Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 363)
    • [quote=”cabrio wim” post=112113]

      Dat zal niet nodig met die van jou omdat de versnellingen korter zijn als van een turbo.
      Maar wat je wel krijgt en ik had, is dat je op 80 en 90 km wegen gewoon in zijn drie moet blijven, want rond de 2750 toeren met de scherper gestelde nokkenassen begint hij te bokken.
      Dus het beste is +3000 tr/m met scherper gezetten nokkenassen.[/quote]

      Meestal zit ik wel boven de 3000tpm :D

        Als ik hier op het forum ben , is dit echt wel om naar jullie te luisteren.
        Hier zitten mensen met een pak ervaring met de P.

        En idd Rodondo , ik ben nu niet echt ne chauffeur die op souplesse rijdt, maar ik wil ook niet over een autostrade in derde blijven rijden omdat de motor anders vierkant draait
        Met de MR2 heb ik dat ook wel dat file rijden wat moeilijker is omdat ze telkens vooruit wil.

        Met opgeven bedoelde ik niet dat de P weggaat hé mannen , ik bedoel dat ik het opgeef om ze wat performanter te maken. :D

        Ach ja shit happens and sometimes twice a day . :evil:

        Dus vanaf vandaag , stopt het topic over het aanpassen en gaat de revisie verder maar dan orgineel ( allee bijna dan toch :engeltje: )

        Mvg, Guy

          WEERAL slecht nieuws:

          Ofwel moet ik van revisiebedrijf veranderen , ofwel juist niet omdat ze echt wel weten waarover ze bezig zijn.

          Ik ben dus geweest met de stukken om te bewerken en hun antwoord was niet echt wat ik wilde horen.

          Boattailing , hij ziet het nut er niet van in en het risico om de nieuwe cilinderbouten uit het blok te halen is het allemaal niet waard

          Mooning , doordat de cilinders vanbinnen bewerkt zijn , is het risico dat dit nadien begint af te pellen zeer groot

          Knifing : door de bewerking kan het zijn dat de krukas begint krom te trekken, dan moet ik opnieuw de krukas rechten , afdraaien en overmaat lagers erop zetten. > dan sta ik op hetzelfde punt vooraleer ik deze motor kocht

          Vliegwiel afdraaien : geen probleem + uitbalanceren met krukas

          Nokkenassen > niet doen , je gaat niet meer op een deftige manier met de wagen kunnen rijden.

          Tja dan blijft er niet veel meer over , dus ik denk dat ik de Porsche ga opgeven en ze gewoon orgineel ga afwerken.

          Spijtig , wat een ontgoocheling

            @ Python , Ciney begint vrijdagavond tot zondag 17u en dat is een weekend van dragraces, burnouts, schoon vrouwen , drinken en BBQ , auto’s en nog eens auto’s. Je kiest zelf waar je aan meedoet en waaraan niet natuurlijk.
            Brustem is gedaan , maar nu zijn er de Racewars in Zolder (1dag)

            @ Rodondo : IDD het is beter dat ik met de cams bij Cat-Cams ga.
            Want zoals Wim zegt het nadeel is onrustig in de lage toeren, dat resultaat heb ik met de MR2 ook .

            @ Wim (De motor vraagt dus steeds, kom manneke ik wil toerkes draaien.) >>> das toch zalig :D
            Ik heb je topic van de Karmann gelezen , WOW :first: :respekt: :respect2: , mooi werk

            Onbalans is iets wat we niet moeten hebben aan de motor dus alle draaiende onderdelen zullen worden aangepast.
            Maar ivm dat onrustig draaien, en lichter vliegwiel en scherpere nokkenas werken onrustig draaien in de hand maar het resultaat dat je hiervan krijgt , mmmmmmmm

            Het onafgeveerd gewicht is ook iets waar weinig mensen rekening mee houden, hiermee kan je je auto zeer snel maken.
            Maar bij de Porsche weet ik niet waar ik daar nog op kan besparen, die Fuchs velgen wegen nu al niets .

            Nogmaals Wim , Woooooow voor de karmann-motor , ik denk dat ik morgen tijdens het werk je topic nog eens rustig ga doorlezen.

