Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 363)
    • Ik heb het geluk dat ik 12u/dag werk , zodoende moet ik maar 14-15dagen werken in de maand > veel vrije tijd dus

      De P zal pas op de baan komen wanneer ze technisch 100% is.

      Vandaag de benzinetank verwijderd , en proper gemaakt.
      Viel allemaal goed mee geen roest of vuil.
      De oude benzine zal nu dienen voor mijn grasmachine

      Blijkbaar is de P ooit een witte geweest.

      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020144.jpg[/IMG]
      [b]
      Met die tussenschotten is het niet zo gemakkelijk om al het vuil eruit te spoelen.[/b]

      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020145.jpg[/IMG]

      Eén uurtje werk en de benzinetank staat terug erin , benzinefilter werd al vervangen dus voor het gedeelte benzinetoevoer mag ik nu gerust zijn.

      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020146.jpg[/IMG]

      Mvg, Guy

        Ik heb de sensor gemeten , alles ok
        De bedrading naar de meter , ook ok

        Maar bij het draaien van de wielen merkte ik op dat de km/u nu wel werkt.
        Ik veronderstel dat er ergens een slecht contact was en dus heb ik alles gereinigd met contactspray.

        MAAR :? : de km-teller (dus het aantal kms dat je gereden hebt ) telt niets bij.
        Dus heb ik maar de teller open gedaan en blijkt dat er een tandwieltje versleten is ( zelfs enkele tanden minder )

        Het betrefd het tandwiel dat tegen het wormwiel staat.

        :?: Weet iemand of dit nog ergens te koop is , en zoja waar :?:

        Mvg, Guy

          Ik ga er morgen toch naar kijken en zal enkele foto’s nemen.

          mvg, guy

            Ik had beter de zoekfunctie eerder gebruikt

            Maar heb het antwoord op mijn vraag gevonden in een vorig topic > bedrading kilometerteller en toerenteller > blijkbaar is alles juist aangesloten.

            Nu nog vinden waarom ze niet werkt

            Mvg, Guy

              De P komt niet van W-vl maar van V-br ( tegen Halle )

              Ze stond de afgelopen 6 jaar binnen in een verwarmde garage en is daar sindsdien niet uitgeweest.

              Ik zal er nog wel wat aan moeten werken : remolie, motorolie, versnellingsbakolie, remschijven en waarschijnlijk wel wat rubbers die hard zijn geworden.
              Kortom al het achterstallig onderhoud, maar dat zal een ander topic worden :-)

              Mvg, Guy

                Bedankt Wim voor je antwoord,

                Ik ben in tussentijd begonnen aan de carroserie, dus de remleiding zal even moeten wachten.

                Maar ik zal al op zoek gaan naar een flenspersje en een kopere remleiding

                Mvg, guy

                  Hallo,

                  Is er iemand die me kan helpen ivm de remleiding

                  Met vriendelijke groeten,

                  Guy

                    Beste,

                    Het heeft allemaal niet mogen helpen > de remklauwnippels zitten muurvast
                    Ik heb dan maar 2 okkasies gekocht met de schijven erbij, voor 100 euro

                    Bedankt voor de reacties

                    mvg Guy

                      Hallo,

                      Het probleem toerenteller is gevonden, er zijn drie draden
                      bruin > massa , groen > van bobijn , zwart > +12v
                      Alle draden zijn Ok en geven stroom ( behalve de massa natuurlijk )

                      Het probleem ligt dus aan de toerenteller zelf , ik heb hem opengemaakt maar je kan daar weinig aan doen ( teveel weerstandjes en diodes , enz )

                      Ik zal dus maar op zoek gaan naar een tweedehands toerenteller.

                      Mvg Guy

                        Hé Wim,

                        Bedankt dat je me nog eens wilt helpen bij het zoeken naar een oplossing.

                        Voor de toerenteller : bedoel je dat ik extra bedrading moet leggen naar de bobijn ?

