Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Hei Koen,
      Ik heb een tijdje, zeg enkele maanden, zitten vroeten en sukkelen met het verwijderen van cementkalk(zoiets dat van een betonnen kelder op je auto lekt en kalk maakt op je carrosserie)allerlei producten gebruikt van Maguyar.. en veel polishen remmenreiniger.. met een exentrisch schuurmachine op lage toeren van Festool.. niets hielp.. uiteindelijk had ik gedacht om de vleugel te herschilderen, alles geprobeerd, geen avance. :bounce:

      wel je kan het niet geloven maar ik heb het weg gekregen, en geloof het of niet … met een gewone tennisbal + polish fijne korrel en wd40 en microvezeldoek. op een uur was het geklonken.
      werkwijze: polish op de tennisbal, wrijven in cirkels en afvegen met de microvezeldoek.
      wd40 op de tennisbal wrijven in cirkels en afvegen met dezelfde doek.
      zo altijd met kleine oppervlaktes en doorgaan tot het laatste.
      het ziet er nu uit of het herschilderd is, zo mooi gaaf is het en zonder krassen.
      de moeite om te zien :lol:

        Ik ben nogal nieuwsgeziend!

        Wie weet staat de mijne binnenkort niet te koop met mijn flashi kleur die ik niet weet hoe het noemt.
        Weet iemand het misschien?
        Gelukkig rijd het nu terug goed zonder stotter en stoot.
        Mijn volgende droom is een RS in een even flashi mintgreen!! :lekker:
        Waarschijnlijk moet ik dan even iets van mijn collectie wegdoen of misschien meer dan een :wink:

        Attachments:
        • image_2013-11-22.jpg
        • image_2013-11-22-2.jpg
        • image_2013-11-22-3.jpg
        • image_2013-11-22-4.jpg
        • image_2013-11-22-5.jpg
        • image_2013-11-22-6.jpg
        • image_2013-11-22-7.jpg

          Jawel ik was het in schaffen..

          Hoe is het met de jouwe, kom je ermee buiten? zou ook zo een geluid willen zoals de uwe :first:

          Jongens, ik hoop en denk dat mijn probleem stilletjes-aan zichzelf oplost.
          Wat heb ik gedaan…

          Ik heb ervan geprofiteerd om tijdens deze droge herfstdagen enkele ritten te doen van om en bij de 60 km per rit :driver:
          wat blijkt? Hoe meer ik ermee reed, hoe beter en beter het werd. Het stotteren is precies gedaan en geen backfire niet meer. Van in het begin geen gepruts en gestotter meer, want ik dacht aan de warm up regelaar, aan bougiekabels en nieuwe ontsteking en nog van allerlei zaken. Niks daarvan allemaal…
          Heb vandaag weer een rit van 55 km gedaan waarvan een 30tal op autostrade in 5de op 4.000 toeren/min. En af en toe nog meer.
          Zalig, geen geplof of gestomp. Het reed zelfs heel goed, dan aan de lichten gewoon mooi op 900 toeren draaien en de laatste 5 km terug rustig huiswaarts zonder probleem.
          Ik heb er niets speciaals aan gedaan, gewoon een product voor de injectoren te reinigen erin gekapt en tanken.
          Goed doorrijden nadat de motor op zijn temperatuur is. En zonder nog ergens anders te sleutelen.
          En weten dat dit in het begin niet te doen was

          Ik moet jullie bedanken voor de reacties en goede raad, maar af en toe goed doorrijden kan absoluut geen kwaad :respekt:

          Nonnino.

          Attachments:
          • image_2013-11-21-2.jpg
          • image_2013-11-21-3.jpg

            Hi fellows, salut

            Probleem gevonden en reeds 2 maanden geleden opgelost.. Wat was de oorzaak ? ..
            De remklauw achter links bleef dicht na het remmen.
            Remklauw revisie gedaan + remleiding achter was er slecht aan toe. Deze vervangen en nu geen probleem meer.
            Alles terug normaal en veilig :driver: ::

            Bedankt voor de reacties en wie weet tot binnenkort op een P-Meeting. *porsche

            Tony.

            Attachments:
            • image_2013-11-21.jpg

              Hei de mannen!
              Ik zou graag meedoen aan deze Moustache Classic maaaaar
              Waar is de bijeenkomst ? :drink:

              Attachments:
              • image_2013-11-03-4.jpg

                Doen, niks zo mooi als een Targa, hou gewoon budget onder controle, goed zoeken, het neemt wat tijd in beslag maar als je goed uitkijkt spaar je een pak uit, ik zou in Engeland een donor zoeken en een transplantatie :coolness: doen . FgPorsche in zaffelaere doet niks anders dan in uk kopen en hier verpatsen.
                Ik zou uit de donor alles gebruiken wat kan dienen en dan de rest verkopen, je zou versteld staan van wat profijt je er dan gaat uithalen.
                Mijn mening natuurlijk :respect2:

