Aangemaakte reacties
-
Heb nieuws gehad van Joma-parts
Ze waren daar ook zeer vriendelijk maar geen goed nieuws
De lagers zijn niet meer in stock bij Porsche en wachttijd bedraagt tussen de 3 weken en 1 jaar ! ! !
De prijs : zie dat je goed neerzit : 925 euro:censored: Duur voor een paar halfronde schaaltjes
Als Parts-wise ook een negatief antwoord heeft , zal ik op zoek gaan naar tweedehands krukas, cilinders en zuigers waar ik standaard lagers op kan monteren.
Als dit alles niet lukt , dan is mijn laatste toevlucht een andere motor.
Dan heb ik deze mooie blok in reserve liggen LOL > ik kan er maar beter mee lachen :?in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ John-beton ,
Ik heb contact met parts-wise opgenomen , de link bleek voor een 356 te zijn.
Maar op hun site heb ik de 911sc lagers gevonden in 0.50mmZe gingen nu opzoeken of ze nog verkrijgbaar zijn , daar zal ik vandaag of morgen nieuws over krijgen. > rond de 700 euro , maar dat is nog niet bevestigd
Cilinders en pistons + toebehoren zijn ook iets goedkoper daar . 2250 ipv 2400 euro
Bedankt John, je hebt me veel geld uitgespaart met deze link.
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980De krukas heb ik binnengebracht en de eerste metingen zijn als volgt
Slijtage krukas terhoogte van de 2de cilinder > 0.35mm
In een rechte lijn staat ze ook niet meer > 0.4mm uit zijn lijn.De krukas vertrekt morgen om doorgelicht te worden , als er scheuren in zijn , dan is het echt wel einde oefening voor deze krukas.
Pff, :( :( :( bij deze motor loopt echt alles wel mis, want nu moet ik op zoek naar 0.50mm overmaat hoofdlagers.
Bij Joma-parts hebben ze niet meer besteld sinds 2005 en toen was de prijs 725€, maar ze gingen eens rondbellen :(
Bij Rose-passion hebben ze geen overmaten.
Bij de leverancier waar ik regelmatig onderdelen ga halen , zeggen ze moeilijk om 0.25 te vinden , laat staan 0.50In afwachting van de resultaten van het doorlichten gaat de zoektocht verder, in de namiddag zal ik meer weten van Joma-parts.
Ik ga intussentijd mijne bloeddruk eens opmeten :D
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Mushroom” post=111291]Amai dat was rap gemaakt! :happy: [/quote]
Ik zou wel willen dat het zo rap ging. :D :D :D
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Carbon9110021304361149.jpg[/IMG]
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Mijn besluit staat vast , het zal carbon worden.
Mailtje is verstuurd naar diene vakman, (want dat is hij echt wel )Ik hoop dat de prijzen ook nog meevallen, want carbon is duur.
Als hij in het ergste geval geen tijd heeft of het niet wilt doen , dan ga ik hiervan een apart project van maken en het zelf doen.
Met polyester ben ik redelijk handig , en carbon is niet zoveel anders.Kijk er al naar uit.
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980De kleur moet ook passen bij het rood van de auto, natuurlijk
Maar Christophe heeft me op een idee gebracht :
Het is niet zwart of grijs , maar een mengeling van de 2
Ik denk dat dit wel bij mijn project past .Ik zou het laten maken , ik ken iemand dat in Maasmechelen die met carbon en polyester werkt als hobby ( heeft al enkele bumperlippen voor me gemaakt )
Wat denken jullie , zou de carbon er niet beter bij passen.
Het voordeel is dat ik nog wat gewicht win ook :D .
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ Wim, de klepgeleiders zullen nog uitgemeten worden en indien niet binnen de tolerantie worden deze natuurlijk vervangen.
Het is vandaag weer goed vooruit gegaan. :relaxman:
De kettingkassen zijn klaar
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020283.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020285.jpg[/IMG]
Maar de blikvanger van deze motor is dit :
Alle bouten en moeren worden nog wel vervangen door RVS-bouten en -moerenik was wel eens benieuwd wat het resultaat zou zijn , dus heb ik alle afgewerkte onderdelen terug bij elkaar gevoegd.
