Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 219)
    • Prachtig..! Proficiat en hou het veilig.

        Proficiat.
        Uitzondelijk mooie wagen. Veel geluk ermee.

          Te gek voor woorden. Geen probleem voor Ecolo, het is toch Vlaanderen die er zou voor opdraaien.

            Wie zonder zonde is…
            Zeer open en moedig om dit te delen.

              Bij mij ook identiek probleem (Edge)

                Heel veel kracht en sterkte aan de echtgenote en familie.

                  Heel veel sterkte toegewenst aan familie en vrienden.

                    Spyder in een fel kleurtje is zeer mooi.
                    Maar zilvergrijs zou mij toch ook kunnen bekoren. Leeftijd zeker..?

                      Een heel goed herstel toegewenst.

                        @bcc & plumber: bedankt voor jullie info. Heb weer iets bijgeleerd.
                        Norbert

                          Die ‘centerlocks’ vind ik esthetisch wel knap.
                          Maar ik ken niet veel van techniek en zou je me eens de voor- en nadelen hiervan kunnen uitleggen. Niet dat ik het overweeg maar gewoon om iets bij te leren.(en kan dit zo maar worden gewijzigd op een wagen: gelijkvormigheidsattest)

                            Die ‘centerlocks’ vind ik esthetisch wel knap.
                            Maar ik ken niet veel van techniek en zou je me eens de voor- en nadelen hiervan kunnen uitleggen. Niet dat ik het overweeg maar gewoon om iets bij te leren.(en kan dit zo maar worden gewijzigd op een wagen: gelijkvormigheidsattest)

                              LEZ update Vlaanderen
                              Het was de afgelopen maanden weer wat in LEZ-land! Een politieke partij (SPA) veranderde het geweer van schouder en begon plots de sociale gevolgen van de LEZ in vraag te stellen wat haar coalitiepartners in Gent (Open VLD, Groen en CD&V) er dan toch niet van weerhield om de uitbreiding van hun LEZ in het vooruitzicht te stellen (weliswaar na evaluatie…..).
                              Vanaf het ontstaan van de eerste LEZ in Vlaanderen (Antwerpen) heeft de BFOV zich daar op alle mogelijke manieren tegen verzet. Wij organiseerden op het Antwerp Classic Salon van 2017 reeds een petitie met duizenden handtekeningen (waaronder nota bene deze van oud-burgemeester Cools en Guy Verhofstadt), maar de toenmalige bevoegde schepen Nabila Daouid (N-VA) had daar geen oor naar en weigerde elke dialoog. Burgemeester De Wever verkondigde tegenover iedereen dat er geen nieuwe uitzonderingen voor oldtimers zouden komen.
                              We hadden toen al snel begrepen dat we er niet gingen komen met nieuwe petities, protestritten en uithalen op sociale media naar de beleidsmakers door hun ontslag te eisen. Men zou kunnen denken: baat het niet dan schaadt het niet, maar wij verkozen de weg van het discreet lobbywerk en het overleg met de beleidsmakers, met daaraan gekoppeld het voeren van gerechtelijke procedures om ons gelijk zo nodig via de rechtbank af te dwingen. In Antwerpen steunden wij een aantal beroepen van oldtimereigenaars tegen hun GAS-boete en in Gent stelden wij een annulatieberoep in voor de Raad van State, ook al duurt dat soms wel meer dan 2 jaar alvorens de Raad een uitspraak doet. De procedures in Antwerpen kenden tot nu toe geen succes maar werden voorlopig opgeschort in afwachting van een aanpassing van het LEZ-uitvoeringsbesluit op Vlaams niveau.
                              Ondertussen, en uitsluitend dank zij ons lobbywerk, waren wij er immers in geslaagd de gevraagde uitzondering in Brussel te bekomen en meerdere Vlaamse politieke partijen vlak voor de verkiezingen van 2019 te overtuigen een vrije toegang tot de LEZ voor alle oldtimers onder O-plaat ouder dan 30 jaar in hun partijprogramma op te nemen (N-VA (weliswaar in extremis), Vlaams Belang, Open VLD en PVDA hebben dat ook gedaan).
                              Dat hebben wij vlak voor de verkiezingen ook aan al onze leden laten weten, maar beloften zijn natuurlijk niets waard als ze ook niet gerealiseerd worden. Tot ons groot genoegen mochten wij echter vaststellen dat de uniformisering van de LEZ voor oldtimers in het Vlaams Regeerakkoord werd opgenomen en dat ons lobbywerk dus niet zonder resultaat was gebleven. Onze eerste prioriteit is nu er bij de enige terzake bevoegde Minister van Omgeving Demir (N-VA) op aan te dringen het Regeerakkoord uit te voeren en het uitvoeringsbesluit aan te passen. Dan zouden de hangende gerechtelijke procedures ook overbodig worden. Inmiddels hebben wij hierover een zeer constructief en lang gesprek gevoerd op haar kabinet. Meerdere mogelijke pistes werden verkend zoals een verbeterde controle op het oneigenlijk gebruik van de O-plaat, een eventueel apart regime voor dieselwagens, een toelating voor eigenaars van oldtimers die in de LEZ wonen om zich via de kortste weg naar buiten en terug binnen te begeven, uitstootnormen bij de technische keuring, inschakelen van de bestaande camera’s voor opvolging, enz… Kortom: een globale aanpak waarbij de overheid ook in staat wordt gesteld haar gewijzigd beleid te rechtvaardigen zonder het mikpunt te worden van klimaatextremisten waarvoor begrip. Er werd ons beloofd dat Minister Demir haar voorstellen na reflectie tegen uiterlijk eind mei zal overmaken.
                              We houden u verder op de hoogte.
                              Peeter Henning
                              CEO BFOV

                                Proficiat met de nieuwe aankoop.
                                Echter nog belangrijker is dat je gezondheid en die van je echtgenote terug volledig in orde komt.
                                Ik wens jullie een zeer goed herstel toe en heel veel genot met de P’s.

                                  LMAO…
                                  Schitterend maar meestal de realiteit wanneer men die dingen gebruikt.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 219)