Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 363)
    • Ik denk dat je bij alle luchtgekoelde wagens toch een eeuwigheid mag wachten eer je het interieur warm krijgt.
      Het enige wat wel handig is : voorruit verwarming, maar dit kan ik oplossen met een 12v fohn.
      Elektrische aftermarket voorruitontdooiers werken niet echt , heb ik mogen ondervinden in mijn Corvair , daar heb ik dan ook onder het dashboard een 12v fohn aangesloten op de orginele buizen ( werkte naar behoren )

      Dus conclusie , de hulpventilator vliegt eruit

      PS : ivm het adres voor onderdelen , kwam ik http://www.rosepassion.com tegen.
      Wel een handige site , prijzen , techn tekeningen, en blijkbaar een snelle levertijd

      Mvg, Guy

        Beste,
        [b]
        Ik heb nog vraagje : Mag ik dit motortje en die buizen weglaten ?[/b]

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/599356_214720048655749_1237454744_n.jpg[/IMG]

        En vervangen door zulke kortere buizen ?

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/599356_214720048655749_1237454744_nzonder.jpg[/IMG]
        [b]
        Of is dit een veel te belangrijk onderdeel ?

        Mvg, Guy[/b]

          We gaan verder met de revisie van de motor.
          Eigenlijk ben ik nog niet echt bezig met de motor maar met al hetgeen dat er rond hangt.

          Mijn manier van werken is : hetgeen ik demonteer , inspecteer ik of het in goede staat is en reviseer ik vervolgens.
          Zodoende heb ik op het einde van de rit , nog enkel al de afgewerkte onderdelen te monteren.

          Hier de koeling voor en na :

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020207.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020206.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020208.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020209.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020210.jpg[/IMG]

          Het plaatwerk op en rond de motor gaat binnen voor te poederlakken , maar met de verloven staat die firma wat achter in de bestellingen en zal ik nog enkele weken moeten wachten vrees ik.

          Het volgende op de agende : de 4 kleppendeksels

          Mvg, Guy

            OntvetterS, eerst een ontvetter om motors te reiningen.
            Daarna met stalen borsteltjes in alle hoekjes en kantjes.

            En als laatste een ontvetter voor carroserie die ik dan onder hoge druk op het materiaal spuit.

            Tenlaatste ( en daar heeft Rondono het goed gezien :cool: ) lichtjes met zink/alu spray erover om het alu te beschermen tegen corrosie

            Ahja : en niet vergeten van alle boutjes af te plakken , ander ziet het eruit alsof de bak in ne verfpot is gevallen.

            Mvg, guy

              Voila de start is gegeven

              Alvast begonnen met de versnellingsbak, deze was perfect in orde (syncro) dus dan mag de buitenkant ook wel eens gekuisd worden.
              Is tevens een motivatie wanneer het eens tegenzit met de motor > gewoon even naar de bak kijken :D

              Hier de foto’s VOOR

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020178.jpg[/IMG]

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020181.jpg[/IMG]

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020183.jpg[/IMG]

              En dan enkele uren er NA

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020186.jpg[/IMG]

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020189.jpg[/IMG]

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020187.jpg[/IMG]

              Voor morgen staat de top van de motor op het programma , als ik genoeg tijd heb tenminste anders zal het voor het weekend zijn

              Mvg, Guy

                Vandaag is de motor uit de kas gekomen.
                Is vlot verlopen , al denk ik dat erin leggen minder gemakkelijk gaat zijn :?

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020170.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020171.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020172.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020174.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020173.jpg[/IMG]

                Morgen , de versnellingsbak van de motor scheiden en de motor op hoogte zetten om vervolgens eraan te beginnen

                Mvg, Guy

                  Vandaag direct begonnen aan de P
                  Eerst naar de kettingspanners gekeken , geen speling alles ok
                  (PS , hoe weet ik of het nog om de oude kettingspanners gaat :?: :?: :?: ( ik heb begrepen dat je oude spanners beter vervangt , maar mischien is dit in het verleden al gebeurd. )

                  Kleppen / veren / tuimelaars leken ook ok ( al heb je niet veel plaats om dit te controleren )

                  Uiteindelijk de reden van het kloppend lawaai gevonden : :censored: :censored:

                  Met een dun alu-staafje via de bougieopening tot tegen de zuiger en dan de krukas spelingzoekend links en rechts laten bewegen

                  Enkel bij de 2de cilinder heeft de zuiger heeft speling op krukas.
                  Waarschijnlijk lagers uitgelopen , hopelijk geen schade aan de krukas zelf.

                  Vandaag begonnen met de motor uit de kas te halen.

                  To be continued…….

                    [quote=”Ghost” post=106330]Wanneer je de motor gaat demonteren toch maar eens goed alle olie kanalen controleren op verstoppingen. [/quote]

                    Als de motor opengaat, zal ik er zeker op letten dat alles mooi proper is.
                    Misschien kan ik de oorzaak vinden , maar ik denk ook dat de jaren stilstand er iets mee te maken hebben.

                    [quote=”straffen” post=106345] bij nader zich was er een potje van de delco gesmolten [/quote]

                    Bij het op zoek gaan naar het gerammel , heb ik alles nagekeken.
                    Alles stond goed vast.

                    Dinsdag ga ik meer weten , eerst de kettingspanners en de kleppen nazien.
                    En als ik daar geen probleem vind, dan gaat de motor eruit.
                    Ze zou binnen de 3 maanden naar de techn controle moeten , anders moet is mijn platen terugsturen.

                    Weet iemand een goed adres met democratische prijzen voor motoronderdelen van de P ?
                    Mvg, Guy

                      Ik denk wel dat ik een motorrevisie tot een goed einde kan brengen.

