Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 363)
    • Vleugels eraf genomen , zo ben ik zeker dat ik de deuren niet beschadig als ze geschilderd zijn

      Gelukkig zijn de vleugels nog mooi recht , wel enkele gaten in , waar ze de bumperlip hebben vastgemaakt .
      Een massa plamuur , dat wel …. maar gelukkig enkel om de bumperlip weg te werken

      En goed nieuws …. mijn lak is aangekomen .
      Een knallende 4l Continental Orange , een potje van bijna 800€ maar dat mag de pret niet bederven

      Deze week nog 2 dagen gaan werken maar in het weekend is het schuren schuren en nogmaals schuren ….

        [quote=”DeePee” post=281321]Informeer eens bij Van Kessel sportscars in Deurne NL of ze iets bruikbaars hebben liggen.[/quote]

        Had graag een bumper in Belgie gevonden , anders ga ik nog lang moeten wachten eer ik de grens over mag #covid19

          GEZOCHT : voorste bumper van een 928

          Als iemand er eentje heeft liggen , mag wat werk aan zijn

          Mvg , Guy

            Vandaag de P928 in de atelier gezet om verder te doen aan de voorbereiding

            De deuren eraf genomen maar ik heb een vraagje ?????
            [b]De deuren draaien in de vleugels , dus bij montage lijkt me dit moeilijk om de vleugels ( nieuw lak ) niet te raken.
            Is er een trucje of moet ik de vleugels er ook afnemen ???[/b]

            Mvg, Guy

              Achterklep en achterbumper staan in de grondverf
              T’was nog niet zo simpel om die dikke laag lak uit het Porsche-logo te krijgen

              Volgende stap is de deuren demonteren zodat de binnenkanten geschuurd kunnen worden

              Mvg, Guy

                [quote=”Yellow Submarine” post=281136]Ik had voordien nog nooit een oranje 928 gezien… maar met de foto’s te zien van die Portugees die er nabij Johannesburg één op de kop tikte… waow! Het klopt gewoon volledig! Futuristisch, jaren 70, denk aan de introductie van allerlei plastics. Echt ferm!![/quote]

                Ik wist bij de aankoop ook niet dat het een Continental Orange was , helemaal al niet dat deze kleur zo zeldzaam was …. éénmaal dat Porsche Germany bevestigde dat deze een originele Continental Orange was , was het voor mij duidelijk dat ze opnieuw in haar oorspronkelijk jasje moest komen

                Nadien zal ook de motor een volledige revisie krijgen ( maar dat is een ander topic )

                Mvg , Guy

                  Mijn achterklep was nogal roest op en dus heb ik die vervangen door een beter exemplaar
                  Heb deze opgeschuurd en deze kan morgen in de primer ,samen met de achterbumper

                  Achterbumper vertoonde barsten , maar eenmaal met het cuttermes erachter , bleek het enkel de dikke laag verf te zijn die loskwam.
                  Dus ook ditmaal kon ik alle lak verwijderen zonder stof te maken

                  Ondanks de Corona maatregelen heb ik toch nog aan continental orange geraakt.
                  Blijkt de duurste lak te zijn die ik ooit gekocht heb …. 170 € / liter + verharder , En nog wat kleinigheden , dan kwam het toch op een 900€

                  Ik kan niet wachten om ze te schilderen , maar nu moet ik even geduldig zijn, om de voorbereidingen tot in de details af te werken

                  Mvg,Guy

                    Weer een stapje verder

                      Na het zandstralen had ik toch een gaatje van 2mm .
                      Alles in de roestomvormer gezet en nadien nogmaals gestraald

                      Gat van de antenne is dichtgelast en een mastiek getrokken op de roestputjes

                      Morgen eindelijk in de grondverf ???
                      Ik hoop het alleszins

                        Na het zandstralen had ik toch een gaatje van 2mm .
                        Alles in de roestomvormer gezet en nadien nogmaals gestraald

                        Gat van de antenne is dichtgelast en een mastiek getrokken op de roestputjes

                        Morgen eindelijk in de grondverf ???
                        Ik hoop het alleszins

                          [quote=”full pelt” post=281048]Veel plezier aan de 928, ook een knappe mechelaar![/quote]

                          Bedankt , ik beleef aan beide evenveel plezier

                            Ik restaureer nu iets meer dan 25 jaar oldtimers en bij aankoop wist ik ook waar ik aan begon , maar had juist niet gedacht om er nu al aan te beginnen.
                            Roest ziet er nooit mooi uit natuurlijk maar het is wel belangrijk dat de wagen niet rot is .
                            In dit geval is de wagen niet rot en heeft ze enkel oppervlakkige roest.
                            En zandstralen verhelpt dit zonder probleem

                            En misschien niet onbelangrijk …. de Continental Orange werd vroeger op een GELE primer gespoten.
                            Dus de basis zit dan alvast goed.

                            Mvg, Guy

                              [quote=”Yellow Submarine” post=281029]Veel goede moed, deze 928 ziet er echt niet goed uit.[/quote]

                              Ziet ze er niet goed uit ?
                              Onderaan geen gram roest te vinden , en de roest onder de lak is oppervlakkig .

                              Dus op de cosmetica na , ziet ze er zeker en vast wel goed uit voor haar 42 jaar.
                              En alszijnde één van de 8 gekende Continental Orange over de ganse wereld , is het niet meer als normaal dat ze opnieuw haar nieuw oranje jasje terugkrijgt

                              Mvg, Guy

                                Minder leuk is dat er 11 lagen verf opliggen en op sommige panelen zelfs meer …. dus moet er alles af om opnieuw een goede basis te hebben.
                                Vermoedelijk kwamen er blaasjes door de lak en werd er telkens opnieuw matgezet en een laagje lak erop , goed voor een jaartje maar eronder blijft de roest doorgaan.
                                Er werd zelfs een dikke laag spuitplamuur gespoten , maar nogmaals als de onderste laag niet ok is dat komt het toch ni goed.

                                Andere zijde nog en dan de roest zandstralen
                                Mvg, Guy

                                  Het ziet er niet naar uit dat de Covid19 snel gedaan is , en naar de keuring gaan zit er voorlopig niet in blijkbaar.
                                  Dus ben ik maar begonnen om de P928 opnieuw in haar originele continental oranje te zetten.
                                  Stap 1 , de dikke lagen ( 3-4 mm ) verven verwijderen om de onderliggende roest te behandelen.

                                  Voor het dak kon ik de verf er gewoon afsteken , een dichtgeplakt antennegat in het dak is duidelijk niet door een liefhebber gedaan.

                                  Heb er een passend stukje voor gemaakt , morgen kan ik het lassen

                                  Na het zandstralen en roestomvormer kan ik opnieuw schuren

                                  Ook de achtervleugels hebben aandacht nodig , gelukkig heb ik nog geen roestgaten tegengekomen , dus ook al ziet het er niet goed uit , het is gelukkig allemaal oppervlakkige roest

                                  Morgen gaan we verder en hoop ik alles in de grondverf te hebben staan

                                  Tot morgen ,
                                  Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 363)