Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 363)
    • In het hoofstuk > Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:

      De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en
      dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader
      van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met
      de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u
      de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele
      doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.

      Mvg, Guy

        Ook al is timmy zijn oldie door de keuring ( ben je al aan het rondrijden ? )

        Ik wilde toch even het topic aanvullen met de nieuwe (bijna) wetgeving omtrent oldtimers
        Eindelijk is het zover , de oudjes gaan mits strengere controle toch dagelijks mogen rondrijden

        http://www.bfov-fbva.be/downloads/retro_classic_news/NL/RCN_27NL_web.pdf

        Mvg, Guy

          Schoon hoe ze met haar kontje schudt (in tweede helft van het filmpje)

          Ja ja , Met haar 32 lentes mag ze er nog zijn LOL

            Schoon bakske , welkom op het forum

            mvg, Guy

                Zeker weten dat er een filmpje gemaakt zal worden. Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van de skyline die nu op stage 2 komt (heeft nu al 350pk)

                Voor de p is het nu wat fine-tunen . Na 10j stilstaan komen er waarschijnlijk nog wel wat problemen te voorschijn.

                Vandaag ook mijn tandwieltjes toegekregen van jan van gorp uit geel dus kan dit ook van de to do lijst afgestreept wotden

                mvg guy

                  Omdat ik liever een panne heb op 10-20km van mijn deur dan op 120km
                  Ik schreef 25km gemiddeld maar er zijn dagen geweest van 50-60km en soms gewoon naar de krantenwinkel.

                  Vandaag de rotor gewisseld en het probleem van de 5500 rpm is verdwenen.
                  Na een 30min ne kameraad gaan halen om de mr te vergelijken met de P en de P is een pak sneller .

                  Afspraak voor afstelling en dyno is ook gemaakt bij PPE .

                  Voorlopig niets als goed nieuws dus . In het weekend de versnellingsbak aanpakken

                  mvg guy

                    Idd Wim je verwoord het beter dan ik deed : het is niet zo dat de versnelling eruit springt bij optrekken zoals een defecte motorophanging dit zou veroorzaken.
                    Maar het is meer dat de 1ste versnelling precies niet diep genoeg gegaan is omdat ze stroef is en wanneer ik de koppeling op laat komen, springt ze direct uit versnelling

                    Ik moet er wel bijzeggen dat dit tot nu toe maar 2-3 keer gebeurd is , temeer omdat ik er nu op let dat ze goed ingeschakeld is.

                    Gebeurd deze regeling aan de versnellingspook zelf Wim ?

                    Morgen gaat de P naar Power Plus Enginering om een afspraak te maken .
                    Dan laat ik de motor afstellen (ook CO ) en daarna een Dynotest
                    Zal wel pas voor februari zijn maar omdat we met 4 auto’s (Skyline R33 ,Audi S3 en ne Beamer ) gaan , gaan we de afspraak nu al maken.
                    Mijn euveltjes moeten dus tegen die tijd ook opgelost zijn

                    @ Bully , vacuumvervroeger had ik getest vooraleer ze te monteren , maar je geeft me wel het idee om eens te zien of er geen vacuumlekken zijn.

                    Ik heb ook gemerkt dat de USrotor , die geen onderbreker heeft het effect van inhouden vermindert.
                    Heb deze echter opnieuw vervangen omdat ik niet volgas wil vertrekken op het moment dat de eerste uit versnelling gaat , zonder begrenzer zou dit niet goed komen.

                      Thanks voor de reply’s ,

                      Voor de olie maak ik me nu wat minder zorgen, koudstart stoort niet echt maar ik ga wel de US WUR proberen en zien wat dat doet.
                      Versnellingsbak ga ik alle geleiders bestellen en vervangen en nadien zien we wel.

                      Blijft nog juist het probleem van het inhouden op 5500tpm op te lossen.
                      Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken ?