            Mvg, Guy

              @ Gette , Je hebt natuurlijk volledig gelijk een turbo of dikkere cilinders maakt het allemaal gemakkelijker MAAR ik ben tegen turbo’s en heb er dan ook een plezier in om ne dikke turbo eens goed op zijn :censored: te geven :D :D :D

              Turbo’s zijn inderdaad gemakkelijk op te voeren evenals tegenwoordig de chiptuning :puke:
              Ik vind het zoveel plezanter om met een orginele motor het max eruit te halen.
              Als ik enkel een snelle auto wil , dan zijn er andere alternatieven zoals een skyline die veel goedkoper is en zoveel meer pk heeft.(ook turbo)

              Ik ben natuurlijk wel realistisch en weet ook wel dat je niet zomaar van 188 naar 250pk gaat
              Het gaat me ook niet om het aantal pk… en als ik op einde van de reis op de dyno sta met 200pk , dan ben ik nog altijd fier op mijn project.

              EVEN OFF-Topic
              [sub]MAAR ; dezelfde reactie heb ik in het verleden ook al gekregen met mijn Toyota MR2 2.0 GTI (NA)
              Ik was bezig met de motor op te voeren van 150pk naar 200pk ( mijn doelstelling )
              Onmogelijk was de algemene reactie : dit krijg je nooit uit een NA-voertuig en zeker niet uit een MR2 omdat (en daar zijn ze weer) chiptuning niet mogelijk was en de motor al op zijn max werd opgevoerd door Toyota
              Dus had ik een filmpje gemaakt waar ik de 100 in 6.5 sec deed > ipv 8sec
              Onmogelijk was de reactie , camerabeelden zijn een niet-betrouwbare meting

              MR2 2.0 GTI 0-100 in 6.3s

              Je moet een G-tech hebben om perfecte meting te doen, dus koop en meet ik met een G-tech en het resultaat was 6.3 seconden

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/MRbestspeed-1.jpg[/IMG]

              Maar om eens en voor altijd te weten hoever ik met mijn motor stond, heb ik ze laten testen op een Dyno > resultaat was een verbetering van 150pk naar 190pk

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Dynotestresultaten.jpg[/IMG]

              Maar ik heb nog een mooi filmpje die wel op dit forum past (met P in de hoofdrol) , en ik weet nu al dat ik reacties zal krijgen over de korte afstand enz..
              Over de korte afstand kan ik zeggen dat deze 100m was en dit is exact de afstand die ik nodig heb om reele 100kms te halen.

              =http://www.youtube.com/watch?v=ETjETKSx8V8&feature=youtu.be

              Voor de geintreseerde , hier het ganse weekend

              MR2 vs ….[/sub]

              Mvg, Guy

                @ wim , “boattailing” van het blok, “mooning” van de cilnders en “knifing” van de krukas staat op het programma

                Ik weet dat daar discutie over is of dit al of niet bijdraagt aan de performance, maar ik geloof er wel in

                Bij het “knifing” van de krukas en het lichter maken van het vliegwiel zal alles uitgebalanceert worden

                Cilinders hoeven bij mijn weten toch niet gelijk gebracht worden van gewicht ?

                Cilinderkoppen worden gevlakt om compressie iets te verhogen ( nu 9.3:1 met de US cilinder/zuigers )

                De uitlaatpoorten worden geflowd , dit zal de uitlaatgassen beter evacueren in de RVS spagetti-uitlaat.

                De inlaatpoorten blijven grof (orgineel) om mengsel benzine/lucht niet te verstoren
                Maar de inlaatpijpen had ik graag wel gepolijst gezien , maar ik vind niemand die dit kan doen ( Dremel is geen oplossing door het bochtenwerk van de pijpen. ( maar ik heb nog tijd om hiervoor een oplossing te vinden )

                Nokkenassen ; ben ik nog niet volledig uit wat ik hiermee ga doen
                FGporsche had me gezegd dat men de orginele nokkenassen ook kan scherpen , maar dit heb ik nog niet kunnen uitzoeken of dit effectief zo is en of mijn revisiebedrijf dit kan doen.

                Jullie merken het wel , ik ga volledig voor een upgrade van de prestaties van de P
                Onder het motto , minder is meer ; zal ik ook aan het gewicht van de wagen werken, maar dit zijn zorgen voor later.

                Mijn doelstelling is dit topic binnen enkele maanden af te sluiten met een foto van de Dyno ( 250pk durf ik dan even hardop dromen ) en een foto van de uitslag van mijn G-tech ( waarop ik dan graag yijden zien staan van rond de 5 sec naar de honderd.

