Aangemaakte reacties
-
Vleugels eraf genomen , zo ben ik zeker dat ik de deuren niet beschadig als ze geschilderd zijn
Gelukkig zijn de vleugels nog mooi recht , wel enkele gaten in , waar ze de bumperlip hebben vastgemaakt .
Een massa plamuur , dat wel …. maar gelukkig enkel om de bumperlip weg te werkenEn goed nieuws …. mijn lak is aangekomen .
Een knallende 4l Continental Orange , een potje van bijna 800€ maar dat mag de pret niet bedervenDeze week nog 2 dagen gaan werken maar in het weekend is het schuren schuren en nogmaals schuren ….
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928[quote=”DeePee” post=281321]Informeer eens bij Van Kessel sportscars in Deurne NL of ze iets bruikbaars hebben liggen.[/quote]
Had graag een bumper in Belgie gevonden , anders ga ik nog lang moeten wachten eer ik de grens over mag #covid19
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928GEZOCHT : voorste bumper van een 928
Als iemand er eentje heeft liggen , mag wat werk aan zijn
Mvg , Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Vandaag de P928 in de atelier gezet om verder te doen aan de voorbereiding
De deuren eraf genomen maar ik heb een vraagje ?????
[b]De deuren draaien in de vleugels , dus bij montage lijkt me dit moeilijk om de vleugels ( nieuw lak ) niet te raken.
Is er een trucje of moet ik de vleugels er ook afnemen ???[/b]Mvg, Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Achterklep en achterbumper staan in de grondverf
T’was nog niet zo simpel om die dikke laag lak uit het Porsche-logo te krijgenVolgende stap is de deuren demonteren zodat de binnenkanten geschuurd kunnen worden
Mvg, Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928[quote=”Yellow Submarine” post=281136]Ik had voordien nog nooit een oranje 928 gezien… maar met de foto’s te zien van die Portugees die er nabij Johannesburg één op de kop tikte… waow! Het klopt gewoon volledig! Futuristisch, jaren 70, denk aan de introductie van allerlei plastics. Echt ferm!![/quote]
Ik wist bij de aankoop ook niet dat het een Continental Orange was , helemaal al niet dat deze kleur zo zeldzaam was …. éénmaal dat Porsche Germany bevestigde dat deze een originele Continental Orange was , was het voor mij duidelijk dat ze opnieuw in haar oorspronkelijk jasje moest komen
Nadien zal ook de motor een volledige revisie krijgen ( maar dat is een ander topic )
Mvg , Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Mijn achterklep was nogal roest op en dus heb ik die vervangen door een beter exemplaar
Heb deze opgeschuurd en deze kan morgen in de primer ,samen met de achterbumperAchterbumper vertoonde barsten , maar eenmaal met het cuttermes erachter , bleek het enkel de dikke laag verf te zijn die loskwam.
Dus ook ditmaal kon ik alle lak verwijderen zonder stof te makenOndanks de Corona maatregelen heb ik toch nog aan continental orange geraakt.
Blijkt de duurste lak te zijn die ik ooit gekocht heb …. 170 € / liter + verharder , En nog wat kleinigheden , dan kwam het toch op een 900€Ik kan niet wachten om ze te schilderen , maar nu moet ik even geduldig zijn, om de voorbereidingen tot in de details af te werken
Mvg,Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Weer een stapje verder
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Na het zandstralen had ik toch een gaatje van 2mm .
Alles in de roestomvormer gezet en nadien nogmaals gestraaldGat van de antenne is dichtgelast en een mastiek getrokken op de roestputjes
Morgen eindelijk in de grondverf ???
Ik hoop het alleszinsin antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Na het zandstralen had ik toch een gaatje van 2mm .
Alles in de roestomvormer gezet en nadien nogmaals gestraaldGat van de antenne is dichtgelast en een mastiek getrokken op de roestputjes
Morgen eindelijk in de grondverf ???
Ik hoop het alleszinsin antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928[quote=”full pelt” post=281048]Veel plezier aan de 928, ook een knappe mechelaar![/quote]
Bedankt , ik beleef aan beide evenveel plezier
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Ik restaureer nu iets meer dan 25 jaar oldtimers en bij aankoop wist ik ook waar ik aan begon , maar had juist niet gedacht om er nu al aan te beginnen.
Roest ziet er nooit mooi uit natuurlijk maar het is wel belangrijk dat de wagen niet rot is .
In dit geval is de wagen niet rot en heeft ze enkel oppervlakkige roest.
En zandstralen verhelpt dit zonder probleemEn misschien niet onbelangrijk …. de Continental Orange werd vroeger op een GELE primer gespoten.
Dus de basis zit dan alvast goed.Mvg, Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928[quote=”Yellow Submarine” post=281029]Veel goede moed, deze 928 ziet er echt niet goed uit.[/quote]
Ziet ze er niet goed uit ?
Onderaan geen gram roest te vinden , en de roest onder de lak is oppervlakkig .Dus op de cosmetica na , ziet ze er zeker en vast wel goed uit voor haar 42 jaar.
En alszijnde één van de 8 gekende Continental Orange over de ganse wereld , is het niet meer als normaal dat ze opnieuw haar nieuw oranje jasje terugkrijgtMvg, Guy
in antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Minder leuk is dat er 11 lagen verf opliggen en op sommige panelen zelfs meer …. dus moet er alles af om opnieuw een goede basis te hebben.
Vermoedelijk kwamen er blaasjes door de lak en werd er telkens opnieuw matgezet en een laagje lak erop , goed voor een jaartje maar eronder blijft de roest doorgaan.
Er werd zelfs een dikke laag spuitplamuur gespoten , maar nogmaals als de onderste laag niet ok is dat komt het toch ni goed.Andere zijde nog en dan de roest zandstralen
Mvg, Guyin antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Het ziet er niet naar uit dat de Covid19 snel gedaan is , en naar de keuring gaan zit er voorlopig niet in blijkbaar.
Dus ben ik maar begonnen om de P928 opnieuw in haar originele continental oranje te zetten.
Stap 1 , de dikke lagen ( 3-4 mm ) verven verwijderen om de onderliggende roest te behandelen.Voor het dak kon ik de verf er gewoon afsteken , een dichtgeplakt antennegat in het dak is duidelijk niet door een liefhebber gedaan.
Heb er een passend stukje voor gemaakt , morgen kan ik het lassen
Na het zandstralen en roestomvormer kan ik opnieuw schuren
Ook de achtervleugels hebben aandacht nodig , gelukkig heb ik nog geen roestgaten tegengekomen , dus ook al ziet het er niet goed uit , het is gelukkig allemaal oppervlakkige roest
Morgen gaan we verder en hoop ik alles in de grondverf te hebben staan
Tot morgen ,
Guyin antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928