Al zeg ik het zelf , maar in het echt is het nog mooier als op foto:
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020288.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020289.jpg[/IMG]
Ik heb nog eens jullie mening nodig :
In welke kleur zou ik de koelingskap schilderen ? ( boven de cilinders )
Goudkleurig zou iets te veel van het goede zijn vrees ik > orgineel rood zal dan weer niet samengaan met het goud en chroom.
Heb ook aan mat-zwart gedacht , dan zal misschien het chroom goed tot zijn recht komen
Pfff: belangerijke beslissing , want dit maakt of kraakt het uitzichtHeeft iemand een idee welke kleur goed zou samengaan met mijn thema Chroom/Goud :?: :?:
Alle ideeën zijn welkomMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ RubenB:
Zoals bij al mijn alu-onderdelen :
Beginnen met te ontvetten met een motorontvetter
Vervolgens met een staalborstel op een boormachine over de de ganse (buiten)oppervlakte gaan > niet gebruiken in het blok of op plaatsen die perfect vlak moeten zijn.
Dit is de reden waarom je in het blok nog steeds wat ingekoekte olie ziet.Vervolgens met een lakontvetter onder hoge druk , alles afspuiten , ook in alle oliekanalen.
Alle bouten afplakken en de plaatsen waar geen verf mag lomen.
Nadien met een alu-zink spray over het ganse werkstuk om deze te beschermen tegen corrosie.
Opgelet , juist een zeer fijn laagje zinkspray , juist genoeg om te beschermen > (dit werd bij de nieuwe blokken ook gedaan )Sommige zullen zeggen dat verf niet op een blok blijft omdat deze niet hittebestendig is .
Maar 1. dit is geen lakverf en 2. de P-blok zal nooit geen 200>300°C warm worden.Hittebestendige verf gebruik ik wel bij klassieke motorblokken waar de cilinders ingebouwd zijn .
Enkele pagina’s geleden had ik al een foto gepost van een kevermotor die ik volledig gereviseerd had. > deze blok was wel gelakt en de lak is er nooit afgekomen > Motip geeft aan dat je lak mag gebruiken tot 100°C
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ bully , de kettingspanners waren bij deze blok al ge-upgraded dus die kost kan ik al uitsparen
@ Bladerunner , daar had ik bij het demonteren van de blok veel schrik voor.
Ook de uitlaatbouten zijn fragiel naar het schijnt.
Wat ik gedaan heb is weken voordien , alle dagen de bouten inspuiten met WD40.
Of dit echt geholpen heeft of niet weet ik niet maar bij demontage kwamen de bouten gemakkelijk los en zonder schade aan de schroefdraadVandaag heb ik hulp gehad van enkele kameraden en het werk is goed vooruit gegaan
De motorblok is afgewerkt en staat de wachten op de nieuwe en gereviseerde onderdelen :
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020263.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020264.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020265.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020266.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020267.jpg[/IMG]
De cilinderkoppen zijn ook gereinigd , en zullen morgen gerodeert worden.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020270.jpg[/IMG]
Dit is een foto hoe het eerst was :
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020259.jpg[/IMG]
En als bewijs dat mijn kameraden nauwkeurig te werk gaan , heb ik er een fotoke van genomen :D
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020268.jpg[/IMG]
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ Peter , ik had niet veel keuze natuurlijk.
Maar ivm de compressie , het eerste dat ik gedaan had was ook de compressie gemeten en die was perfect.
De motor draaide ook goed, geen bijgeluiden.Maar aan de andere kant , je kan toch moeilijk als je een auto koopt , de motor direct ophalen.
Niets deed vermoeden dat er oliekanalen verstopt waren en dan gaat het plots zeer snel
Als ik nu zie in welke staat de motor van binnen is …..PfffffNu ja , even doorbijten en binnen enkele maanden staat er een P klaar met een zo goed als nieuwe motor
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@Bully, mailtje in het Duits dan ? , ik zie dat het mailadres in .de is
@Bladerunner, best grappig , Verellen in Geel is nog verre familie van mij, heb deze mensen wel al 30jaar niet meer gezien.Vandaag, was het de reiniging van het blok ( allee de helft is dan toch gedaan )
Ongelooflijk hoeveel metaalsplinters ik heb teruggevonden in de hoeken en kanten.
Alle kanalen van het blok werden ook uitgewassen en uitgeblazen[u]Het resultaat :
Tijdens het werk[/u][IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020250.jpg[/IMG]
Afgewerkt
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020251-1.jpg[/IMG]
Video’ke binnen en buitenkant
=http://www.youtube.com/watch?v=TbeE33r7B-E&feature=youtu.be
Terwijl ik bezig was met de blok , is mijn zoon bezig geweest met de kleppen te verwijderen.
