Aangemaakte reacties
-
Is volgens mij inderdaad een ‘shift light’.
Als het lampje brandt in lage toeren betekent dit ook dat er in principe een versnelling lager moet geschakeld worden, maar dikwijls is dit net voor een bocht. En deze wagen heeft toch koppel genoeg…voor de doe-het-zelvers:
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/231/race___rallyin antwoord op: PORSCHE GT3 RALLYIk heb de site van Jan Van Elderen ook al eens bezocht, en ik moet zeggen: zeer mooie 911 RSR!! Wat de oliekoeler betreft heeft het mijns inziens weinig zin deze vooraan te plaatsen bij een originele motor. Voor een goed exemplaar ben je toch rap 1000 Euro kwijt. Een luchtgeleiding van de voorste opening naar de originele oliekoeler aan het voorwiel is goedkoop en doeltreffend. Maar ik weet het: het bloed kruipt soms waar het niet gaan kan en wil je kost wat kost de ‘real look’… :wink:
ps: ga je ook de wielkasten verbreden? of hou je het gewoon op een smalle kas met rsr-bumpers?in antwoord op: RS oliekoelerHet logo met de spuit is van de firma ‘modular’ te Roeselare (designverlichting), en ik zie deze dan ook regelmatig in Roeselare.
Ik weet dat hij nog enkele Porsches heeft waarvan er één te koop staat:
een rode 911 3.6 turbo.in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Hallo,
ik heb mijn 911 omgebouwd om er dit jaar historic-circuit mee te rijden (vas-wetgeving). ik wou de wagen ook nog gebruiken voor de openbare weg. ik heb info gevraagd aan de keuringschef (keuring roeselare) en volgende zaken waren geen probleem: plaatsen van een fia-gekeurde rolkooi (6-punts geschroefd op gelaste ‘voetjes’); vervangen van de originele zetel door een goedgekeurde kuipzetel, mits behoud van de originele bevestigingspunten; plaatsen van 4-puntsgordels (mits behoud van de originele gordels); weglaten van de achterbank en verwijderen van de achterste gordels.
meer info op http://www.goca.be .in antwoord op: keuring en rolkooi??De volledige olie werd in de garage terug afgetapt en vervangen door nieuwe, en bijgevoegd bij warme motor tot peil ‘optimaal’ was. Dan een testritje, warmrijden en de witte rook was als bij wonder verdwenen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de metertjes geen seconde uit het oog verloor :wink:
Het was trouwens niet bij het starten, maar na een kwartiertje ongeveer (toen de olie dus warm begon te krijgen) dat de witte rook begon. Na het testritje in de garage, karton eronder, en geen druppel olie meer te zien.
Ik begrijp volkomen de reacties van sommige die mij deze garage afraden, maar ze leveren voor de rest prima werk (ook aan andere porsches).in antwoord op: witte rook bij 3.0-motorDank voor de reacties!
Ik heb gisteren nog hier en daar wat rondgebeld en het zou inderdaad een teveel aan olie zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat de garage reeds 5 jaar het onderhoud doet van mijn 911 en dit zonder problemen (tot vorige week dan…). Wat er dan precies fout gegaan is, weet ik niet.
Ik heb ook reeds opgevangen dat de schade aan de motor normaal gezien nihil zou moeten zijn, maar toch… Er zijn betere manieren om het nieuwe jaar in te zetten. Een collega die ooit hetzelfde meegemaakt heeft, kon de motor net op tijd blussen!!in antwoord op: witte rook bij 3.0-motor