Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 111)
    • Als die ene ‘echt’ is (voor een 73-model RS), dan vraag ik me af waar het andere model dan vandaan komt?
      Ik meen eens gelezen te hebben dat de ducktail op de 911 in de safari-rally-uitvoering aangepast werd om de ‘zand-oprij-platen’ (of hoe noem je dat?) te kunnen bevestigen, en dat hij daardoor wat hoger werd.
      En waarom zou een ducktail niet op een ‘gewoon’ G-model passen?
      Staat zelfs op de homologatiefiche van de 911 SC.

        Ik heb nog een 5-tal nieuwe replica-ducktails liggen. Deze hadden inderdaad origineel een alu-frame. Deze replica’s zijn gemaakt door een professionele polyesterbouwer (oa leverancier voor touring BMW en subaru-prodrive). prijs is 239,00 euro. Bevestiging via originele scharnieren (maw ingegoten ‘draad’ in de ducktail).
        Een whaletail ga ik in de toekomst ook hebben, maar daar zijn er toch veel verschillende types van: met gewone/brede/superbrede rubberboord. ook de (tweede) opening (het kleinste roostertje) verschilt soms van afmeting. Foto’s via mail geen probleem.
        De ducktail die in de safari-rally werd gebruikt was ook iets hoger dan een ‘normale’.

          een kofferdeksel (eigenlijk is het motordeksel) zonder spoiler heb ik nog liggen (origineel van een 911 sc bouwjaar 1981). dus daar zou ik u mee kunnen helpen.

            verandert het rijgedrag hiermee?
            ik veronderstel van wel, maar in welke zin?

              tis onderweg.
              misschien nog een leuke link betreffende die minilites:
              http://www.early911.co.uk/historic/html/1971_st.html

                wel, ik heb nog een a4-tje liggen van beuckelaere met wat info over de minilites, inclusief foto van een porsche op minilites.
                een mag-style (je hebt ook sport-style) van 15 duim (in alu) kost ongeveer 172 euro + btw.
                ik kan het eens inscannen en u doormailen

                  Beuckelaere
                  Provinciebaan 76
                  B-8680 Koekelare
                  tel: 051/589918
                  fax 051/589511

                  oa invoerder van minilite en safety devices

                  graag gedaan!

                  en inderdaad: op 14 duim is de keuze van banden(maten) eerder beperkt

                    Ik denk dat Porsche zelfs minilite’s monteerde achteraan op hun fabriekswagens toen Fuchs nog niet beschikte over bepaalde breedtes in hun velgengamma.
                    Verdeler in West-vlaanderen is Beuckelaere autosport in Koekelare.
                    Er zijn ook vele merken die minilite-replica’s op de markt brengen, want oorspronkelijk kon je in de jaren 70 enkel (dure) magnesium-minilite’s krijgen.

                      ik bezoek ook regelmatig je site. je 911 is gewoon top.
                      ik heb je vorig jaar enkele foto’s opgestuurd vanop de francorchamps-days. het was heel toevallig dat ik enkele dagen na ‘de days’ je site tegenkwam. Ik heb thuis nog vele oude nummers van auto&sport liggen met foto’s van je rallycross-carriere. Veel succes met de 911 on the track!

                        vervangen van het oranje glas richtingsaanwijzers! afgekeurd!!

                          Mijn gedacht: het is een ferm misbaksel van een wet, die aan elkaar hangt met haken en ogen. Ik kijk er echt naar uit wanneer ze de eerste aanpassingen aan deze wet gaan doorvoeren. Een attest??? ok, maar wat moet er op dat attest staan??? welke normen worden gehanteerd?? Europese??? In welke taal?? Ik denk dat er de komende weken veel attestjes op de computer zullen nagemaakt worden….

                            jullie hebben gelijk: kas 2.7 is niet idem als SC.
                            ik kan het lijstje dat in de catalogus van mittelmotor staat eens inscannen en doorsturen.
                            Ik ben geen computerkenner genoeg om het hier te posten, maar mail me maar…

                              Ik heb BBS-velgen vooraan 7×16 en achteraan 9×16 gemonteerd op smalle kas van 911 SC, en dit lukt net. Deze velgen waren normaal voor turbo-kas. Ik heb een folder liggen waarin alle mogelijke velgen- en bandenbreedtes op welke kas passen: staat ook in de catalogus van mittelmotor. De fuchs-velgen van turbo passen ook op smalle kas, maar voor andere merken kan dit afwijken.

                                Deze boucle de Spa Legend was een regulariteitsrally wat betekent dat verschillende klassementsproeven binnen een ideale tijd moeten afgehaspeld worden. Je moet dus proberen afgevlagd te worden op 0 seconden. In principe is het mogelijk met een Fiat 500 een dergelijke rally te winnen. Wel steken de organisatoren er graag een klassementsproef in die onmogelijk in de opgelegde tijd te rijden is, en dan komt het erop aan het minst mogelijke straftijd te krijgen.
                                Bij een Historic Rally (meestal georganiseerd na een ‘moderne’ rally) is het wel degelijk de bedoeling alle klassementsproeven af te leggen in de snelst mogelijke tijd.

                                  ik denk dat ze hier nog te vinden zijn:
                                  http://www.hahn-gfk.de

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 111)