Aangemaakte reacties
-
Ik heb het geluk dat ik 12u/dag werk , zodoende moet ik maar 14-15dagen werken in de maand > veel vrije tijd dus
De P zal pas op de baan komen wanneer ze technisch 100% is.
Vandaag de benzinetank verwijderd , en proper gemaakt.
Viel allemaal goed mee geen roest of vuil.
De oude benzine zal nu dienen voor mijn grasmachineBlijkbaar is de P ooit een witte geweest.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020144.jpg[/IMG]
[b]
Met die tussenschotten is het niet zo gemakkelijk om al het vuil eruit te spoelen.[/b][IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020145.jpg[/IMG]
Eén uurtje werk en de benzinetank staat terug erin , benzinefilter werd al vervangen dus voor het gedeelte benzinetoevoer mag ik nu gerust zijn.
[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020146.jpg[/IMG]
Mvg, Guy
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik heb de sensor gemeten , alles ok
De bedrading naar de meter , ook okMaar bij het draaien van de wielen merkte ik op dat de km/u nu wel werkt.
Ik veronderstel dat er ergens een slecht contact was en dus heb ik alles gereinigd met contactspray.MAAR :? : de km-teller (dus het aantal kms dat je gereden hebt ) telt niets bij.
Dus heb ik maar de teller open gedaan en blijkt dat er een tandwieltje versleten is ( zelfs enkele tanden minder )Het betrefd het tandwiel dat tegen het wormwiel staat.
:?: Weet iemand of dit nog ergens te koop is , en zoja waar :?:
Mvg, Guy
in antwoord op: Kilometerteller werkt nietIk ga er morgen toch naar kijken en zal enkele foto’s nemen.
mvg, guy
in antwoord op: Kilometerteller werkt nietIk had beter de zoekfunctie eerder gebruikt
Maar heb het antwoord op mijn vraag gevonden in een vorig topic > bedrading kilometerteller en toerenteller > blijkbaar is alles juist aangesloten.
Nu nog vinden waarom ze niet werkt
Mvg, Guy
in antwoord op: Kilometerteller werkt nietDe P komt niet van W-vl maar van V-br ( tegen Halle )
Ze stond de afgelopen 6 jaar binnen in een verwarmde garage en is daar sindsdien niet uitgeweest.
Ik zal er nog wel wat aan moeten werken : remolie, motorolie, versnellingsbakolie, remschijven en waarschijnlijk wel wat rubbers die hard zijn geworden.
Kortom al het achterstallig onderhoud, maar dat zal een ander topic worden :-)Mvg, Guy
in antwoord op: Terug van weggeweestBedankt Wim voor je antwoord,
Ik ben in tussentijd begonnen aan de carroserie, dus de remleiding zal even moeten wachten.
Maar ik zal al op zoek gaan naar een flenspersje en een kopere remleiding
Mvg, guy
in antwoord op: RemleidingHallo,
Is er iemand die me kan helpen ivm de remleiding
Met vriendelijke groeten,
Guy
in antwoord op: RemleidingBeste,
Het heeft allemaal niet mogen helpen > de remklauwnippels zitten muurvast
Ik heb dan maar 2 okkasies gekocht met de schijven erbij, voor 100 euroBedankt voor de reacties
mvg Guy
in antwoord op: OntluchtingsnippelHallo,
Het probleem toerenteller is gevonden, er zijn drie draden
bruin > massa , groen > van bobijn , zwart > +12v
Alle draden zijn Ok en geven stroom ( behalve de massa natuurlijk )Het probleem ligt dus aan de toerenteller zelf , ik heb hem opengemaakt maar je kan daar weinig aan doen ( teveel weerstandjes en diodes , enz )
Ik zal dus maar op zoek gaan naar een tweedehands toerenteller.
Mvg Guy
in antwoord op: Toerenteller – OliedrukmeterHé Wim,
Bedankt dat je me nog eens wilt helpen bij het zoeken naar een oplossing.
