Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 363)
    • [quote=”Morris52″ post=112653]Heeft iemand de aanhaalmomenten van de motor.
      Heb me suf gezocht op het internet en kan ze niet vinden.
      [/quote]

      Ik heb de aanhaalmomenten gevonden op Renntech.info , maar wel voor een 1984->
      Kan iemand me zeggen of dit dezelfde zijn als voor de SC van 1980 ?

      Mvg, Guy

        Heeft iemand de aanhaalmomenten van de motor.
        Heb me suf gezocht op het internet en kan ze niet vinden.

        Mvg, Guy

          4u30 werk aan de montage van de motor , samengevat in 4min versnelde beelden

          Voorbereiding montage deel 1

          Mvg, Guy

            Heb nog wat kunnen doorwerken aan de P , mijn vrouwke moest weg tot 22u30 en dat gaf me de gelegenheid om een gezellig avondje met de P door te brengen :-)

            De hoofdlagers van de krukas blijken niet de goede > was voor een 2.7
            Morgen even terugrijden naar FGporsche om ze om te ruilen.

            Dus verder gewerkt aan de cilinderkoppen , kleppen roderen, nieuwe klephoedjes… kortom de cilinderkoppen staan klaar voor montage.

            Nieuwe segmenten werden ook gemonteerd en de zuigers in de cilinders gezet > klaar voor montage.

            De tussenas met de kettingen hangen al in het blok , dus nu wachten op de lagers .

            Ik heb een camera geplaatst in de garage die alle werkzaamheden filmt, zo heb ik op het laatste van de rit een (versnelde) samenvatting van de montage.
            PS: ditmaal werd de camera dichterbij geplaatst , maar de overbelichting blijft een probleem.

            Mvg, Guy

              Voor mij persoonlijk mag een restauratie niet meer kosten als de gecatelogeerde waarde van de wagen .
              Aankoop , motor interieur , kas, enz inbegrepen
              het enige dat ik er niet bijtel zijn de werkuren , omdat dit een hobby is voor mij

              Nu heb ik alle respect voor iemand die dit anders ziet.
              Een vriend van mij is gek van peugeot 404 . Allemaal zijn ze rot en onderdelen ook niet goedkoop.
              Hij koopt er 1 van 1000 euro met de bedoeling om ze te restaureren.

              Kosten carroserie lopen op naar de 1500 , motor revisie nog eens 2000 , schilderen 2500.

              Zo komen we nu op 7000 voor een wagen die amper 4000 waard is

              Nu zijn argument is overtuigend : fe wagen wordt niet meer verkocht en het is die wagen die hij wilt.

              Dus ieder bepaalt zelf wat hij wel of niet doet en met welke reden.

              Ik zal dit topic in elk geval blijven opvolgen , veel succes met de revisie.

              Mvg guy

                [quote=”Porsche911lover” post=112469][quote=”bladerunner” post=112390]Fuck James, spreek je nu van +/- 15.000 euro in’t ergste geval? :wtf: :wtf:[/quote]

                Euh neen blade, in t slechtste geval gaan we de 20k voorbij – als t werk af is zal ik de onderdelenlijst op t forum posten evenals de eindfactuur, kan als indicatie (afschrikmiddel? :evil: ) voor beginnende P-lovers dienen[/quote]

                15-20.000 euro voor een revisie .

                Ik stel me dan de vraag , is een 911sc dit waard ?
                Daarmee bedoel ik , hoeveel kan je vragen voor een sc wanneer deze in showroom-staat is ?

                Bij fg heb ik een RS zien staan voor 55000 , dan kan je een revisie van 20k nog verklaren.

                Mvg,Guy

                  [quote=”Mushroom” post=112434]Je hebt je laten in ‘t zak zetten hoor…
                  Die ringen in ‘t midden op de foto zitten al kapot in de verpakking [/quote]

                  Idd Mushroom , en die lagers zijn ook allemaal in twee gebroken

                  @ Rodondo :Dit weekend ben ik aan het behangen ne schilderen in huis , kwestie van de kerk in het midden te houden. ;)

                  PS ben vergeten de loctite 574 sealant bij te bestellen Pfff in welke winkel ga ik die nu weer vinden ???