De zittingen zien er nog goed uit , de geleiders moeten nog nagemeten worden
Maar ik denk dat ik hier niet teveel werk zal hebben.[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020253.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020256.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020258.jpg[/IMG]
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020259.jpg[/IMG]
Morgenvroeg beginnen we aan de 2de helft van het blok en dan de cilinderkoppen
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980De zoektocht naar een andere motor is gedaan , ik heb besloten om iedereen zijn raad op te volgen en toch verder te gaan met de revisie.
Revisiebedrijf doet vandaag de brug dus is het wachten tot volgende week…
In tussentijd begin ik alvast met het meten van de blok , de cilinderkop reviseren e.d.
Meer details deze avond.Nog een vraagje : hoe weet je of je matching numbers hebt ?
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik zou ook liefst orgineel blijven , maar dan moet de blok nog wel herstelbaar (betaalbaar) zijn
Vandaag heb ik de blok geopend en deze zal natuurlijk vol metaalschilfers van de uitgelopen lager.
Dus ik dacht eens naar de oliepomp te kijken om te zien in hoeverre deze beschadigd is .Ook deze zat vol met metaalschilfers en in de wand zijn er lichte groeven.
Nu is alles gereinigd maar ik twijfel om deze nog te gebruiken .
Heeft iemand er ervaring mee ?De krukas heb ik ook eens goed bekeken en ik heb de reden gevonden waarom deze motor is stuk gelopen.
[sub][i]Als ik de auto heb gekocht , had deze een probleem met zijn oliedruk.
Dit was 6tal jaren geleden al zo toen ik de wagen voor het eerst gezien heb
Toen had ik de eigenaar de raad gegeven om er niet meer mee te rijden.Toen ik de auto gekocht heb , heb ik getracht om het oliedrukprobleem op te lossen , en wat bleek , de motor kwam mooi op druk
Het volgende is gissen maar ik denk dat > de lager al defect was 6 jaar geleden en dat alle oliedruk langs daar wegging.
Toen ik de motor gestart heb en wel oliedruk had > dan zal de oliekanalen naar de 2de cilinder dicht hebben gezetten en dus viel de druk niet meer weg > maar ook geen smering meer.
Toen ik naar de TC ben gereden, heb ik de lager er ganns uit gereden, en is de motor beginnen kloppen.[/i][/sub]Bij reinigen van de krukas heb ik reiniger door de kanalen laten gaan en wat bleek : voor cilinder 1-4-2 geraakt de reiniger er niet door > verstopt
Morgen ga ik terug naar het revisiebedrijf (als ze de brug niet doen) en ga ik eens bekijken op hoeveel de revisie komt
Cilinders, pennen, zuigers, segmenten was 2400 euroMaar dan heb ik nog hetvolgende nodig.
Zuigerstang voor cil 2 : maar deze kon hij ook vlakken en terug uitdraaien. prijs : ???
Krukas : slijpen, doorlichten , opnieuw harden : prijs ???
volledige pakkingskit voor de ganse motor : prijs : 250€
Set lagers : prijs : 237 € > 8ste lager is denk ik niet nodig te vervangenKleppen heb ik vandaag gedemonteerd en deze blijken in orde , juist opnieuw roderen, maar das geen probleem.
Het idee op de motor te upgraden laat ik al maar varen , het zal allemaal al duur genoeg worden zonder de extra kosten van scherpere nokkenas e.d.
Hier een videoke van de kanalen die wel mooi vrij zijn
=http://www.youtube.com/watch?v=Oz0lL-lwYC0
Het blok in 2 stukken
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020244.jpg[/IMG]
Voorbeeld van de schilfers die uit de oliepomp zijn gekomen
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020249.jpg[/IMG]
Morgen zal ik misschien meer weten en naargelang de prijs, zal ik beslissen of er een 2dehands motor in komt , of dat deze motor toch gereviseert wordt.
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Gisteren was ik wat teleurgesteld dat alles misging aan de motor > alle onderdelen die belangrijk zijn (lees prijzig ) bleken te slecht.
Vandaag heb ik al enkele opties van 3.0 – 3.6 en van 3500-6000 euro , maar nog niets concreet.
Voorlopig moet ik afwachten tot maandagMvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980