                      In het verleden heb ik een Chevrolet Corvair 6-cil luchtgekoeld ….

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010308.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010313.jpg[/IMG]

                      en een Keverke gereviseerd.
                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1000787.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010051.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/MotorFINbweb.jpg[/IMG]

                      Voor diegene die benieuwd zijn : Mijn website

                        Ja , ik weet het eigenlijk ook wel , maar ik hoopte dat het toch nog iets anders zou zijn , bv kettingspanners
                        Het rare is dat de oliedruk nog altijd goed is : bij een defecte lager zou de oliedruk serieus moeten zakken

                        Maar idd ik vrees dat het reviseren zal worden :(
                        (Dit zal een apart topic worden … ik weet niet of iemand een DIY heeft gepost over een revisie van een blok)

                        Ik ga beginnen met de motor eruit te halen , ik denk dat mijn project iets langer gaat duren dan voorzien.
                        Maar de 911 was zeker geen “kat in een zak”-aankoop , ik wist van te voren dat de P een probleem had met de motor.
                        Aankoopprijs was dan ook alsof ik een P zonder motor kocht.
                        Dus er is reserve voor een revisie of okkasiemotor

                        Maar ik ben iemand die altijd het positieve ziet :D
                        Het voordeel is dat ik tijdens het kort ritje toch heb kunnen vaststellen dat versnellingsbak ok is, evenals de ophanging en stuurinrichting.
                        En na de revisie , heb ik een P die weer vertrokken is alsof ze nieuw is.

                        Alle suggesties zijn welkom over bv : waar onderdelen kopen of iemand dat een ander idee heeft vanwaar het geluid komt.( liever eerst checken dan voor niets demonteren )

                        Mvg, Guy

                          Slecht nieuws :

                          Vandaag naar de techn controle willen rijden , maar daar ben ik niet geraakt

                          Motor begon plots lawaai te maken en ik vermoed dat de lagers van de krukas erdoor zijn.

                          Maar vooraleer de motor te openen wil ik even jullie mening

                          De symptomen zijn:
                          Slecht optrekken
                          Een ratelend geluid
                          Oliedruk is Ok
                          Compressie is links 10.5 / 9.3 / 10.9 rechts 10.2 /10.1 /10.0

                          Filmpje van het lawaai :
                          Ratelend geluid 3.0 SC

                          Mvg, Guy

                            Dit weekend werken, dus alles ligt stil.
                            De remblokjes voor en achter , zijn besteld

                            Het enige dat ik momenteel nog moet vinden is een revisieset (voor en achter) voor de remklauwen.

                            Daarna technische controle , en dan kan ik starten met de motor.
                            En beginnen rond te rijden (rodage zal wel nodig zijn na 10jaar stilstaan)

                            Mvg, Guy

                              Voila , het resulaat :

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020160.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020161.jpg[/IMG]

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020164.jpg[/IMG]

                              Mvg ,Guy

                                Zo snel ben ik niet bang hoor lol

                                Maar het was inderdaad meer dan dat op het eerste zicht zichtbaar was.

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020148.jpg[/IMG]

                                Het rot weggesneden en zo diep mogelijk behandeld met roestomvormer

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020149.jpg[/IMG]

                                Ik weet het , niet de goede manier , dit is enkel verstoppen, maar zoals gezegd ; de bedoeling is niet om nu te restaureren maar rijklaar te maken
                                Na een jaartje rondgereden te hebben ken ik de auto , en dan pas begin ik aan de totale restauratie

                                Een plaatje opgelast

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020150.jpg[/IMG]

                                In de grondverf

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020153.jpg[/IMG]

                                Aan de andere drempel was er verf af en de galva zichtbaar (geen roest)
                                Gelijkgeschuurd en in de grondverf

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020154.jpg[/IMG]

                                De whale-tail :
                                Deze stond dus vol krassen omdat de vorige eigenaar deze ook als werkbank gebruikte

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020147.jpg[/IMG]

                                Wel plezant als je samen met je zoon dezelfde passie hebt , en handig ook als er moet geschuurd worden :sarcastisch

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020152.jpg[/IMG]

                                Alle krassen eruit geschuurd , klaar om te schilderen

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020156.jpg[/IMG]

                                Aan de binnenkant kwam er ook verf los en dit is zichtbaar als je in het rooster kijkt : alles geschuurd en in de overschilderbare steenslag gezet > klaar om te schilderen.

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020157.jpg[/IMG]

                                Voila , morgen grondverf schuren en alles in de lak zetten , en ik kan weer een paar dingen afstrepen van de TODO-lijst.

                                @ Ghost ,you have mail

                                @ BC911 , ik veronderstel dat het om de rubberen bescherming gaat die bovenop de drempel ligt (zie eerste foto) … deze zijn aan beide kanten aanwezig en in goede staat maar toch bedankt :respekt:

                                Mvg, Guy

                                  Bedankt allemaal voor de reacties
                                  Morgen ga ik beginnen met wat roest weg te werken
                                  De kas heeft onderaan niets van roest , maar rond de ruiten enkele blaasjes.
                                  Deze zullen nog even zo blijven ( valt ook niet zo op )

                                  Maar aan de rechterkant- in de deuropening onderaan -vrees ik dat er een gat is
                                  Verf is naar boven gekomen en het voelt allemaal wat krokant aan.

                                  Doelstelling voor de volgende 3 dagen is roest verwijderen, eventueel plaatje inlassen, binnenkant deur schilderen ( heb nog enkele liters verf van de MGB liggen , deze had ik ook in indisch red gedaan)
                                  Misschien dat ik de spoiler ook nu al herschilder , deze werd gebruikt als werkbank door de vorige eigenaar en staat vol krassen echt geen zicht en het stoort me enorm

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 363)