Aangemaakte reacties
-
Ik ga vrijdag eens beginnen rond te bellen.(als ze de brug niet doen)
De revisiebedrijf kon de cilinders, zuigers, segmenten, zuigerpennen, leveren voor 400 euro per cilinder
dus 2400 euro maar dan moet ik nog een zuigerstang vinden, en dan is de krukas ook nog niet gereviseertDus 3500 euro voor een used engine zou ok zijn maar dan moet ik eerst nog weten wat voor garantie ik krijg dat deze motor niet dezelfde problemen heeft als de mijne.
Blijkbaar moet je je orginele motor ook inruilen .Mvg,, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980SLECHT NIEUWS
Ben vandaag met alle stukken naar het revisiebedrijf geweest en de schade is groter dan ik dacht.
De cilinders kunnen niet gehoond worden (chroomlaag)
Voor de zuigers raad het bedrijf me aan deze niet meer te gebruiken.
De 2de zuigerstang moet vervangen worden.
De krukas moet tot 0.5 overmaat lagers afgeslepen en opnieuw gehard worden.
Ze gingen ook de krukas uitlichten om te zien of er geen microscheurtjes inzitten.Kortom , ik vrees dat de motor nog juist goed is voor onderdelen.
Weet iemand een complete 3.0 sc motor liggen of een 3.2 met bekabeling en ECU
Als ik een andere motor vind , kan ik de afweging maken om alsnog mijn motor te reviseren of een andere motor in te bouwen.
HELP ! ! !
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”porschefabian” post=110880]Precies wat ik dus al zei….[/quote]
Oeps , sorry , niet gezien :drink:
in antwoord op: 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?Bedankt bully,
Nu ken ik nog een extra site voor onderdelen
de eerste site is het 550 euro maar ik vrees dat nr°8 er niet bij is.
de tweede site heeft geen online-onderdelenlijst
Thanks :D
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ bully , ik zal morgen zien dat de dashcam erboven hangt terwijl ik de blok uit elkaar haal.
Ik heb bij Joma-parts overmaten gevonden > 0.25 en 0.5
Maar de prijzen pfffffffffffff …. lagers 0.25 = 270€ + 8ste lager = 342€
Totaal 620 euro > maar als het in 0.5mm is dan kosten beide maar liefst 1200€DIT MOET BETER KUNNEN > bij Rose Passion heb ik echter geen overmaten gevonden.
Alle tips zijn welkom
Mvg, Guyin antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Vandaag is het gereedschap dat ik besteld had bij Rose passion aangekomen.
Ik had de nacht gedaan en moest terug opgaan met de nacht , maar ik kon het toch niet laten om nog een 2tal uurtjes aan de motor te werken.Het demonteren ging verrassend goed > ik had al gelezen van bouten die afbreken enz.. maar ik had geluk
Ik heb wel vastgesteld dat er in het verleden al aan de motor gewerkt is.
En zelfs slecht gewerkt > zo heb ik een borgring van de zuigerpennen teruggevonden in de carter. ! !Nadat ik 2 zuigers gedemonteerd had kon ik alvast de schade vaststellen
De zuigerstang van de 2de cilinder had dus speling , beter gezegd : de lagers waren gewoon weg.
Deze zuigerstang zal ik waarschijnlijk moeten vervangen daar ze redelijk beschadigd is.De krukas : deze is nog niet gedemonteerd maar ik heb alvast even gemeten wat het verschil is tussen de eerste en de beschadigde tweede.
rukas heeft 53mm dikte op de eerste cilinder
En de schade bedraagd 0.2mm op de 2de cilinder ( 52.8mm )De cilinders zien er nog deftig uit en ik denk dat de revisiefirma deze wel correct kan krijgen.
de zuigers idem , maar door de speling op de drijfstang, heeft de zuiger wel tegen de cilinderkop geklopt en de klep staat in de zuiger geprint.Hier hoop ik dat er geen klep scheef staat ….