                        Voor de oliedrukmeter : waar vind ik die ergens op de motor

                        Mvg , Guy

                          Allemaal heel hartelijk bedankt voor de raad.

                          Ik heb dagelijks jullie advies opgevolgd en vandaag start hij perfect en komt hij mooi in zijn toeren.

                          Oorzaak was : Het buisje tussen de luchtschuif en het rubber aan de inlaatcollector was ooit eens stuk en iemand heeft dit trachten te maken met een laag polyester het buisje werd verlengt met een darmpje en op een afstand van 3cm stonden er maar liefst 3 klemringen op.

                          Ik heb al die rotzooi eraf genomen en de luchtschuif losgemaakt en een 3cm naar voren geplaatst ( staat momenteel niet vastgeschroeft maar dat doe ik later wel.

                          Nu moet ik nog afwachten hoe de motor morgen gaat koudstarten .
                          Met een warme motor heb ik al een 10tal keer gestart, rondgereden, hoog in de toeren of laag in de toeren > de motor gedraagt zich voorbeeldig.

                          Nogmaals bedankt aan : cabrio wim, diet, szyronn en rsr voor het advies , alleen had het niet gelukt denk ik…….
                          Maar ik heb nog niet gedaan met de 924 dus zal ik zeker nog terugkomen met andere vragen :D

                          Mvg, Guy

                            Hallo,

                            HELP , ik heb jullie raad opgevolgd maar heb nog geen resultaat.

                            De motor zuigt op geen enkele plaats valse lucht aan .

                            Wat ik wel heb opgemerkt :
                            Als ik de plunjer lichtjes help tijdens het gasgeven , dan werkt de motor perfect ( komt mooi op toeren )
                            Maar eenmaal de motor goed warm is dan helpt dit trucje ook niet meer.

                            Kan ik de spinnekop demonteren of heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig ? > ik denk echt dat het probleem ligt aan het feit dat de plunjer moeilijk naar boven wordt gezogen.
                            De weerstand lijkt te komen vanuit de spinnekop.

                            Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors uit de cilinderkop kan halen ?

                            Mvg, Guy

                              Dieter,

                              Je hebt het perfect uitgelegd, ik ga dit morgenvroeg direct proberen

                              Ik laat jullie nog weten hoe het verlopen is.

                              Mvg, Guy

                                Hallo,

                                Ik heb de leidingen ontlucht en de test van de pomp gedaan, de pomp debiteert 1,5l op 30sec dus het dubbele dan wat Wim aangaf

                                Heb ook de compressie nogmaals gemeten want mijn oude compressiemeter bleek stuk > de compressie bedraagt :
                                cilinder 1 : 12,5 bar
                                cilinder 2 : 12,2 bar
                                cilinder 3 : 13 bar
                                cilinder 4 : 13,8 bar

                                Het probleem blijft hetzelfde : de motor start koud en warm perfect (1/4 tour ) maar als ik het gaspedaal meer dan de helft indruk valt hij stil. ( meestal met een plof in uitlaat en inlaat )
                                Soms valt hij ook stil als je amper aan het gaspedaal komt.

                                Er zijn momenten dat de motor 5 min op ralenti draait en dan stilvalt en andere momenten dat hij stilvalt na 5sec.

                                Reeds vervangen onderdelen:
                                Bougies, bougiekabels, olie + filter, benzinepomp.
                                Ik zie geen enkele plaats waar de motor valse lucht kan aanzuigen

                                Heeft iemand nog suggesties hoe ik het probleem kan vinden/oplossen ?
                                Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors loskrijg ?

                                Mvg, Guy

                                  Wim,

                                  Is het normaal dat die plunjer moeilijk beweegt ?
                                  Ik bedoel : hij zit niet vast maar geeft wel redelijk wat weerstand

                                  Ook hoor ik dan een lawaai ( alsof er druk vrijkomt )

                                  mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 363)