                Attachments:
                • image_2013-09-18.jpg
                • image_2013-09-18-2.jpg
                • image_2013-09-18-3.jpg

                  Bedankt jongens,
                  Ik zal de remmen eens onder handen nemen en nog eens proberen.
                  I’ll keep you posted :lol:

                    Ik zal het herformuleren :x
                    Als de motor niet draait, wagen staat niet in versnelling , zo kan ik de wagen voor of achteruit duwen. Ok.
                    Als de motor draait, staat niet in versnelling kan ik nog altijd vooruit of achteruit duwen…Ok.
                    Maaaaaaar…
                    ik zet hem in zijn eerste versnelling laat de koppeling opkomen, dan gaat hij zonder problemen van zijn plaats.
                    Maar als ik daarna stop en de wagen stationair laat draaien en in zijn vrij staat zonder de handrem erop, dan krijg ik hem geen cm vooruit, precies het effect dat de handrem opgetrokken is, en ik ben niet aan de rem geweest :bounce:
                    Ik hoop dat dit duidelijker is ..
                    Mvg

                    Attachments:
                    • image_2013-06-11-2.jpg

                      Iemand vroeg aan een mede lezer of hij een groene beplating van de motor heeft dacht ik, daarmee, ik heb zo een groene motorbeplating, gewoonlijk zijn deze grijs of alu kleurig, en bij mij is het groen, betekent het iets dan had ik het graag willen weten natuurlijk. IK zal per gelegenheid een foto maken en posten
                      mvg
                      Tony

                        Ik heb een met groene beplating en 165 PK.
                        Is er iets dat ik moet weten misschien ?

                        Attachments:
                        • image_2013-06-11.jpg

                          Het plezier dat je aan een P beleeft is gewoon niet te schatten, wil je de wagen stilzetten is ook geen probleem. Als je een hobby hebt en het is toevallig een Porsche Gt3, dan weet je op voorhand dat het geld kost aan belastingen verzekering onderhoud brandstof.
                          Het is een investering en doe je de P van de hand heb je altijd je geld terug. Weet je hoe ik het doe?
                          Ik verander ieder 6 maanden van wagen (pardon van Porsche bedoel ik)
                          Ik koop liefst eentje waar aan moet gesleuteld worden, dan een beetje extra kosten doen dat de wagen wel in orde is voor de baan dat de volgende eigenaar niet gefopt is, ik verkoop die, maar niet om winst te maken, maar de kosten die er gedaan zijn haal ik er iedere keer uit, dus ik ben niets verloren en niets gewonnen, maar het plezier dat ik er aan beleefd heb is gewoon oneindig. Het (luxe) probleem dat we hebben is dat we het snel beu worden, daarmee, verander regelmatig van P, en je zal zien dat je enthousiasme weer oplaait en dat je ernaar uitkijkt om eraan te sleutelen, zet je de wagen dan toch enkele jaren stil, doe dan in iedere bougie 1cc motorolie in en de bougies een halve slag vast zetten, niet te vast, de massa kabel afkoppelen, de banden 1k meer druk in en laten staan.
                          Wil ik een jaar later toch even rijden, zet ik de bandenspanning juist, de batterij aan de druppellader, de bougies in en uit en aanspannen, de olie die erin was vliegt er met een rookpluim uit, dat is normaal dan, dan vraag ik aan mijn verzekering agent om een bepaalde weekend de nr.platen van een van de andere P-wagens op de P te zetten zodat je weer een weekend weg kan, de wagen heeft dan goed gedraaid en je bent weer gerust voor een tijdje. Zuiver genieten noem ik dat ..het werkt hoor, veel succes :driver:

                            Als het een bougie of bougiekabel is dan draait ie toch op 3 poten en dat is hier niet het geval ! :?:

                              Hallo Bladerunner,
                              IK ben deze morgen speciaal vroeger opgestaan om te gaan kijken vooraleer ik ging werken en onder de zetel is niets te zien, is het misschien omdat het een Targa is van 1975 en daarme de relais ergens anders geplaatst is. Ik heb de motor gestart, deze startte direct en bleef mooi in rallentie lopen, als ik wil gas geven heeft die de neiging van backfire achtig te zijn en ik geraak niet aan 3500 toeren zonder te stotteren :bounce:

                                Hallo Mush,
                                Ik maak geregeld tikfouten, (het Mush), het ligt aan de klavier, sorry daarvoor

                                  Het Mush
                                  Weet je per toeval de DME relai zitten van een 911-Targa 2.7 van 01/1976? Is het ook onder de zetel bestuurder?
                                  Ik maak me ongerust dat aan de symptomen hierbij beschreven mijn wagen het ook zitten heeft. Namelijk bij koude start slaat die direct aan en draait mooi, en als de motor warm is en ik durf aan de gaspedaal komen dan valt ie stil :bounce:
                                  Bedankt op voorhand voor je respons.

                                  Attachments:
                                  • image_2013-06-07.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)