Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 363)
    • Ja idd, Mike het ligt hier een beetje stil.

      De dag dat de wagen naar de keuring moest , wilde ik nog eerst gaan tanken maar uitgerekend op dat moment val ik zonder benzine.
      En wilt ze niet meer blijven draaien …
      In tussentijd heb ik de benzinetank verwijderd en gereinigd , benzinefilter vervangen en benzinedruk gemeten.

      Heb ook nog een niet-rotte achterklep gevonden en een s4 spoiler maar dat helpt natuurlijk niet bij het starten van de auto

      En dan kwam er een Mazda 323F binnen van iemand met een roestprobleem en daar ben ik nu toch al 2 weekends aan het lassen

      Het komt wel goed met de P maar mijn beauty gaat even geduld moeten hebben .

      Mvg , Guy

        ATF olie + filter en differentieel olie vervangen
        Ook de ruitenwissers waren aan vervanging toe , dus dat is ook opgelost.

        Lichten regelen en dan kan ze naar de keuring

          Probleem met het op en af gaan van de ralenti is opgelost….
          Ik heb de vacuum limiter verwijderd en dicht gemaakt .
          Opgelet: dit mag enkel bij automatische , vanaf 1983 heeft Porsche zelf deze vacuum limiters eraf gelaten
          Ik heb nog een klein lekje aan 1 injector maar als de motor warm is dan stopt het lekje ( dit kan nog even wachten )
          Bij elk probleem dat ik herstelde , kwam er telkens een nieuw probleem bij
          Maar nu ben ik uit eindelijk verlost van alle issues , motor draait zowel koud als warm zoals ze moet draaien.
          :driver: :happydance:
          Morgen begin ik aan de koplampen , ik had de motor reeds uit elkaar gehaald , hopend dat de trage koplampen wat sneller zouden gaan .
          Maar blijkbaar is het toch een mechanisch probleem ( scharnierlager ?? )

          Ook olie en filter van de automatische moet ik nog vervangen , maar dat zal pas voor volgend weekend zijn

          Mvg, Guy

            [quote=”de_koen” post=279105]toch eens controleren op valse lucht aan de inlaat[/quote]

            Het was idd een vacuumlek
            Eerst dacht ik aan de injectoren , maar dat bleek onjuist , als ik de remreiniger op de voet van de inlaatbuizen spoot , veel de ralenti naar beneden.
            Dus heb ik de pakkingen vervangen .

            Maar mijn troubles zijn nog niet teneinde…..
            Als ik de motor koud start gaat ze naar 1100 tpm om na een tijdje te zakken naar 800 tpm.
            Tot zover alles ok , maar wanneer ik in P of N gas geef , blijft de ralenti hangen aan 1200 tpm tot ik ze in versnelling zet , dan zakt ze terug naar 800 tpm maar na een tijdje blijft ze zakken naar 400 tpm
            Dan begint de ralenti ook op en af te gaan tussen de 400 en de 800 tpm
            Als ik ze terug in P of N zet , gaat ze terug naar 800 rpm.

            Ik vermoed weer een vacuumlek ergens , dus morgen ga ik nog eens alle vacuumleidingen nachecken

            Mvg, Guy

              Dan denk je het ene moment ” Yes , ik heb het gevonden ” , het ander moment (deze morgen dus ) wilde ik ze warm laten draaien en nu blijkt ze wel een goede koudstart en verhoogde ralenti te hebben .
              Maar éénmaal warm , blijft ze een hoge ralenti te behouden en krijg ik ze niet onder de 1500 t/m

              De WUR geeft 22ohm dus zou moeten werken .
              Vacuumleidingen zijn ok

              Ik merk ook wanneer ze in Drive komt dat ze de neiging heeft om te zakken in ralenti en zelfs stil te vallen.
              Vooraleer ik de verstopte filtertjes uit de WUR had gehaald , had ik dit probleem niet

              Morgen check ik de gas- , cruise- en automatische transmissie kabel op voldoende speling.

              Als iemand een idee heeft wat de oorzaak kan zijn , dan hoor ik het graag :-)

              Mvg, Guy

                Momenteel lange dagen op het werk maar ik probeer s’avonds nog wat tijd te maken om aan de P928 te werken .

                Het lego-tandwieltje inbouwen bijvoorbeeld .

                Ik had al een vermoeden dat mijne warm up regulator teveel druk gaf bij koudstart , heb ik ook de oorzaak gevonden .
                De filtertjes onder de leiding zat volledig verstopt, ik heb ze spijtig genoeg niet kunnen recupureren.

                Nadat ik dit verwijderd had , de P gestart en ditmaal geen issues meer , ze start op 1/4 toer en gaat mooi in de toeren
                Morgenvroeg begin ik er opnieuw aan , met nog meer motivatie

                Mvg, Guy

                  [quote=”bccars” post=279047]OFF TOPIC : Dat trekt toch grellig op zo een radertje van Lego, je kent ze wel, die waar je zo een zwart stokje kan insteken.[/quote]

                  21€ voor een radartje , dit is wel dure lego .
                  Mvg, Guy

                    [quote=”Morris52″ post=278986]Beste ,

                    Kan iemand me raad geven ?

                    Toevallig zag ik vandaag dat er een draad afgeknipt was van een onderdeel met nummer 0280141001 , blijkt dat dit ook een Auxiliary Air Valve is

                    Wat is het nut van 2 AAV’s ? en waaraan word de eerste ( 0280141001 ) op aangesloten ???
                    Massa ( bruine draad ) was nog aangesloten , maar een zwarte draad was doorgeknipt en ik zie niet waar ze op aangesloten was .

