Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Bedankt voor de reacties!

      [quote=”DST” post=211175]
      Met de M030 en lsd een echte driver?
      Is het eentje van de eerste 250’s?[/quote]
      Helaas niet… De turbo s’en zijn nog een stuk zeldzamer en duurder. Dit zou wel moeten volstaan… :D

        Bedankt voor de reacties!

        [quote=”DST” post=211175]
        Met de M030 en lsd een echte driver?
        Is het eentje van de eerste 250’s?[/quote]
        Helaas niet… De turbo s’en zijn nog een stuk zeldzamer en duurder. Dit zou wel moeten volstaan… :D

          Bedankt! Foto’s werken nu.

            Bedankt! Foto’s werken nu.

              Vrijdag ben ik gaan kijken naar de 2.7 944. Hij zag er in elk geval zeer mooi uit, binnen en buiten, een paar schoonheidsfoutjes daargelaten. Ik ben mijn checklist (samengesteld uit verschillende ‘buying guides’ en wat ik verder nog op internet kon vinden) afgegaan en de uitkomst daarvan is grotendeels wat ik al wist: distributieriem die al (te) lang meegaat, koppeling idem (pedaal grijpt ook heel hoog aan, auto beeft wat bij wegrijden, maar slipt niet). Wat betreft de distributieriem heb ik de factuur gezien waar inderdaad staat dat die recentelijk is ‘gecontroleerd’, maar niet vervangen en in tegenstelling tot icepos verhaal gebruikt de verkoper wél het hele toerentalbereik. Verder heb ik hier en daar een klein beetje roest gevonden en wat oliespoortjes aan de motor (ongeveer boven het midden van de uitlaatcollector) en aan de plastic beschermplaat onder de motor.

              Interessant detail: de naafkapjes zijn niet zwart, maar meegespoten in de carrosseriekleur (donkerblauw dus). Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar het heeft wel iets…

              Dat tikt dus helaas wel allemaal aan… Aangenomen dat de auto verder daadwerkelijk technisch OK zou zijn (nog geen aankoopkeuring gedaan, maar zou zeker niet kopen zonder), wat is dan nog een goede prijs/is het dan nog de moeite?

                cfr. fdeville-new: De velgen zijn inderdaad niet origineel, maar de verkoper heeft de originele set telefoonvelgen. Ik vind de set die erop zit trouwens de mooiste voor een 944, dus voor mij is dit zeker een pluspunt. Vreemd genoeg had ik er nog niet aan gedacht dat het een 2.5s zou kunnen zijn. Ik nam aan dat ook al wist de verkoper het verschil tussen 8v en 16v niet, hij wel de motorinhoud zou weten. Sowieso denk ik niet dat het een 944s is. De s heeft langs de zijkant een soort stootstrips met een 16Ventiler plaatje (deze 944 heeft de strips überhaupt niet) en achterop staat gewoon “944”, geen “944S”.

                Waar ik wel twijfels over heb is het volgende: de gevreesde distributieriem zou wat kilometerstand betreft nog wel een hele tijd mee moeten kunnen, maar is wel al van voor 2006. De verkoper zegt dat Porsche Antwerpen deze onlangs heeft nagekeken en het niet nodig vond hem te vervangen. Ik neem aan dat *porsche Antwerpen wel een betrouwbare garage is, maar de meeste internetbronnen zeggen dat 3-4 jaar het maximum is, dus wat moet ik daar nu van denken?


                @youyou
                : Een 924 met 944 spatborden vind ik nogal onzinnig: het is juist het ‘sleeper’ effect wat de 924s interessant maakt en bij een gewone 924 zou je dan een ‘schaap in wolfskleren’ krijgen…

                [quote=”icepo” post=173583]http://www.oldtimerfabriek.be/tekoop-944S.html
                Misschien is mijn wagen iets voor u?[/quote]
                Lijkt me zeker wel een interessante aanbieding, maar ik ben niet zo weg van het kleurenschema. Kan het dat deze tot voor een paar dagen reeds op 2dehands.be stond, maar onder een andere account?

                  Bedankt voor de verwelkoming en tips.

                  Zwarte naafkapjes, dubbele stereo, zogezegde 16v 2.7 zijn inderdaad wat vreemd, maar voor het zelfde geld zijn het onschuldige anomalieën. Ik zou dus zeker wel eens willen gaan kijken.
                  Wat ik me wel nog afvraag:
                  Qua kritieke (dure) punten die bij de 944 periodiek moeten vervangen worden komen op internet vooral de distributieriem + waterpomp en koppeling als de belangrijkste terug. Ik neem aan dat de gids op 944online.com redelijk volledig is?
                  Moest het zover komen: wie is er best te contacteren voor een aankoopkeuring (944 staat in regio Antwerpen)? Aangezien de auto bij Porsche Centre Antwerpen is geweest, lijkt het me wat raar om naar daar te gaan…

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)