Aangemaakte reacties
-
[quote=”RSR”:1c1u5l21]Voor te zien of je benzine krijgt in de cilinders, dat is vrij simpel. Sluit de ontsteking af door middel van de draad van de bobijn te demonteren en start nu het voertuig en geef plank gas gedurende 5 sec. demonteer nu de bougie’s en zie na of ze nat zijn. Er is nog een andere oplossing voor dit te controleren hoor maar die is iets moeilijker om het uit te leggen. Het kan zoals men hier reeds vertelde meerdere oorzaken hebben zoals, onvoldoende benzine druk, fout is de stuurdoos, onvoldoende compressie, bougiekabel die niet meer goed is, kleppen die vast zitten enz… Maar probeer eerst eens die truc die ik hierboven beschreven heb.
Luc
[/quote]
Dank je…… Ik ga dat binnenkort uitproberen. Mochten er nog meer tips zijn…..laat maar horen!!!
in antwoord op: storing in 914[quote=”jeansprint”:2hhhqpfr]opgelet!! het wil niet zeggen dat als je bougies vonken in de gewone buitenlucht, dat ze ook vonken als je ze in je cylinderkop draaid! hier staan ze namelijk onder een heel andere druk , ik zou het toch gaan zoeken bij de bobijn, stroomverdeler, bougiekabels enz……motoren waarvan bepaalde cylinders het laten afweten, hebben meestal last van een slechte ontsteking of een te weinig aan compressie, janneman
[/quote]
De bougies….bobine…..verdelerkap zijn reeds vervangen. Is een rev motor. Maar durf niet te zeggen dat de compressie optimaal is.
Ik denk nog steeds aan de verstuivers (injectoren)
in antwoord op: storing in 914