                    Mvg, Guy[/quote]

                    Heb uiteindelijk een schema en antwoord gevonden op mijn vraag , de elektrische air valve is aangesloten op de airco , en zorgt voor een verhoogd toerental bij het inschakelen van de airco.

                    Wie zoekt die vindt …. ik hoop dit weekend de oplossing voor mijn koudstart probleem ook te vinden.
                    Hiervoor ga ik de control pressure regulator eens van dichtbij bekijken.

                    Haja , deze is ook aangekomen , dus mag het dashboard ook terug gemonteerd worden.

                    Mvg, Guy

                      [quote=”DeePee” post=278995]Heb hier wel een parts list + repair manual van de 928 maar helaas niet van 1978.
                      Intussen kan je onderstaand nog wat inspiratie vinden:
                      https://petrolicious.com/articles/long-live-70s-paint-jobs-and-v8-powered-porsches?fbclid=IwAR2pm35n0RxvxDqi403z8vnNaYdEq235UHulC4y1j9dtEaJFpV5ohaNtWI4[/quote]

                      Zalig , mooi artikel … maar de 1 van de 4 is intussen al 1 van de 7 geworden , wel mooi dat de wagen van het artikel nog de originele kleur heeft .
                      Ik heb wel een werkplaatshandboek gevonden voor de 1978 , maar ik kan niets terugvinden van de extra AAV .

                      Mvg, Guy

                        Beste ,

                        Kan iemand me raad geven ?

                        Toevallig zag ik vandaag dat er een draad afgeknipt was van een onderdeel met nummer 0280141001 , blijkt dat dit ook een Auxiliary Air Valve is
                        Het ding was hopeloos vastgeroest binnenin maar ik heb het weer werkend gekregen.

                        Had een videoke gemaakt ervan , maar je kan dat hier blijkbaar niet uploaden , dus dan maar een foto van het internet

                        En dan is er ook nog deze Auxilairy Air Valve

                        Wat is het nut van 2 AAV’s ? en waaraan word de eerste ( 0280141001 ) op aangesloten ???
                        Massa ( bruine draad ) was nog aangesloten , maar een zwarte draad was doorgeknipt en ik zie niet waar ze op aangesloten was .

                        Ik denk dat ik ook eens op zoek moet gaan naar 2 weerstanden (4 en 6 ohm ) van de ontsteking > beide worden zeer warm en zijn niet meer binnen tolerantie.

                        Mvg, Guy

                          [quote=”dobbels” post=278969]Hoi,
                          Geen woorden voor ,echt mooi.
                          Staat er nog goed bij,geniet maar van het rijden.

                          Groeten Mike.[/quote]

                          Dank u Mike , er is nog werk aan vooraleer ik naar de keuring kan maar langzaam aan krijg ik alle probleempjes wel opgelost.

                          Ik wacht nog op het tandwieltjes van de kmteller en de automatische versnellingsbak en diff moeten nog een smeerbeurt krijgen .
                          Momenteel schakelt ze moeilijk als ze koud is , dus ik hoop dat nieuwe olie de oplossing bied.

                          Mvg Guy

                            [quote=”Drip” post=278953]Mooie rammelkar (grapje) om mee te rijden deze zomer :up:
                            Bij het zien van het interieur komt volgende woord direct naar boven, fauteuil…
                            Zien er zalig uit om in te zitten.

                            Plezier en hopelijk tot op een ritje of uitstap :up:[/quote]

                            Rammelt niet hoor , ik heb alles netjes vastgemaakt met Ducttape en Tie-strips :engeltje:

                            Mvg, Guy

                              Nu de technische issues opgelost geraken , was het eens tijd voor een fotosessie .

                              Mvg , Guy

                                [quote=”vandamme” post=278802]

                                Ben je van plan om de koppen er af te nemen en eventueel nog verder de krukas lagers te doen of ga je hem rijden zoals hij is, en als hij loopt , laten lopen? (wat best ok kan zijn)[/quote]

                                Beste,

                                Momenteel enkel de wagen terug veilig de baan (keuring) opkrijgen en na 10 jaar stilstaan is er wel wat aan te doen .
                                De P928 zal moeten wachten tot mijne Toyota MR2 Turbo (US) gerestaureerd is , deze moet ik nog volledig schilderen en de lederen zetels laten bekleden en dan is ze af na een 2 jaar restauratie ( heb ik ook mooie foto’s van maar dat past hier niet )
                                Maar dankzij onze regering , is de Toyota MR2 turbo juist geen oldtimer ( 09/1993 ) en zal deze nog even in de garage moeten blijven.

                                Heb ook nog een Nissan S13 staan van mijn zoon , deze maken we samen op als driftwagen .

                                Daarna is de P928 aan de beurt , volledige revisie motor en restauratie van de rest van de wagen , en zeer zeker opnieuw in een mooi Continental Orange jasje.

                                Maar dat is toekomstmuziek , eerst maar gewoon inschrijven van de P928 en genieten van enkele mooie rondritten deze zomer.

                                Mvg, Guy

                                  [quote=”mcs51″ post=278790]Dag Guy,
                                  Originele kleur is inderdaad Continental Orange, kleurcode 107.

                                  Mocht je wat inspiratie nodig hebben voor je restauratie, check HIER eens.

                                  Keep up the good work ! :respect2: ![/quote]

                                  Leuk om te lezen , dan zou ze behoren tot «  the club of 5 «  , ik zal best eens een bericht sturen naar die heren , mss kom ik zo wat meer te weten.

                                  Het is wel motiverend wanneer je weet dat er maar 5 orginele Continental Orange 928 overblijven in de wereld.
                                  In waarde zal het niets toevoegen maar het maakt ze wel speciaal

                                  Remleidingen zijn aangekomen , maar momenteel lange dagen op het werk dus zal het pas voor het weekend zijn.

                                  Mvg Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 363)