                      [sub]Ik heb intussen al mailtjes gehad dat ik beter naar een bepaalde garage ga om mijn problemen met de P op te lossen.
                      Noem het koppig zijn , maar de P ( en de andere wagens )zijn een hobby en het plezier is juist dat ik zelf aan mijn auto’s werk.
                      Ik heb er volle vertrouwen in dat bepaalde garage’s top zijn , maar dat zijn de ervaringsdeskundige op dit forum ook [/sub]

                      Mvg, Guy

                        Hoe hoog komt de temp-meter bij jullie .
                        Bij mijne komt de wijzer tot de bovenkant van het onderste blokje

                        Hier een foto die ik gevonden heb op het net, mijne meter is de onderste links

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/tempmeter_zpsf11ea92f.jpg[/IMG]

                        mvg, Guy

                          Olieprobleem

                          Als ik gemiddeld 20 km per rit heb gereden zou de motor toch op temperatuur moeten zijn.
                          Dus het kan een probleem met de oliethermostaat zijn ?
                          Ik wil echt geen vuiligheid in mijne motor
                          Is de rode pijl op de foto de oliethermostaat ? en waar dient de sensor ernaast voor ?
                          Weet iemand op welke temperatuur de thermostaat open moet gaan ?

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/thermostaat_zps9a248f03.jpg[/IMG]

                          Koudstart
                          Ik heb nog een WUR liggen van de US motor , ik zal eens opzoeken hoeveel ohm ik moet meten om te weten of deze nog goed zijn
                          IDD Bully, Echt storend is het niet omdat het maar 30sec duurt

                          versnellingsbak
                          Ik zal beginnen met de geleiders te controleren /vervangen indien speling
                          Kraken doet ze enkel in van neutraal naar 1ste en soms ook in achteruit

                          @ Gette , heb jij de boite zelf gedaan of laten doen ?

                          Dan blijft er nog het inhouden op 5500 tpm over.
                          Als ik doortrek en aan 5500 tpm kom dan voel je dat de motor iets minder trekt dan voordien
                          Ik dacht hierbij aan mijn benzinepomp die onvoldoende benzine stuurt omdat mijn pomp zowiezo al een beetje lawaai maakt (zoemen)

                          Mvg, Guy

                            Ik zal me wel opofferen om op de Cayman te babysitten :D :driver: ;)

                            Mvg, Guy

                              Vol ongeloof heb ik naar dit filmje gekeken , ik kan wel begrijpen waarom hij de reacties heeft uitgeschakeld

                              http://www.youtube.com/watch?v=MIuyRKhGPqw

                              Mvg, Guy

                                Zo te zien zit er idd wat verschil op de verschillende makelaars
                                Zelf heb ik 1 dagelijkse wagen
                                ne 1200cc ( voor mijn vrouw maar wel op mijn naam )

                                Via die verzekering heb ik nog 2 klassiekers rondrijden.
                                Mijn speelkarretje , de MR2 en de auto van mijn zoon

                                En dan komt daar nog eens de oldtimerverzekering van de P bij.

                                Wel verzeker ik alles bij de zelfde makelaar en dit al sinds 20jaar

                                Ne kameraad van me heeft een Skyline die net geen klassieker was , maar na discutie met zijn verzekering (waar ook hij goede klant is ) hebben ze zijn Sky ook verzekerd als klassieker ook al is deze nog geen 15 jaar.

                                Ik denk dat veel te maken heeft of je al dan niet een risico bent voor de verzekering ( je aantal ongevallen ) en natuurlijk ook hoeveel verzekeringen je hebt lopen bij dezelfde makelaar.

                                Mvg, Guy

                                  Auto’s van +15jaar kan je best verzekeren als “Classic Car.
                                  Prijs is bijna altijd hetzelfde +-300 euro per jaar , geen beperkingen

                                  Enige voorwaarde is dat je een 2de voertuig hebt ingeschreven bij de zelfde verzekering.

                                  Mvg , Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 363)