Aangemaakte reacties
-
Idd , FG , ben daar heel goed ontvangen , en ze nemen de tijd om een oplossing te vinden :first:
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Mushroom” post=111557]Iedereen leert bij en iedereen leeft met je mee! Die 5 blz zijn goed besteed :P
[/quote]Als info zal ik er misschien nog aan toevoegen dat je bij FGporsche wel aan overmaten kan geraken en dit tot 1mm > wel op bestelling , maar ik heb de prijs niet gevraagd dus overmaten bestaan in 0.25 – 0.50 – 0.75 – 1.00
Maar als de 0.25 een 400euro kosten , en de 0.50 1700 euro , dan wil ik niet weten hoeveel de 1.00 gaan kosten.
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Gette: dat zou wel mooi zijn , maar dan moet ik de ontstekingsdoos en bekabeling veranderen.
Cilinders en zuigers is geen probleem , die passen ook op mijn blok
Of vergis ik me ?Kan iemand me zeggen waar het verschil zit tussen een 188pk en een 204pk
Ik bedoel niet de stalen leidingen en zo , maar waar komen die extra PK’s vandaan ?Eigenlijk had ik deze topic, 5 bladzijde korter kunnen maken als ik direct naar Ghost, Bladerunner enz … geluisterd had.
Maar ja , je probeert toch altijd wat de goedkoopste maar ook de beste koop is.Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ben naar mijn revisiebedrijf geweest, om bovenstaande vraag te stellen en krukas is hetzelfde blijkbaar.
Dus ik vertrokken naar FGporsche om eindelijk mijn onderdelen te gaan ophalen.
Nu blijkt dat er in heel dat enorm groot magazijn nog maar 1 set cilinders en krukas ligt , dat voor de mijne past
MAAR : zoals het nu al enkele weken eraan toegaat , weer geen geluk de cilinders bleken beschadigd en de krukas had hetzelfde probleem als de mijne ( wel iets minder maar daar zou ik niet zoveel geld voor betalen )Dus eens met Filip daar gebabbeld en toen bleek er een motor te staan zoals de mijne , waar er wel iemand om gebeld had , maar verder werd er geen voorschot betaald.
Dus na wat discuteren heb ik een motor gekocht ( en ik moet mijn motor niet afgeven ) voor 4000
Yoehoe, eindelijk …. en als bonus , deze motor heeft maar
!!! 103.000km !!! :relaxman:Nu ik mijn motor niet moet afgeven als “echange standard” kan ik mijn matching numbers behouden
De nieuwe motor wordt uit elkaar gehaald en zal dienen als donor voor de mijne.
Het overschot aan stukken zal ik te koop zetten en dan kan ik nog een deel van mijn geld recupurerenI LOVE IT , WHEN A PLAN COMES TOGETHER :driver:
En dan hier de foto’s van mijn donormotor > zonde eigelijk om deze als donor te gebruiken
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140911.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140821.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140812.jpg[/IMG]
De revisie kan terug starten en ditmaal met een goede basis
Mvg ,guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik denk dat mijne Porsche vervloekt is
Nu ben ik al dagen aan het zien voor een oplossing
Optie A > eerst vind ik lagers maar dan voor 1700euro
Optie B > een andere krukas > maar onderweg naar ginder krijg ik telefoon > ze hebben zich vergist , ze hebben niet dezelfde krukas als de mijnDus ga ik voor optie C : een andere motor erin > vragen ze er 6200 euro voor (niet gereviseerd wel te verstaan)
Nu heb ik eigelijk een dringende vraag
Ik heb een krukas en cilinders van ne 180pk gevonden ipv ne 188pk > is dit hetzelfde als de mijne ???Dringende vraag omdat ik klaar sta om te vertrekken naar ginder en ik zou het graag zeker weten
Mvg , Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980:D Het mag natuurlijk ook weer niet teveel worden
Carbon is mooi , maar als je het teveel gebruikt is het .. :puke:
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Mijn spoilerke zal ook wel niet orgineel zijn
Is een metaalframe met polyester whaletail
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020164.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
in antwoord op: Carrera of turbo spoilerGette
Idd K-jet is veel te groot , en carbu’s zouden mooi zijn.
