Aangemaakte reacties
-
Kmoet nu wel zeggen dat ik de laatste dagen wat beginnen twijfelen ben aan een wederopbouw. Door de lage dollarkoers kan je een bovengemiddeld exemplaar kopen in de states voor minder geld…… kheb zelfs een 993 targa gezien voor 35000 dollar. Dat is maar 23500€!! Maar die is waarschijnlijk een pak duurder in gebruikskost???
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?Ik ga iemand meenemen om naar de wagen te gaan kijken alvorens er een bod op te doen. ik hoop dat hij me ongeveer een overzicht kan geven over de te verwachten kosten bij wederopbouw. Ik stel een eindprijs van 25000€ voorop en hoop dat ik het hiervoor kan realiseren…
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?[quote=”hans 1″:35e2o1cg]10.000 km per jaar lijkt me echt wel veel. Heb je ooit al eens met een pre 73 gereden?
Kom maar eens langs voor een proefritje. Als je er echt veel mee wil rondtoeren lijkt me een 3.O of 3.2 meer aangewezen.[/quote]Heb nog niet met een pre 1973 gereden neen. Vind ze alleen bijzonder mooi, maar voor de rest ken ik ze niet. Zou indien mogelijk graag op je aanbod ingaan …
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?Eindprijs heb ik nog geen zicht op.
Kweet er eentje staan waarvan de huidige eigenaar de motor heeft laten reviseren een vijftal jaar geleden (motor nog niet gedraaid sinds revisie) en waarvan de carrosserie volledig werd gestript en opnieuw gelakt (twee jaar geleden) Wagen staat/stond niet te koop. Ik zag hem toevallig staan bij een garagist die de wagen restaureerde voor zichzelf. Echter door tijdsgebrek (2de garage opgestart) geen tijd om project af te werken. Heb blijven aandringen en mag nu een bod uitbrengen!
De volledige wagen moet dus terug in elkaar gestoken worden. Bovendien moet ik op zoek naar een versnellingsbak voor de wagen want die is er niet meer bij (gestolen). Lijkt me wel een uitdaging (moeilijkste werk is gedaan) en nadien weet ik echt wat ik aan de auto heb. Heb hem dan letterlijk van binnen en van buiten gezien.
Groeten
PopPorschein antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?….. pre 73 met modernere motor dan??
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?ja een recenter is waarschijnlijk aangenamer maar die vind ik niet mooi. Zie enkel maar de pre 1973 mooi of de 993
(maar duur onderhoud schrikt me af)in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?PFFFFFFFFFFF…… Nu weet het al helemaal niet meer wat te kopen. Hoe meer ik mij informeer hoe meer schrik ik krijg om de stap te zetten. Niet kwaad bedoeld hoor kvind het fijn dat jullie reageren daarvoor stel ik ook de vraag maar… heb de indruk dat een pre 1973 me op termijn meer zou kunnen kosten dan de prijs die ik er bij aankoop voor betaal.
Ik dacht wanneer ik een 2.2E 1970 zou kopen (carrosserie volledig gestript en opnieuw gespoten – motor gereviseerd – versnellingsbak gereviseerd) ik jaren op mijn gemak tussen de 5 à10 duizend km mee zou kunnen afleggen
Niet dus??in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?Ik had eens horen zeggen dat ze bij Porsche nog alle onderdelen konden leveren. Is dit niet zo?
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?Beste Wim
Wat bedoel je met een dure grap voor een nieuwe injectiepomp? Heb daar namelijk geen flauw idee van. Ik ben technisch totaal niet onderlegd maar wel zeer begeesterd door het originele ontwerp van die eerste ‘elfjes’. Ik ben naarstig naar eentje op zoek maar ben een beetje voorzichtig om van mijn droom geen nachtmerrie te maken.
Ik vind een E wel iets exclusiever (schaarser) maar ga ik dat ook voelen tijdens het rijden?
greetz
Popporschein antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?En wat met de keuze tussen een 911T of een 911 E?
in antwoord op: 911 2.2E of 2.2T?Het zou mijn inziens wel kunnen wanneer die wagen al die jaren eigendom is geweest van een firma die bijgevolg niet BTW-plichtig is. Wanneer die dan verkoopt moet de BTW nog voldaan worden op de waarde van de auto. Alleen vraag ik me af of ik die BTW kan omzeilen aangezien ik niet in Duistland woon maar in België?
Bedankt voor de reeds gegeven reactie’s; Het boek van Peter Morgan heb ik reeds uitgeleend van een vriend. Het bevat inderdaad veel nuttige info. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de 2.4 uit 1972 omwille van de meest potente motor van de oude serie met toch nog wat chroom rond de lichten in tegenstelling tot de 1973. Bovendien heeft hij dat oliedeurtje wat toch uniek is.
Eerst dacht ik aan een targa uitvoering om bij mooi weer te genieten maar de lijn van een coupé is toch zoveel mooier. Vandaar dat ik toch voor een coupé zou gaan maar dan met schuifdak.
Ik denk dat een 911 1972 met origineel schuifdak reeds een uitdaging wordt om te vinden dat ik geen eisen meer ga stellen of het nu een T of een E moet zijn. Een S met deze specificaties lijkt me zowiezo uitgesloten wegens te duur.
Heb er reeds één op het oog maar de motor ziet er echt belabberd uit!
Kunnen jullie me ook inlichten wat een volledige revisie van de motor kost wanneer je dit laat uitvoeren door iemand waarvan je mag verwachten dat het perfect gedaan is?
Die wagen heeft ook de originele airconditioning. Is dit een voordeel of alleen maar bijkomende ongemakken?Weer een heleboel vragen die ik stel maar ik wil echt wel zeker zijn vooraleer ik mijn zuurverdiende centjes uitgeef aan een droom die geen nachtmerrie mag worden!
Tot binnenkort