                  Mvg, Guy

                    Einde van de revisie komt in zicht ………. gisteren de laatste stukken gaan ophalen bij FGporsche :first:
                    Weer een goede klantenservice en ik vond dat de prijs ook meeviel voor al deze stukken :

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020339.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020338.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020337.jpg[/IMG]

                    Nu kan het belangrijkste beginnen : de montage van de motor

                    Waar gingen al die onderdelen nu alweer in ? LOL

                    Mvg, Guy

                      Veel succes met de revisie . Spijtig dat de onderdelen zo schandalig duur zijn.
                      Werkuren tot daar toe , een vakman moet correct betaald worden.

                      Ik ga dit topic zeker bliojven volgen en hopelijk kan je op tijd wat foto’s posten

                      Mvg, Guy

                        :D :D :D Ik woon in Brussel , maar heb mijn ganse jeugd in Turnhout gewoond :D
                        Mvg, Guy

                          [quote=”python” post=112267]Ik kwam een artikel tegen waar werd verteld dat de luchtweger van de K jetronic (wat vermoedelijk de meeste luchtblazers hier hebben) niet zo goed zou om kunnen met de grotere overlappingstijden van de S nokkenassen .
                          Er word eerder gekozen om de standaard SC nokkenassen naar een 964 profiel te laten slijpen.
                          KLIK HIER[/quote]

                          @ python .Heb dit ook ergens gelezen .
                          @ gette . De s nokkenassen zijn volgens mij gewoon van de 911s of vergis ik me.

                          Mvg.
                          Guy

                            [quote=”Morris52″ post=112033]

                            Nokkenassen ; ben ik nog niet volledig uit wat ik hiermee ga doen
                            FGporsche had me gezegd dat men de orginele nokkenassen ook kan scherpen , maar dit heb ik nog niet kunnen uitzoeken of dit effectief zo is en of mijn revisiebedrijf dit kan doen.
                            Mvg, Guy[/quote]

                            @ Python , dat was ook mijn bedenking , en ik begreep ook niet goed hoe men met orginele nokkenassen , scherpe nokkenassen maakt.

                            Toch zeker de langere openingstijd (dan moet men de orginele nok toch afvlakken en dat zou bij een orginele nok leiden tot minder lift

                            Ik ga er me niet druk meer over maken en alles orgineel houden, maar IDD Python , je hebt een punt.

                            Mvg, Guy

                              Oei Bart,

                              Heb je enig kennis van een motor ?
                              Ik wil niet onrespectvol overkomen hoor , maar sommige problemen zijn niet zo simpel op te sporen en je kan snel regelingen veranderen zonder dat je er erg in hebt ( ontsteking is er zo één van )

                              De voorontsteking is het geheel waar al je bougiekabels samenkomen.
                              Helemaal onderaan op de stroomverdeler is een bout die toelaat de stroomverdeler te draaien, NIET DOEN DUS
                              De zevende kabel komt van de bobijn naar de stroomverdeler

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/conventionele_ontsteking-onderdelen.jpg[/IMG]

                              Mvg, Guy

                                Bart,

                                Als je bedoelt de wagen op enkele cilinders minder te laten draaien , zonder dat dit is om een test uit te voeren > idd dit is niet goed voor je motor

                                Als je alle bougiekabels eraf neemt kan de motor niet starten , en het is enkel gedurende de tijd van de test dat je je motor laat ronddraaien op kracht van de starter ( om ontsteking te krijgen / te controleren )
                                Dit kan je in 10 sec / bougieskabel testen

                                ja Idd je moet de bougies tegen een massa houden , en best met een tang die geplastifeerd is.

                                Ik zeg niet dat je een compressiefailure hebt, maar dit is de volgende stap in opsporen van een fout.

                                De stap nadien is brandstoftoevvoer ( maar test eerst je bougiekabels en bougies vooraleer we daar aan denken )

                                PS : heb je de voorontsteking gewijzigd ?

                                Mvg, Guy

                                  Bart,

                                  Heb je de ontstekingsvolgorde gerespecteert ?
                                  Heb je de voorontsteking gewijzigd

                                  Neem eens alle bougiekabels eraf en dan neem je 1 oude bougie.
                                  en je test elke bougiekabel apart

                                  Wel opletten dat je je vingers niet in de buurt van de bougies houdt want dat leer je snel af. :D

                                  Als elke bougiekabel werkt , dan zal je je boudies weer moeten verwijderen en al deze bougies apart testen.

                                  Als je op dat moment nog steeds een goedwerkende ontsteking hebt en je ontstekingsvolgorde juist staat , dan zal je de naam van je topic moeten aanpassen , want dan ligt het probleem elders.

                                  Test bovenstaande even uit maar als het dan nog niet werkt , zal je even je compressie moeten testen

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 363)