Samengevat:
krukas : 0.2mm minder diameter (wel mooi glad) dan de overige
zuigerstang 2 beschadigd en waarschijnlijk te vervangen
cilinderkop 2 en kleppen : nog na te zien[b]Ik heb wel een vraagje voor jullie :
Is 0.2mm teveel slijtage om op te vangen met overmaat lagers ?[/b]Tijdens de demontage stond mijn dashcam van mijn auto nog aan en bijgevolg heb ik de 2 uren wer samengevat in een versneld filmpje van 6 min
Beeldkwaliteit is niet al te best (overbelicht) en heeft geen enkele meerwaarde (te verre afstand) , maar ik wilde de beelden toch maar niet deleten.=http://www.youtube.com/watch?v=yTyYwWRZyjo&feature=youtu.be
Mvg , Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980De benzine is langs de cilinders naar de olie gelopen dus de olie zal je toch moeten veranderen > deze is gemengd met de benzine en dus veel te dun en heeft veel van zijn smeercapaciteiten vverloren.
Geen risico mee nemen , op een complete revisie zal die extra kosten aan olie ook het verschil niet meer maken.
Mvg, guy
in antwoord op: 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?Beste,
Die witte rook kan idd geen kwaad , ik had dezelfde ervaring als ik de P na 6jaar opnieuw voor de eerste keer startte.
De witte rook was zo erg dat je de wagen niet meer zag staan.
Bij mij was het de condens in de uitlaat en waarschijnlijk ook de oude benzine, de oorzaak van de witte rook.
Heb eerst de wagen een 10tal minuten laten draaien , daarna een 30min laten afkoelen en opnieuw laten warmdraaien.
Toen was de rook nog niet volledig weg maar wel veel minder.
Enkele uren later heb ik opnieuw gestart en er was geen wolkje rook meer te zien.
Mvg, guy
in antwoord op: 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?[quote=”Peter_Targa_84″ post=110533].
Dju Morris, ik ga u binnenkort verwensen :D als ik krampen heb van’t schuren :D[/quote]
@ Peter, Post zeker wat foto’s dan kunnen we meevolgen hoedat het verloopt.
Voor de speciale sleutels ; ik ga ze moeten bestellen bij Rose-passion want ik kan ze nergens anders vinden. 150€ plus verzendingskosten.
Als de revisie gedaan is zal ik ze wel opnieuw te koop zetten .:sarcastisch Misschien is Peter dan zover dat hij ook zijn motor uit elkaar haalt LOL
Mvg , Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Het is zo ver , de motor staat op zijn motorsteun en de accesoires rondom de motor zijn in orde gezet.
Nu kan ik beginnen met de motor open te halen om te zien wat de schade is.Maar al direct sta ik voor een probleem :
Weet iemand waar ik de sleutels kan kopen of lenen om de nokkenassen te demonteren ?
En anderzijds , Bestaan er overmaten voor de lagers van de krukas ?
Bestaan er overmaten voor de segmenten ?Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Peter,
Ieder heeft waarschijnlijk zijn eigen manier , maar dit is het voor mij :
Alu-onderdelen
Demonteren
Reinigen met motorontvetter
Stalen borstel (eventueel met dremel) het hardnekkig vuil verwijderen
Ontvetten ( carrosserie ontvetter )
Alu/zink spray ( dun laagje ) om het natuurlijk aspect van alu terug te krijgen en het alu te beschermen tegen corrosie in de toekomstAls je het chroomeffect wilt hebben :
Het bovenstaande maar in plaats van te schilderen ga je opschuren met een steeds fijnere korrel
Je begint met 60 droog op schuurmachine als je werkstuk beschadigd of gecorrodeerd is
Vervolgens 120 droog opschuurmachine
Dan schuur je nat en met de hand > 240 – 320 – 400 – 800
Telkens moet je de schuurstrepen van het vorige papier wegschuren
Dan gebruik ik een polijstborstel op een boormachine , tegen de borstel doe ik product op om te polijsten , ik ken de naam echter niet maar het zijn 2 staafjes (blauw en wit)Vervolgens opnieuw met de boormachine waarop nu een polijst lappenschijf
Op het werkstuk ditmaal doe ik polijstpasta (alu/chroom polijstmiddel) en dan blijf je machinaal polijsten tot alles blinktDe moeilijkheid is het geduld dat je moet hebben in de hoeken en kanten van je werkstuk.
