Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 363)
    • Deze moegen de P928 eens goed laten warmdraaien , was nodig nadat ik gisteren een natte compressietest gedaan had .

      Vooraleer de motorkap terug te plaatsen moest ik eerst eens kijken wat het probleem met de scharnieren was.

      Het linkse scharnier moet ooit een tik grkregen hebben want deze was 5 mm gekrompen.
      Hierdoor sloot de motorkap te laag en te ver naar rechts en was ze niet te regelen .

      Scharnier uit elkaar gehaald , terug recht gemaakt en voila opnieuw 2 identieke scharnieren .
      En de motorkap sluit terug recht

        [quote=”mcs51″ post=278768]
        Ga je er terug een “appelsientje” van maken, Guy ?
        Ik hoop het toch …[/quote]

        Ja dat is wel de bedoeling maar dat zal nog niet voor direct zijn.

        Mvg Guy

          ontstekingsweerstanden nagemeten , en waarden zitten buiten tolerantie : 0,6 voor de 0,4 weerstand en 0,9 voor de 0,6

          Daarna bougiekabels en bougies vervangen
          Kwam ik tot de vaststelling dat cil 2 en 7 met elkaar gewisseld waren .

          Compressietest was niet zo denderend , waardes van 7bar tot 9bar (koud)
          En nat test geeft tussen de 8,5bar en de 10bar

          Dus ik vrees dat er in de toekomst een motorrevisie zit aan te komen .

          Auto staat al wel 10jaar stil … misschien dat de waardes verbeteren als de wagen terug rondrijd

          Mvg, Guy

            [quote=”dobbels” post=278765]Hoi,

            Vraag je ,wat voor tools gebruik je voor het blokeren van de tandwiellen ,en hoe regel je de spanning op de riem.
            Want ik zou het zelf graag willen doen,maar ben nog wat info aan het verzamelen .

            Groeten Mike[/quote]

            Geen tools gebruikt enkel fingerspitsgeful lol , nokkenassen blijven juist hangen op de goede plaats (16 klepper ) en voor de spanning , tja de ervaring zeker

            Voor de 4.5 kan het ook zo geen kwaad , het is een non interferende motor
            Mvg Guy

              [quote=”mcs51″ post=278762]Hi Guy,

              Het onderdeel met de oranje kleur dat je toonde in een vorige post, kan je aub een foto van maken zodanig dat het oranje onderdeel beter zichtbaar is.
              We zouden graag weten naar welk onderdeel we eigenelijk kijken.
              Alvast bedankt!
              VrGr[/quote]

              Momenteel ben ik al zoveel oranje tegengekomen , dat er geen twijfel meer is .
              Deze 928 is uit fabriek gekomen in Continental Orange

              Chassisbalk

              Bevestiging motorkap vering

              Chassis vooraan

              Wielkas achter links

              Wielkas rechts ( benzinefilter )

                [quote=”mcs51″ post=278748]

                Maar
                Met een foto van het chassis in de koffer en de batterijruimte kan misschien meer verteld worden.
                Dus mocht je mij die bezorgen dan zoek ik nog iets verder… … …

                Ik kan je wel zeggen dat een standaard kleur in 1978 “Continental Orange” was.
                Dus dat oranje………… zou wel eens de juiste kleur kunnen zijn.

                VrGr
                Alain[/quote]

                He Alain , hier enkele foto’s van de koffer en batterijruimte

                Nu heb ik gelezen op enkele forums dat er maar 4 gekende wagens zijn in Continental Orange , namelijk 1 in de UK , 2 in de US en 1 in Zwitserland maar die zou in het zwart herschilderd zijn .

                Maakt dit mijn wagen speciaal of is het gewoon een fabeltje ?