                Maar dit alles met behoudt van de orginaliteit van de auto > geen racestoelen en gestript interieur bijvoorbeeld

                Droom ik teveel , misschien wel maar als ik mijn gedacht ergens op zet , dat ga ik meestal door tot ik het resultaat behaal.

                Maar dit alles zal niet gaan zonder jullie hier op het forum , ik heb wel wat ervaring met oldtimers maar dit is mijn eerste 911 , dus ik hoop dat jullie me kunnen blijven steunen en me indien nodig op mijn fouten wijzen

                Mvg, Guy

                  [quote=”snoer 964″ post=111989]mooi huiswerk :respect2: die cola blikjes zaten deze ook ergens in de motor :twisted: :wtf:[/quote]

                  :music: dat is de benzine voor mijne motor, in het weekend met additief 100 % octane :drink:

                  Mvg,guy

                    De foto’s van de nieuwe krukas hadden jullie nog tegoed.

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020327.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020334.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020331.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020332.jpg[/IMG]

                    Als mijn garage er maar eens even ordelijk uit zag als de plaats waar ik mijn stukken stockeer . de afgelopen weken intensief bezig geweest en geen enkel gereedschap hangt nog op zijn plaats LOL > ik zal misschien eens een dagje moeten spenderen om orde op zaken te stellen :D

                    Terug on-topic : nu alle stukken compleet zijn en gereinigd , kan ik beginnen met het “verbeteren” van de motor
                    Het eerste op de lijst is het zogenaamde “boat-tailing” zodat de motor een beetje vlotter kan draaien , zonder weerstand van olie en lucht.

                    Mvg ,Guy

                      [quote=”Porsche911lover” post=111958]internetsite “rose passion” heel veel tevreden klanten…

                      http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1979-3-0sc-targa-manuele-bak-5-versnellingen/M1320/motor-en-benzinetoevoer/B36%5B/quote%5D

                      Yep , kan ik bevestigen en zeer snelle levering

                      Mvg, Guy

                        Heb een mailtje gestuurd naar FG porsche om te zien wat de beste combinatie is.
                        In afwachting heb ik de zuigers en cilinders gereinigd en de segmenten verwijderd.

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020324.jpg[/IMG]

                        De krukas is in perfecte staat ( vergeten foto te nemen )

                        Van buitenuit zag deze motor er niet goed uit , maar van binnen is het allemaal picobello.
                        FGporsche heeft zijn woord gehouden , deze motor is echt wel ok

                        Tot morgen

                          [quote=”Gette” post=111769]Er zijn bij mijn weten nooit 204pk versies verkocht in Amerika, allemaal 180 pk versies ! zie lijst in mijn vorige post.

                          Zou het niet kunnen dat deze 103.000 miles had… ?[/quote]

                          @ Mikey en Gette : IDD , zover had ik nog niet nagedacht , dat zullen idd 100000 miles zijn. ( 160.000km is natuurlijk ook nog weinig


                          @Porsche911lover
                          , er stond een mooie RS (op papier) met matching numbers, maar die was omgebouwd naar ne Turbo , mooi maar niet orgineel > de prijs : 55000 €

                          @ Gette , ik heb het ook gezien op je lijst , er zijn idd nooit 204pk uitgebracht in de US, maar de pistons zijn wel dezelfde als van 204pk
                          Zou het niet kunnen zijn dat die motoren als basis dezelfde waren als in europa , maar dat ze met de strengere emissiewaarden in de US , de motor hebben ingehouden door de admissie aan te passen ?

                          Stand van zaken : vandaag een ganse dag EHBO-lessen gehad , dus was ik pas tegen 17u in mijn garage.
                          Toch nog genoeg tijd gehad om de andere zijde van de motor te demonteren

                          Ook aan deze zijde zijn de cilinders / zuigers als nieuw.
                          MAAR : ook aan deze zijde waren er bouten afgebroken > 4 stuks zelf

                          Morgenvroeg begin ik aan het blok , dan zal ik weten of ook de krukas en oliepomp in goede staat zijn.

                          @Python, weet je ook wat er juist verschillend is aan de oliepomp ?
                          Want deze moet ik ook recupureren voor mijn revisie.

                          Mvg, Guy

                            @Python,

                            De motor werd gekocht als zijnde een goede donormotor.

                            Dus zeker niet als een ” plug and play ” , want daarvoor moest ik 6200 euro betalen.