Maar de prijs van de carbu’s PFFF > misschien in de toekomstMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Goed gevonden John,
Daar gaat het plan voor Gette en Porsche911Lover om het te verkopen aan 1200 euro.
Op het moment dat ik al mijn stukken heb en de motor terug gemonteerd wordt , dan ga ik mijn koelingkap laten doen.Diegene die tevreden zijn van het resultaat , kan ik dan nog altijd in contact brengen met hem.
Mvg, Guy
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Peter_Targa_84″ post=111418]Als we mee op den boot springen voor die Carbon kappen, wat gaat dat feestje dan kosten? Is dat enkel de centrale kap of alle onderdelen van de hoger geplaatste foto? :respekt:[/quote]
Ik heb een ander vraag > zijn deze kappen voor alle 911’en hetzelfde ?
Ik bedoel , is een kap van een 2.7 het zelfde als die van ne 3.0 of ne 3.2 lMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Als ik hem zie wanneer ik de koelingkap ga brengen zal ik het eens vragen of er een mogelijkheid is om er meerdere te maken en aan welke prijs.
Dat hij een prijs maakt voor mij om er 1 te maken en me een plezier te doen, wil niet zeggen dat hij er direct 50-100 gaat maken aan dezelfde prijs.
Als hij uberhaupt al aan zo”n serie wil beginnen.Diene mens is echt ne vakman, , dus over het resultaat heb ik geen schrik.
Puur naar materiaal gezien kost 1m² carbon matten 80€ > er zijn natuurlijk wel meerdere lagen nodig , werkurenHet is momenteel ook niet mijn grootste zorg
Bij Parts-wise hebben ze de lagers > complete set: 1662 euro dan moet ik nog weruren tellen, dus enkel krukas zal snel 2000€ kosten :puke:
Ik heb intussen ook een 2dehands krukas gevonden voor 600€+btw , revisie is niet nodig, dus standaard lagers zijn ok
Daar kan ik ook cilinders en zuigers hebben > perfecte staat hier zou ik 900€+btw voor moeten betalen
Dus ik ga voor optie B gaan > mijn krukas / cilinders / zuigers gaan de vuilbak in > ik kan er misschien een salontafel van maken LOL
Ik heb gelukkig het doorlichten van de eerste krukas nog kunnen tegenhouden , anders kon ik dit betalen , zonder er iets aan te hebben.
Morgen om 11u00 heb ik al mijn hardware > dan nog juist controle en we kunnen verder
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Hij gaat zijn werk hebben , :relaxman:
Wacht wel even tot de mijn gedaan is , dan zie je of het ok is
Alle gekheid op een stokje > dit is zijn zelfgemaakte kit op zijn MR2 turbo
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/mreddy.jpg[/IMG]
De kenners zouden de Porsche onderdelen moeten zien
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Gette” post=111390]Ik wil er wel een 50tal kopen dan; volgend jaar met standje op Techno Classica aan 1199 stuk :first:[/quote]
Geen probleem , ik kan het hem vragen en jullie contactgegeven doorgeven
Mvg, guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik heb het geluk dat ik enkel aanwezig moet zijn op mijn werk LOL , genoeg tijd om opzoekingen te doen
En omdat ik 12u / nacht werk , moet ik maar 14 dagen werken > dat geeft dan weer veel vrije tijdMijne kameraad kan de koelingkap in carbon maken voor 300 euro :D
Ik heb het hem niet gevraagd , maar hij had me ooit gezegd : als hij een mal heeft dat dit werk redelijk seriewerk is > een groepkoop , kan de prijs misschien drukken.Mvg, Guy
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Heb juist een mailtje naar Van Kessel gestuurd.
Hetzelfde mailtje gaat naar Van Zweeden en FG porschein antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980