                Mvg Guy

                  Distributieriem erop gezet vandaag , nieuwe waterpomp , thermostaat , nieuwe lagers en de riemspanner opgekuisd en voorzien van nieuwe hydraulische olie

                  Mvg, Guy

                    [quote=”mcs51″ post=278718]Hallo Guy,
                    Woaw, :respekt: man!
                    Daar begin ik nooit ofte nimmer aan, :respekt: again!!
                    Wat de pook betreft die is inderdaad zeker niet origineel.
                    Wat de oranje kleur betreft, het zit er dik ik dat ze origineel oranje was.
                    Wanneer je mij het VIN nummer laat weten vraag ik dat even na bij de guru’s van de Franse 928 club.
                    Maar eerlijk gezegd dat blauw is prachtig!
                    Mocht je de elektrische schema’s nodig hebben voor een ’78, geef een seintje, ik kan ze bezorgen.
                    VrGr
                    Alain[/quote]

                    Bedankt Alain , ik heb je een bericht gestuurd met de gegevens.

                    Mvg, Guy

                      [quote=”vandamme” post=278630]geen idee, is dat oranje glossy?

                      je kan het opvragen bij Porsche, maar tegenwoordig vragen ze daar redelijk wat euro’s voor…[/quote]

                      Juist antwoord gehad van Porsche Drogenbos : 210 € + btw , tja wel een beetje duur om enkel de originele kleur te weten

                      Mvg, Guy

                        [quote=”Drip” post=278665]@Morris52

                        Ja de kuisduivel, naar uw voorbeeld…
                        Succes nu met de 928 :up: :up: :up:[/quote]

                        Thanks , en WOW jij hebt je ook laten gaan . :respekt: :applaus: :respect2:

                        Ik heb idd plannen met de 928 maar eerst zien dat ze veilig kan rijden en door de keuring geraakt.

                        Mvg, Guy

                          Kleine verrassing bij het demonteren van de waterpomp , de tandwielspanner werd aangepast door er schroefdraad in te trekken en een bout aan te passen

                          …. pffff nog een geluk dat ik direct aan de distributieriem begonnen ben
                          Ook al is het een non-interfererende motor , een afgelopen riem zit ik niet op te wachten.

                          Nieuwe waterpomp, nieuwe rollers , ik kan nog even verder .
                          Maar eerst alles reinigen

                          Mvg, Guy

                            Gisteren de 3 andere remmen gereviseerd maar de blokjes en nieuwe remleidingen zijn nog niet aangekomen , dus maar begonnen aan de motor.

                            Motor draaide wel ok ( wel enkele pops and bangs , maar daar kom ik straks op terug ) als ze warm was , maar koud bleef ze moeilijk aan de praat .

                            Dus eerst begonnen met de AAV uit te meten , en om zeker te zijn overbrugt met een buisje

                            Koud start injector kreeg geen stroom (slecht contact ) , maar de werking was wel goed

                            Uiteindelijk heb ik een goed koudstart maar bij gasgeven valt ze nog stil
                            Enkele minuten later is dit geen probleem meer, en komt ze mooi op toeren

                            De motorkap er maar afgenomen , dat werkt toch gemakkelijker.

                            Plaats gemaakt om aan de distributieriem aan te kunnen.

                            En tenslotte een fotootje , terwijl alles eraf ligt …. maar bij alles op punt te zetten kwam ik tot de vaststelling dat de riem voor de nokkenassen 2 tanden verkeerd stonden.
                            Foto proberen te nemen … de krukas stond op haar punt maar de nokkenassen duidelijk niet.

                            Mvg, Guy

                              [quote=”DeePee” post=278639][quote=”Morris52″ post=278629]…
                              Er zijn geen stickers meer in de deuren . [/quote]

                              kijk eens achter het tapijt in de koffer tussen de achterlichten.[/quote]

                              Neen , ook daar niets gevonden )-:

                              Mvg, Guy

                                Kan iemand me hiermee helpen ?

                                Ik heb deze oranje kleur gevonden , zowel onder het dashboard als in motorcompartiment .

                                Was dit een grondverf of is mijne P928 ooit een oranje geweest ?

                                Er zijn geen stickers meer in de deuren .

                                Mvg , Guy

                                  [quote=”dobbels” post=278626]Hoi,

                                  Ja dat zo mooi zijn ,ik kijk er al naar uit.
                                  Trouwens van waar ben je.

                                  Groeten Mike.[/quote]

                                  Ik woon tegen Ninove
                                  Mvg Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 363)