Aangemaakte reacties
-
Welkom , aan de foto’s te zien een prachtexemplaar :applaus: :applaus:
Veel :driver: plezier :DMvg, Guy
in antwoord op: Porsche 911 SC / 1982Gelukkig nieuwjaar aan iedereen :relaxman:
De beste wensen voor 2013 en dat we nog veel veilige kms mogen rijden met de P’s :driver:Mvg, Guy :drink:
in antwoord op: GELUKKIG NIEUWJAAR!!!Tja , TC is een beetje als met de lotto spelen, soms heb je geluk en soms ook niet .
Maar uiteindelijk is het allemaal goed afgelopen , nu kan je beginnen te genieten van je P.
Spijtig dat het juist feestdagen zijn en je nog moet wachten om in te schrijven.Mvg, Guy
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringWelkom Peter
Ga voor je droom , je leeft maar 1 keer en je weet nooit wat de volgende dag brengt.
Mvg, Guy
Welkom op het forum.
Zo traag zijn die Fiatjes nu ook weer niet hé :D
mvg , Guy
in antwoord op: Van Fiat 500 naar PorscheGeert,
Ik doe het reinigen van alle onderdelen met petroleum ( zo’n wasbak )
Water en dreft zou ik in een gesloten bak niet gebruiken omdat er altijd wat water kan achterblijven
Met zoutzuur kan je interne roest verwijderen maar dit zou ik niet te lang laten inwerken omdat ook het metaal aangetast gaat wordenMvg, Guy
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2:applaus: nog een project dat ik ga volgen
Mvg, Guy
in antwoord op: Restauratie 911 2.7L uit 1977Voila ik heb even het nodige opgezocht om je P in te schrijven als Oldtimer
1.Bij het binnenkomen in België, na aankoop van de auto in een andere lidstaat, moet je je altijd aanbieden op een Belgisch douanekantoor naar keuze.
Blijkbaar kan niet elk douanekantoor deze papieren in orde brengen dus dien je je eerst te informereDeze documenten heb je nodig
Het aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten.
Het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs.
Aanvraag tot inschrijving van een voertuig
De identiteitskaart van de persoon die vermeld staat op het aankoopbewijs.De douane kleeft vignet 705 op de aanvraag tot inschrijving (het roze formulier). De douane maakt vak W van de aanvraag geldig en geeft u de aanvraag terug.
Naar de keuring :
De volgende originele documenten moet u kunnen voorleggen :Douanevignet C705 afgeleverd door de Belgische douanediensten;
het volledige buitenlands kentekenbewijs
â– voor Nederland : Kentekenbewijs deel I en II of Kentekenbewijs deel I en Uitvoerverklaring;
â– voor Duitsland : Fahrzeugbrief + Fahrzeugschein
of Fahrzeugbrief en Abmeldungsbescheinigung
of Zulassungsbescheinigung Teil I + Zulassungsbescheinigung Teil II
â– voor Engeland : UK Registration Certificate
■voor Frankrijk : Certificat d’ immatriculation
■voor Luxemburg : Certificat d’ immatriculation
â– voor Zwitserland : Permis de CirculationMet dit roze formulier kan je naar DIV (Directie voor de Inschrijving van de Voertuigen).
Belangrijk is dus dat de je naam op het aankoop bewijs staat > JE DOCUMENTEN ZULLEN GEBLOKKEERD WORDEN ANDERS ! ! !
Ga zelfs niet met je documenten naar de doaune om advies , want ook dan blokkeren ze de papieren.Zelfs na het inschrijven kan DIV het voertuig nog blokkeren, bij mijn TVR hadden ze niet genoeg info over mijn motor en nadat ik de platen al had, kreeg ik toch nog een briefje van de DIV dat mijn wagen niet ingeschreven was zolang zij niet over de nodige documenten beschikken.
Als je je wagen als dagelijkse wilt inschrijven , kan je best eerst als oldtimer invoeren en dan op je gemak het nodige doen om de homologatie in orde te brengen.
PS > let er ook even op dat er een chassisnummer is > in de US hebben ze een VINnummer maar in Belgie moet het chassisnummer in het chassis geslagen zijn.
Als je dit officiel wilt doen ben je geld en tijd kwijt en het is niet meer dan met een hamer op een slagnummer te slaan , begrijpen we elkaar ? :D
Mvg, Guy
in antwoord op: 911 3.2 US papierenBeste ik heb zelf eens een mgb gekocht in belgie maar die nog niet ingevoerd was vanuit Engeland
Wanneer ik bij de douane aankwam met mijn papieren , werd deze direct geblokkeerd..
Het is blijkbaar zo dat de persoon die de wagen naar Belgie invoerde de wagen zelf moet dedoauneren.
Een geluk dat de verkoper zo vriendelijk was om zelf nog naar de doaune te gaan en het nodige te doen.
Voor dagelijkse voertuigen is het nog anders . In landen zoals engeland en us hebben ze gee gelijkvormigheidsattest.
Hier moet je je voertuig laten keuren Op centras die homolagatiekeuringen doen.
In belgie wilt dat zeggen veel geduld hebbenMvg guy
in antwoord op: 911 3.2 US papierenWelkom Frank
mvg Guy
in antwoord op: voorstelling Frank 911Wat ik vreesde : de oliekanalen zijn te dicht bij de wand om een coating aan te brengen.
Mvg guy
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2+1
in antwoord op: Ervaringen met officiële Porsche centra