Voor de toerenteller : bedoel je dat ik extra bedrading moet leggen naar de bobijn ?
Voor de oliedrukmeter : waar vind ik die ergens op de motor
Mvg , Guy
in antwoord op: Toerenteller – OliedrukmeterAllemaal heel hartelijk bedankt voor de raad.
Ik heb dagelijks jullie advies opgevolgd en vandaag start hij perfect en komt hij mooi in zijn toeren.
Oorzaak was : Het buisje tussen de luchtschuif en het rubber aan de inlaatcollector was ooit eens stuk en iemand heeft dit trachten te maken met een laag polyester het buisje werd verlengt met een darmpje en op een afstand van 3cm stonden er maar liefst 3 klemringen op.
Ik heb al die rotzooi eraf genomen en de luchtschuif losgemaakt en een 3cm naar voren geplaatst ( staat momenteel niet vastgeschroeft maar dat doe ik later wel.
Nu moet ik nog afwachten hoe de motor morgen gaat koudstarten .
Met een warme motor heb ik al een 10tal keer gestart, rondgereden, hoog in de toeren of laag in de toeren > de motor gedraagt zich voorbeeldig.Nogmaals bedankt aan : cabrio wim, diet, szyronn en rsr voor het advies , alleen had het niet gelukt denk ik…….
Maar ik heb nog niet gedaan met de 924 dus zal ik zeker nog terugkomen met andere vragen :DMvg, Guy
in antwoord op: Benzinepomp problemenHallo,
HELP , ik heb jullie raad opgevolgd maar heb nog geen resultaat.
De motor zuigt op geen enkele plaats valse lucht aan .
Wat ik wel heb opgemerkt :
Als ik de plunjer lichtjes help tijdens het gasgeven , dan werkt de motor perfect ( komt mooi op toeren )
Maar eenmaal de motor goed warm is dan helpt dit trucje ook niet meer.Kan ik de spinnekop demonteren of heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig ? > ik denk echt dat het probleem ligt aan het feit dat de plunjer moeilijk naar boven wordt gezogen.
De weerstand lijkt te komen vanuit de spinnekop.Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors uit de cilinderkop kan halen ?
Mvg, Guy
in antwoord op: Benzinepomp problemenDieter,
Je hebt het perfect uitgelegd, ik ga dit morgenvroeg direct proberen
Ik laat jullie nog weten hoe het verlopen is.
Mvg, Guy
in antwoord op: Benzinepomp problemenHallo,
Ik heb de leidingen ontlucht en de test van de pomp gedaan, de pomp debiteert 1,5l op 30sec dus het dubbele dan wat Wim aangaf
Heb ook de compressie nogmaals gemeten want mijn oude compressiemeter bleek stuk > de compressie bedraagt :
cilinder 1 : 12,5 bar
cilinder 2 : 12,2 bar
cilinder 3 : 13 bar
cilinder 4 : 13,8 barHet probleem blijft hetzelfde : de motor start koud en warm perfect (1/4 tour ) maar als ik het gaspedaal meer dan de helft indruk valt hij stil. ( meestal met een plof in uitlaat en inlaat )
Soms valt hij ook stil als je amper aan het gaspedaal komt.Er zijn momenten dat de motor 5 min op ralenti draait en dan stilvalt en andere momenten dat hij stilvalt na 5sec.
Reeds vervangen onderdelen:
Bougies, bougiekabels, olie + filter, benzinepomp.
Ik zie geen enkele plaats waar de motor valse lucht kan aanzuigenHeeft iemand nog suggesties hoe ik het probleem kan vinden/oplossen ?
Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors loskrijg ?Mvg, Guy
in antwoord op: Benzinepomp problemenWim,
Is het normaal dat die plunjer moeilijk beweegt ?
Ik bedoel : hij zit niet vast maar geeft wel redelijk wat weerstandOok hoor ik dan een lawaai ( alsof er druk vrijkomt )
mvg, Guy
in antwoord op: Benzinepomp problemen