Het beschermen van het alu met chroomeffect tegen corrosie is niet nodig ( wel bij onbehandelde alu ).
De uitleg hiervoor is , dat de poriën van gepolijst alu dicht gepolierd zijn en corrosie bij alu begint in de poriën
Ik heb vorig jaar bij mijn andere wagen de motor ook gedaan en het alu blijft blinken.
En deze wagen wordt dagelijks gebruikt in weer en wind.
Wel af en toe eens met een doekje erover gaanVoor de plastieke onderdelen, deze kan je ook ontvetten en vervolgens opblinken met een plastiekpolish
Gewone lak mag je gerust gebruiken op metaal tot 100°c
Voor de remklauwen die je echter speciale verf te gebruiken.Voila dit is mijn manier (en ik beweer nooit dat het de beste is) maar voor mij heeft dit wel resulaat.
Mocht ik de verpakking nog hebben van die polijstborstels en lappenschijf dan laat ik je iets weten. ( kwam van bij Brico als ik me niet vergis )
Mvg, Guy
in antwoord op: Kuiswerken, hoe en wat.Das goed nieuws , en voor die remmen … je kan deze nog altijd opnieuw verkopen als je door de TC bent.
Mvg, Guy
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring@Mikey, er zijn zelfs nog goedkopere oldtimer verzekeringen.
Erard verzekeringen bijvoorbeeld : 90€ alles inbegrepen en 15€ per bijkomende oldtimer.
En geen beperkingen voor de verzekering > wel voor de wet natuurlijk
@Gette staat ook nu in de tekst (pdf-doc) > geen limiet op nacht of kmsmvg, Guy
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringThanks king dirt ( grappige nickname trouwens )
Als je ergens aan begint kan je het beter goed doen, anders mag je nadien opnieuw beginnen.
Al begin ik het polieren van die alu-stukken wel een beetje moe te wordenMaar eigenlijk ben ik nog nergens met de revisie van mijn motor , het grote werk zal binnenkort beginnen .
Voor het moment is het opkuisen en veel opzoekingen om de beste maar ook goedkoopste prijzen te hebben. ( budget is tegenwoordig ook een belangrijk gegeven )
Tevens wil ik de motor upgraden maar uiterlijk wel zo orgineel mogelijk houdenin antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Voor de oldtimerliefhebber heeft deze plaat geen nadelen.
De echte liefhebber gaat met zijn oldie niet graag door de regen rijden of van-naar het werk rijden door het dagelijkse verkeer.Het voordeel van een O-plaat is:
– een beetje minder verzekering – taksen(dit geeft mij bv: de gelegenheid om het papierwerk in orde te brengen VOOR ik aan de restauratie van bv; 2jaar begin > wagen blijft ingeschreven en na restauratie kan ze direct de baan op )
– eenvoudige keuring (ook al blijkt dit nu ook niet meer te zijn)Sommige oldtimers hebben echt wel de remmen-verlichting-CO van die jaren stilletjes , die niet meer aan de huidige standaard door de TC geraken.
Maar ik weet perfect hoe Timmy1978 zich nu voelt, want niets is zo lastig als een mooie oldie te hebben staan en je mag er niet mee rijden.
Ik heb dit ook hardleers moeten leren , toen mijn papieren van een engels ingevoerde oldie , in beslag werden genomen door de douane.Maar nu gaan we volledig Off-topic ………. maar het is allemaal in orde gekomen
Mvg, Guy
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring