Aangemaakte reacties
-
Hei Christophe,
Het was een huzarenstukje van een job en ik moet zeggen PROFICIAT , fantastisch gedaan. :respekt:
Ik heb een vraag, vermits je de targa van binnen en van buiten kent nu:
Kan je me zeggen waar de 3 hendels dienen naast de handrem? Het is een Targa 2.7 van 1975 met 165 PK
Bedankt op voorhand,
Mvg,
Tony C.Attachments:in antwoord op: Mijn pré ’73erBeste Deepee,
Ik had me geïnformeerd bij Porsche Dieteren en bij een ander niet officiële Porsche specialist, en ze hadden me allebei hetzelfde gezegd van te doen, en dat de motor in het begin zou roken, en inderdaad, ik verwachte de nieuwe paus uit de uitlaat :lol:
Nu deze avond nog de Targa terug gestart, geen pluimpje rook, allee even bij het aanslaan maar het was direct weg, van de eerste slag sloeg die aan, en zelfs mooi blijven draaien op 1300 toeren die naarmate terugzakte tot 1000 toeren. zo 4 minuten laten draaien en steeds geen rook gezien, en stilgezet, is niet vanzelf stilgevallen, gewoon sleutel uit en ok.
Ik heb een week geleden bij Dieteren bij de classic departement mijn chassisnummer gegeven en ze wisten me te zeggen dat het een 2.7 is met 165 PK en Targa en ook de kleur. .. Nu, ik had de 964 cabrio van bj 1990, deze heb ik weggedaan wegens !! incontinentie — ik heb in de plaats daarvan een 996 Carrera-4 gekocht, was te mooi om te laten staan, daarmee zit ik nog op de 964 rubriek, maar ik moet uitzoeken hoe ik in de rubriek 2.7 moet geraken. Alleszins bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte van het vervolg.
De foto’s tonen hoe ik de wagen voor de eerste keer gezien heb, zonder te weten of de motor al dan niet vat zat *slotjeBeste groeten,
Tony C.Attachments:in antwoord op: Targa 911 staat 22 jaar stil! Hoe herstarten ..Hallo Deepee,
Ik heb vandaag de Targa gestart, hoe ben ik te werk gegaan?
Eerst olie afgelaten zowel Carter als reservoir
De oliefilter was iets moeilijker namelijk deze zat goed vast, ik heb gaten gaten moeten maken in de filter om met een zware schroevendraaier te kunnen inteken en dan los draaien, dat was een ongewoon avontuur maar het is uiteindelijk gelukt.
Nadat alles uitgelekt was ben ik begonnen met de nieuwe oliefilter, deze gewoon handvast gemaakt zoals voorgeschreven.
Dan eerst 5 liter olie ingedaan en dan beginnen te starten met nieuwe batterij weliswaar. Binnen de minuut en met hulp van remmenreiniger als startpilot gebruikt . Het is gelukt het draait en mooi ook.
Daarna 2 minuten draaien op rallentie en naarmate de temperatuur van de motor olie bijgedaan , 10 liter is er ingegaan in totaal.
De wagen draait normaal zonder getik van de kleppen of zo.
Nu als de motor zijn temperatuur had ging de naald van de olie op de goede stand staan.
Ik moet nu alleen nog zien water er nog zou kunnen schelen want als de motor warm is hou deze zijn rallentie niet en valt stil.
Zou de rallentie kunnen geregeld worden en hoe? Heb je daar een idee van?
Mvg en bedankt op voorhand, Tony C.Attachments:in antwoord op: Targa 911 staat 22 jaar stil! Hoe herstarten ..Ik hen een Mercedes sl van 1978 ingeschreven gehad als oldtimer, deze kon ik niet anders inschrijven omdat er geen gelijkvormigheidattest bij was. Het zou anders zijn indien je deze voor dagelijks gebruik zou inschrijven, dan heb je het wel nodig. :roll:
in antwoord op: Franse 944 s2 invoeren in belgie(wat te doen)ik heb toen besloten om de 928-S4 te verkopen wat ik ook gedaan heb, met zeeeeer grooooooote spijt natuurlijk want het was een geweldig maschine en … een V8 – 5.0.. met een geluid om u tegen te zeggen.
ik zal wel een ander vinden maar hopelijk in de staat waarin de mijne was, en ene die reeds oldtimer is, dan heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.in antwoord op: Franse 944 s2 invoeren in belgie(wat te doen)Beste Dimi,
Ik zal zeggen wat ik voor had nadat ik met de wagen naar de douane ging:
In juni koop ik een 928-S4 uit nederland, supergaaf..
wagen is van nov 1989. ik vul daar de documenten in en ze geven me een 705 ingevuld document op mijn naam terug.
de man vraagd me voor wanneer ik de wagen zoek in te schrijven :cry:
ik zeg: als de wagen 25 jaar wordt, dus in november 2014 dan is het een oldtimer, dan kost het verder geen biv of rijbelasting. en dan heb je ook geen C.O.C nodig : ok zo gezegd en ook zo ingevuld.
