeg wilt.
Even off-topic > een fototje van mijn 924 van 1978 samen met mijn keverke
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Tijdensrondrit.jpg[/IMG]
En dan mijn eerste thema-motor – op de kever ( ook goud en chroom combinatie )
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/MotorFINbweb.jpg[/IMG]
@ Peter ; gewoon doen en zeker foto’s posten hé dan kunnen we meegenieten.
Mvg, Guy
in antwoord op: Porsche 924 gt replica[quote=”PatrickB” post=112962]Niet dat ik je anders wel zou kunnen helpen, maar je filmpje “is prive”
waardoor we het niet kunnen bekijken. :([/quote]Oeps , is nu aangepast
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Replica gt” post=112946]Ik ga direct eens piepen si ![/quote]
:D Nu begrijp ik de sarcasme op mijn topic :D
Ik heb juist je filmpje gezien op youtube en ik moet zeggen : :respekt:
Dit is de enige juiste manier om een restauratie aan te pakken , alles afbouwen en vervangen wat nodig is .
Proficiat , mooi werk :first:
Mvg, Guy
in antwoord op: Porsche 924 gt replicaZou het er iets “over” zijn als ik nu achter de foto’s zou vragen ?
Mvg, Guy
in antwoord op: van hobby beroep?Kan iemand me een antwoord geven op het volgende :
Bij de demontage van de motor heb ik natuurlijk veel aandacht geschonken aan het ordelijk wegleggen van alle onderdelen, om geen vergissingen te doen bij de montage.
Bij de zoektocht naar info over de nokkenassen , kwam ik bij hetvolgende filmpje ( ik heb het ingekort )
=http://www.youtube.com/watch?v=mZVyG2M8tjw&feature=youtube_gdata
Maar op mijn werkbank lagen de nokkenassen andersom , dus dacht ik aanvankelijk dat iemand ze per ongeluk gewisseld had.
Nu zie ik op mijn eerste foto’s (na demontage) dat de nokkenassen toch “verkeerd” uit de motor zijn gekomen.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/nokkenassenomgekeerd.jpg[/IMG]
Dus nu mijn vraag , wat is nu juist ? zoals petermorgan911 het zegt op youtube of zoals ze uit mijn motor zijn gekomen ?
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Peter_Targa_84″ post=112951]Met die ‘goudcombinatie’ rijdt al te veel volk rond hé :lol:[/quote]
Oei Peter , maar zoveel goud/chroom combinaties heb ik toch nog niet gezien hoor.
Ivm de bougieskabels, die liggen op dezelfde plaats als op de oude euro- en US-motor.
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ Wim :D , Te laat de kap is al geschilderd en het resulaat lijkt me OK.
Ben zo fier als ne gieter :relaxman: nu ik de motor er zo zie hangen,
3 Admissiepijpjes zijn nog niet gepolijst , dus dat steekt nu nog wat af :| , maar daar zal ik me de volgende dagen mee bezighouden.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020354.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020356.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020358.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020359.jpg[/IMG]
=http://www.youtube.com/watch?v=hbTFGZeSWBc&feature=youtu.be
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Peter_Targa_84″ post=112841]Nice Guy, goud en chroom, zeer mooie combinatie. Hééél vééél :respekt:[/quote]
Merci Peter, de kunst is om niet te overdrijven met een kleur (zeker goudkleurig ) maar ik zal toch genoodzaakt zijn om de koelingkap in het goud te doen.
Een geluk is dat men er weinig van ziet , dus ik hoop dat het niet teveel wordt.Het idee met de carbon gaat niet door , mijn budget van 5000 die ik voorzien had zit er bijna door :evil:
Ook de beplating rondom de motor zal niet gepoederlakt worden, zoals ik in het begin gezegd had.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020352.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020350.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020349.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Het spijtige is dat ik dit weekend moet werken , dus de P gaat moeten wachten tot na het weekend PFFFF
Stel u voor dat ik diene stomme bout daar niet had uitgekregen , dan had ik alles opnieuw mogen openmaken , ik mag er niet aan denken.
Morgen zou injectie e.d. gemonteert moeten zijn , en dan kan ik beginnen met alles af te stellen.
Volgende week montage en eerste start ? ik zal maar niet tever vooruit plannen want dan loopt er weer vanalles mis.Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Nu begin ik te merken dat de revisie van de motor nu echt wel op zijn einde loopt , er liggen bijna geen onderdelen meer op de werkbanken.
Vandaag liep het bijna mis toen er een bout in de motor viel, er was maar 1 opening die niet afgedekt was en natuurlijk moest hij juist daar vallen.
Na een 30 min paniek en vissen met een magneet , had ik hem eindelijk te pakken.Het resultaat na dag 2 van de montage
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Porsche911lover” post=112738]Guy kwam, zag, kocht en reviseerde
terwijl hij met de andere hand…
…zn living tapiseerde !!!:respekt:[/quote]
Niet te doen , ik lig me hier kreupel te lachen > goed gevonden :drink:
Het mooi NL woordje is de kleppen “polijsten” , maar ik vind roderen zoveel mooier .
En zoals de andere al perfect uitlegde , dit is idd om een perfecte afsluiting te krijgen van de kleppen.
Na het roderen van de kleppen gaat er ook benzine in een omgedraaide cilinderkop, en als s’anderdaags het niveau niet gezakt is dan is de afsluiting perfect.> Maar werken als Speedy Gonzales heeft ook zijn nadelen :
Dit staat niet op het videoke en dit blijft onder ons hé , maar ik zag er zo naar uit om mijn cilinders te monteren , dat ik de eerste cilinder en zuiger andersom gemonteerd had. gelukkig controleer ik altijd 2 keer. :oops:in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ha , het gaat vooruit > vandaag zijn de twee helften van het blok terug bij elkaar gebracht. :D
De aanhaalmomenten heb ik teruggevonden op het net en mijn zoon had ze op school opgezocht in de ateier
Ganse dag werd gefimd , maar de volledige montage van de beeden is voor op het laatste van de rit :-)
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020341.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020346.jpg[/IMG]
Morgen zal de motor af zijn en kan ik beginnen met de injectie te monteren
Mvg, Guy :driver: :driver:
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980