Aangemaakte reacties
-
Ok, bedankt voor de reactie, ik ga dit best eerst en vooral even doen.
Ik dacht dat het eerder aan het L-jet systeem zou liggen, waarbij een of meerdere componenten het begeven hebben.
Gezien het EGR lampje gaan branden is.Â
in antwoord op: Zeer slechts starten ’76 912E250.000km is toch niks bijzonder, en zeker niet op een auto van 30j., Mijn schoonvader zijn S had 220.000km op 3jaar.
Uw Porsche is mooi en vermoedelijk goed gesoigneerd (verzorgd), En mooie foto’s :up:
in antwoord op: 30 jaar en 250.000 km laterNog steeds op zoek ;)
in antwoord op: 996 of 997 gezocht voor opmaakZojuist de hoogte gemeten vd achterste wielranden L+R, vanop de vloer tot midden wielrand en had 10mm verschil (valt niet op, dus meten is weten) De veerplaat R bijgeregeld, testrit gedaan, raakt nergens meer. Terug thuis en opnieuw gemeten, 3mm verschil dus perfect binnen de tolerantie van 8mm dat Porsche voorschrijft.
Morgen maak ik een afspraak om de 4 wielen perfect uit te lijnen, want heb intussen uit voorzorg ook nieuwe stuurgewrichten gestoken.
in antwoord op: 225/50-16 op ori. Fuchs en toch wielkast raken.Allemaal bedankt voor de reacties en tips :up:
Spoorverbreders heeft hij niet.
@bladerunner: inderdaad als enkel de flens naar binnen gerold wordt is het ok, ik bedoelde meer uitrollen waarbij de rand vd wielkast uit (lees weg) gerold is.Ik heb hem destijds zo gekocht, de vorige banden (Michelin) hadden ook deze maten en raakten de kas nooit, daardoor had ik nooit gedacht dat hij lager hing dan de standaard hoogte, het zal aan de hoek liggen van het loopvlak naar de flank vd band, want bij de banden van het dik wit ventje waren de “hoeken” veel stomper.
in antwoord op: 225/50-16 op ori. Fuchs en toch wielkast raken.Daarnet nog even gekeken en er is licht in de duisternis…
Heb de luchtfilterkast met lmm gedemonteerd, overal eens goed tussen gekeken of alles qua kabels en leidingen op hun plaats zitten, en wss bij het bewegen vd kabelboom reageerde hij, bleef niet draaien maar “sprak” eens. Dan de kabelboom nog eens over en weer bewogen en opnieuw reactie… Het moet dus ergens aan de kabelbundel liggen.
Gekend probleem aan bepaald stuk? Kwestie vd oplossing sneller op te sporen en te herstellen.Ik vrees ook dat de bundel enkel te demonteren is met uitgebouwde motor/bak? Of heb ik het mis?
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stilInderdaad, opgeven is geen optie…
Deze had ik nog niet gelezen, zat gisterenavond nog wat pistes te bedenken, en het reeds verwijderde alarm systeem was daar één van.
Anyway, de aanhouder wint.Verdere verloop volgt :up:
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stilHet probleem is nog steeds niet verholpen…
Laatst heb ik de sensors bracket gedemonteerd om te zien of het topje als referentiepunt voor het bdp nog aan het vliegwiel hangt, maar is zo… Het was wel wat vuil dus hoopte ergens dat dit een slecht contact gaf, maar tevergeefs.Ook heb ik de benzinedruk gemeten en deze komt op 2.5bar, zou dus ok moeten zijn.
Tja, nu weet ik het niet meer.
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stil[quote=”de_koen” post=225353]ruikt de wagen naar benzine als je start ?
om te testen of je injectors signaal krijgen kan je even meten met een testerlampje op de connector, als het lampje zwak aangaat bij starten worden ze aangestuurd…1bougiekabel loshalen, een bougie insteken en tegen massa houden en zien of ze vonkt tijdens starten…
Zit het originele alarm in er nog in ? Slot in de deur en unit aan de ruitenwissersmotor[/quote]
Het probleem is dat er geen injectorpulse is op de fiches, ontsteking is er.
De reden moet sowieso ergens tussen de motronic en de injectoren liggen.
Slecht contact, galgever(s) toch slecht ondanks twee nieuwe…
Heb nog geen tijd gehad om eraan verder te doen, maar op een avond in de loop vd week hoop ik de oplossing te vinden.in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stil[quote=”de_koen” post=224932]volgens mij schakelt de ecu de injectors naar massa
maw de + is constant, ik denk niet dat deze ook uit de ecu komt
je zou dus eens + er op kunnen zetten[/quote]Inderdaad, ik meette op de connectoren, maar eigenlijk zijn deze constant +, wanneer men start, zorgt massa voor pulsen.
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stilIk zou de US look houden, en de stootblokken laten mee spuiten.
in antwoord op: US bumpers bewerkenEn plus, gezien hij van de VS komt (zie achterbumper), en met schade daar gekocht… Zijn alle herstelkosten voor niks geweest, want daar krijgen ongeval wagens een “salvage” title, wat dus wil zeggen dat hij in aankoop goedkoop was maar je hem nooit meer kunt registreren… Afbreken die handel…
in antwoord op: 996 of 997 gezocht voor opmaakEen onafgewerkt of half hersteld, en onvolledig schadegeval is altijd gevaarlijk. De knik in de zijflank achter de deur zegt veel.
Qua prijs is deze zeker niet weinig… Er staan genoeg rijklare cabrio’s te koop onder de €20k.
Ben dit vergeten vermelden, maar moet sowieso een coupe zijn.
Toch bedankt voor de tip.
in antwoord op: 996 of 997 gezocht voor opmaakIk vrees dat het een naald in een hooiberg wordt.
Soit, des te aangenamer als het probleem verholpen is.Ik hou jullie op de hoogte. (Intussen blijven tips welkom ;) )
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stilIs inderdaad verwijderd ;), bedankt Wim voor de link, had deze nog niet gezien. Het probleem bij mij is dat er geen pulse is bij de fiche naar de injectoren. Ik denk niet dat een galgever ermee te maken heeft, of heb ik het mis? Want ontsteking is er wel en als ik de fiche naar de galgever uittrek is er geen vonk…
Het enige dat ik kan denken, is een onderbroken draad tussen motronic en injectoren.
Grt
in antwoord op: 911 3.2 valt tijdens rijden stil