Nu: in november krijg ik een brief van de belastingdienst met een uitnodiging tot betaling van een bedrag van 1200€ als voorlopige inschrijving tot ze de originelen ontvangen hebben om dan het volledig bedrag van de jaarlijkse rijtaks :wtf:
Ik heb contact genomen met de betrokken dienst en de dame zegd me dat vermits ik de wagen ingevoerd heb, dat ik de wagen moet inschrijven :wtf: tenzij ik de wagen doorverkoop en dit moet ik dan melden aan de lieve dame, zodat ik enkel moet betalen tot de datum van herverkoop. met dit schrijven wil ik de forumleden op de hoogte brengen van de eventuele problemen die zich kunnen voordoen, want dit staat nergens gemeld.
Misschien heeft dit niets te maken met je douane en invoer uit Frankrijk, maar als je van zin bent om uw wagen als oldtimer in te schrijven, wacht je best tot deze 25j is, want tenslotte je 944S is dat geen 3000 cc en 15fiskale PK’s? dan weet je ook welke taks die je te wachten staat.
mvg,
Nonninoin antwoord op: Franse 944 s2 invoeren in belgie(wat te doen)Je denkt dit misschien omdat de bumpers van de zilvere volledig in kleur zijn, maar het zijn Belgische wagens. De zilvere is de 2.0 met 306 PK brut geweld. :P
Attachments:in antwoord op: hoe dashbord van een Porsche Boxster demonteren?Dag iedereen, ik heb gezien hoe iemand zich voorstelt, zoals rsporsche 13 :applaus:
Ik zal terug proberen;
mijn verhaal:
:oops: mijn droom: Porsche 911 en liefst een Carrera, gelijk dewelke.4 jaar geleden op mijn 50ste verjaardag heb ik mijn eerste Porsche gekocht, een 944, die heb ik niet lang gehouden omdat het niet direct mijn idee was, maar ik kwam deze toevallig tegen in een garage in Lasne. Was op eerste zicht mooi, je kent dit, mooi van ver maar…
Dan heb ik mijn zinnen gezet op een zeer mooie 968, dus eerst de 944 van de hand gedaan om toch de 968 binnen te halen dat ook gebeurd is, en natuurlijk de koppeling was de eerste kost die moest gebeuren, voorzien in de aankoopprijs. Met dit laatste heb ik 3 jaar geniet gehad, ingeschreven en rijden, een sublieme wagen. Naar niets kijken, starten en rijden. Een gevoel van stabiliteit, comfort snelheid en eigenaardig minder dan 10 l/100km verbruik. Nooit een probleem gehad. enkel de wederverkoop heeft lang geduurd, niet gemakkelijk want ik had verleden jaar een mooie 928-s4 gezien en natuurlijk, die moest ik hebben
Maar daarvoor moest de 968 eerst weg. Amaai.. :mrgreen: mijn microop was losgebarsten, en hou dit maar tegen :relaxman: maar dan zie ik een supermooie Boxster 986 met cognac leder interieur, natuurlijk waar ga ik dat allemaal zetten, twee in een stalling in mijn buurt, een in ons garage en een buiten. Ik had namelijk op een moment 4 Porsches staan en de 2 ghibli’s niet vergeten in een ander stalling. Mijn vrouw wordt lastig met al die wagens waarvan 3 ingeschreven,
Gelukkig is nu eindelijk de 968 verkocht, wel met spijt, daar mankeerde niks aan, dan heb ik einde van verleden jaar ook de 928 verkocht , zodat ik de Boxster gekocht en ingeschreven heb, en nu onlangs juist voor nieuwjaar heb ik eindelijk mijn droom,, :driver: mijn Porsche 911-Carrera Cabrio, type 964 zie mijn avatar. Daarmee, voorlopig : Ghibli v6 2.0/306 PK // Ghibli v6-2.8/ 286 PK // Prsche Boxter 986 en mijn droom de 911-964 cabrio. Mijn vrouw zoekt nu voor mij sommige tranquillizers die mij van mijn passie en virus kunnen helpen, maar het helpt niet, ze is ten einde raad ! Ze begint te bibberen als er een Porsche voorbij rijdt dan hoopt ze dat ik het niet gezien heb….
Dit allemaal houdt mij jong, het is mijn passie, mooie sportwagens, wat is in godennaam daar mis aan! Als ik een van deze wagens wegdoe, verlies ik niets, veranderen van vrouw is iets anders. :first:Attachments:in antwoord op: hoe dashbord van een Porsche Boxster demonteren?Wat is gebruikelijk als je je voorstelt? Ik zal proberen : ;)
Ben 54,75 jaar jong, ben Porsche freak, en heb er 2 staan, + nog een Ghibli.
Is dit wat jullie willen weten of zijn er nog zaken ? :drink:in antwoord op: hoe dashbord van een Porsche Boxster demonteren?Wat een schrijf fout ! :oops:
Ik zal het niet meer doen, ander klavier kopen !!
Dank U. :respect2:Attachments:in antwoord op: hoe dashbord van een Porsche Boxster demonteren?