                            Wat wel goed was aan deze donor , was de weinige kms 103.000kms
                            Het nadeel was het 15jaar stilstaan
                            Hetgeen ik zeker moest hebben waren , cilinders, zuigers , oliepomp , krukas
                            Normaal kostte deze motor 3000 maar ik wilde absoluut mijn motor behouden
                            om de matching numbers niet te verliezen.
                            Om de motor te kopen en geen echange standard af te geven , moest ik 1000 bijbetalen > 4000 eurotjes

                            Ik vind het een deal , en heb er geen probleem mee

                            De kopbouten zijn idd deels doorgeroest , ik kan hier wel eens een fotootje van posten als je wilt

                            Mvg, Guy

                              De motor staat in mijn garage en is al half gedemonteert

                              Eerst wat pics van de auto waar de motor uitkwam.

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020292.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020291.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020290.jpg[/IMG]

                              Een nog ne foto van de motor in mijn garage

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020299.jpg[/IMG]

                              En dan de demontage.

                              Het viel direct op dat deze motor iets verschilt van de mijne.

                              Het motortype is 930/16 motornummer 64D1524
                              Hiermee weet ik dat het een amerikaanse motor is met 180pk
                              Deze motors werden ingehouden voor de emissiewaarden
                              Het bewijs : de nootjes in de motor , ik heb ooit een Amerikaanse Chevrolet Corvair gereviseerd en deze lag ook vol nootjes :lekker:

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020313.jpg[/IMG]

                              Maar ook de admissie pijpen die 5mm smaller zijn als de mijne.
                              De cilinderkoppen zijn bijna hetzelfde > enkel de inlaat is ook kleiner

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020318.jpg[/IMG]

                              De cilinders en zuigers hebben wel dezelfde diameter enz… maar de zuigers zijn die van een 204pk (iets hoger en boller +-1cm )

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020315.jpg[/IMG]

                              Maar het beste van al , en het bewijs dat deze motor idd geen kms heeft:

                              De cilinders hebben geen krasje evenals de zuigers die mooi glad zijn
                              Wel vuil op de kop ( PS de kop van de zuiger is 1cm hoger als mijne motor )

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020314.jpg[/IMG]

                              2 bouten van de cilinders waren afgebroken, dus niet afgebroken door ze te lossen > dit doet me dan wel weer twijfelen of de motor idd maar 103000kms heeft

                              De nokkenassen zijn ook niet hetzelfde , ipv de grote moer waarvoor je 2 speciaal sleutels nodig hebt , is het bij deze motor 1 bout met een kop van 19mm

                              Conclusie :

                              Ik denk dat het idd een 204pk motor is , maar dat door de emmisie waarden in de US , de admissie werd ingehouden , en zodanig “maar” 180 pk heeft

                              Dus ik dacht om de krukas en cilinders + zuigers van de 204pk motor te gebruiken , maar dan met de admissie en cilinderkop van mijne SC
                              De nokkenassen van mijne SC , ga ik laten scherpslijpen om zo een snellere nokkenas de hebben ( dit wordt volgens FGporsche door revisiebedrijven gedaan , ook met de orginele nokkenassen )

                              Ik hoop dat ik de oliepomp van de US-motor kan gebruiken voor de mijne , want mijn oliepomp was ook beschadigd.

                              Als ik ergens veronderstellingen heb gemaakt die niet juist zijn , dan hoor ik het graag

                                @ Gette , en er is iets wat ik al langer had bijgeleerd
                                De 204pk heeft koplampsproeiers op de bumpers staan, als ik straks de motor ga halen , ga ik nog enkele foto’s nemen ook van de oude kas waar ze uit kwam.

                                @ Wim , ik heb daar cilinders en zuigers vastgehad van ne 204pk > die zijn identiek met de uitzondering van de kop van de zuiger > daar zal het compressieverschil zitten
                                Maar het intresseert me wel hoe ze de PKs erbij hebben gekregen.

                                Heb me een boekje besteld ,” How build and modify your Porsche 911 sc engine ”
                                En het hoofdstuk “modify” is hetgeen me intresseert natuurlijk

                                Mvg, Guy

                                  Ik zou ook graag weten hoe het komt dat de ene 204pk heeft en de andere 188 of 180 pk > ligt het aan de compressie verhoudingen ? of nog iets anders

                                  mvg , Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 363)