Aangemaakte reacties
-
Ter info : Hardtop is intussen verkocht voor de vraagprijs en onderweg naar een echte liefhebber in Zwitserland .
Zal prachtig staan op zijn gerestaureerde 83 sc cabrio . :salut:H
in antwoord op: Porsche 911 sc Cabriolet Factory HardtopVoor zover ik op de foto’s van Chiquita kan zien , mis ik :
* De eindlaklaag / afwerking
* De orginele zijramen , de zijraamframes en achterraam
* het volledige sluitmechanisme
* De hemelbekleding
* alle originele rubbersDit werd nooit zo door Porsche afgeleverd , dus stel ik me zeer sterk de vraag of dit geen afgezaagd dak van een coupé is , zoals meerderen reeds geprobeerd hebben om de originele hardtop te imiteren , maar niemand tot hiertoe in geslaagd is .
Maar daar zal uiteraard de kopij van de originele factuur van de Porsche dealer die Chiquita nog hier gaat plaatsen wel duidelijkheid in brengen :shock:
De foto’s van Chiquita zijn idd. identiek aan de foto’s uit de advertentie van Kapaza , waar de prijs nb. € 5000 is …
Op zijn minst vreemd te noemen .Mag ik voorstellen dat dit topic niet verder ‘vervuild’ wordt door deze onzin die enkel tot doel heeft dit uniek item af te kraken .
Thanks
in antwoord op: Porsche 911 sc Cabriolet Factory HardtopBeste Chiquita ,
Even kleine rechtzetting :
Het betreft hier een origineel Porsche geleverde hardtop in gegalvaniseerd metaal en glazen ruiten , niet te verwarren met goedkopere polyesteren uitvoeringen met perspex ramen .
De door U vermelde catalogusprijs is trouwens niet juist .
Zoals U kan zien in bijhorende foto’s was de nieuwprijs ( in 1983 ! ) 12.500 DM , wat sowieso al een stuk duurder is als de door U vermelde € 3352 .Zoals door Jacques aangehaald is dit een zeer exclusieve optie , waarvan er idd. wereldwijd slechts enkele van bestaan .
Bovendien is het de enige die actueel te koop staat .
Kijk gerust eens op het I-net en U zal merken dat een dergelijke originele hardtop de laatste jaren nooit is aangeboden geweest .Bel gerust eens naar een Porsche Centre met de vraag wat de levertermijn is als U eentje wil bestellen .
En publiceer ineens dan ook de vraagprijs hier .De bevestigingen voor montage van deze hardtop zijn identiek aan de bevestigingen van het stoffen kapmechanisme .
Er zijn geen verdere ( mechanische ) aanpassingen nodig .
Afsluiting aan de ramen is trouwens perfect omwille van de identieke rubbers/dichtingen als het stoffen kapmechanisme .Over het wel of niet van een hardtop kunnen we lang discuteren hier .
Moest dit een overbodig accessoire zijn , lijkt het mij sterk waarom Porsche dan op zijn Boxster en 996 modellen er zoveel verkocht heeft .
Ikzelf vond het een prachtige oplossing voor lange winterse ritten , waarbij geluidoverlast en comfort een pak beter waren dan bij de stoffen kap . Bijkomend voordeel was betere bescherming tegen diefstal/vandalisme .
En finally : je moet al een getraind oog hebben om hiermee de cabrio-uitvoering van een coupe te onderscheiden . In tegenstelling tot de 996 cabrio met hardtop is de lijn bij de 911 G cabrio met hardtop identiek aan die van de coupe uitvoering . En laat de coupe tov de cabrio nu net een mooiere lijn hebben van opzij gezien …in antwoord op: Porsche 911 sc Cabriolet Factory HardtopHi terrum ,
Afmetingen van de hardtop zijn inderdaad ook identiek voor een 964 en 993 , maar de bevestiging aan de voorzijde/voorruit is anders voor de modellen tussen 1983-1985 .
gr Hin antwoord op: Porsche 911 sc Cabriolet Factory HardtopHi Tenne ,
5 bevestigingspunten losschroeven en klaar is kees .
Bevestigingsmechanisme aan de voorkant is identiek aan de cabrioletkap .
Wel met 2 personen hardtop eropplaatsen .
Eenvoudiger dan je denkt .
Duitse degelijkheid en perfecte engineering .gr H
in antwoord op: Porsche 911 sc Cabriolet Factory HardtopPorsche fietsje op weg naar nieuwe eigenaar .
Mag slotje op
in antwoord op: Porsche loopfietsje te koopDa’s toch geweldig se
Ne grote mercie 8)
Kan ik ze eindelijk aansluiten