Aangemaakte reacties
-
alleszinds, zijn lijken mij super. I want those toooo !
in antwoord op: My Webspacepataat…wa voor een velgskes staan onder die 965 van uwen banner? :)
in antwoord op: My Webspace– schuifdak opendoen en kop erdoor
– rugleuning volledig achteruit klappen
– …ik kan er nog wel zo’n paar bedenken :wink:
in antwoord op: Hoe meer hoofdruimte verkrijgen in een 911 ?zet hem bij ‘porsche onderdelen te koop’ :wink:
in antwoord op: Krantenartikelneeneen,dat was ik niet.de mijne is uitgebrand door een woningbrand (porsche stond in de garage)
in antwoord op: 2 hot 2 handleik zal nekeer mijn foto’s van mn uitgebrand turbolookske plaatsen :wink:
in antwoord op: 2 hot 2 handledamn…lucky bastard
in antwoord op: Geografische spreiding van de forummersmisschien is het feit dat ik in het Leuvense woon wel een valabele uitleg voor die controles… :wink:
herinner mij nog juist een voorval van ene paar jaar terug
– ik stap naar mijn wagen en hup controle… had helemaal niet gedronken.ze hielden mij tegen met volgende uitleg: ‘we vonden dat ge nogal scheef liep’
en bij mijn weten heb ik geen handicap of dergelijke…misschien is Tobbackville wel wat anders dan ergens anders…
in antwoord op: radardetector in 911dat van die flikken en Porsches is waar.
had mn eerste 911 in 2000 en in 2003 hadden ze me al 14 keer tegengehouden…en geen enkele keer met een reden.2 keer zelfs achervolgd tot voor mn garage waarvan 1 keer met hun lichten gedoofd.
ik kan getuigen…als ze een Porsche zien en de rijder is niet ouder dan 50 sta je makkelijk aan de kant.
1 keer hebben ze me zelfs in kamikaze stijl klemgereden omdat ik 60 reed in een zone 50.
en dan ging het natuurlijk van: ‘schone wagen meneer,ge zult em wel kunnen betalen zeker…’ enz…in antwoord op: radardetector in 911wat is er dan juist aangepast als je zegt dat de motor is opgevoerd?
in antwoord op: Snelle en goedkope pk’s???????misschien ook niet, deze lijken mij toch betrouwbaar te zijn,afgaande op de site:
http://bull-power.be/Pages/Faqs.php#vraag2
en dit staat op de site van kempower:
Is chip tuning better than a additional black box or not ?
The two are good if they are well made.
Above you can read the difference between a good and a bad chip tuning.
This is the same for the so called black box, which is an additional box, that modifies the data in an external way. Everything depends on the way this additional box works, and which data it takes as input data and in which way it delivers output signals.Some black boxes receive not enough input data to work well, and delivers therefore not the right output signals. For example some diesel boxes are directly placed between the wire loom and the diesel pump. So these boxes only receives an 12V alimentation and increase the fuel injection in a constant way. If the engine is idling or on full power the amount of fuel is the same. you didn’t have to be a technician to understand that if the quantity of extra injected fuel is chosen for maximum power, this same amount is to high at part throttle or low revs. So here the maximum power can be achieved like with other systems, but you have flat spots and hesitations on part throttle and low revs and a lot of black smoke.
If the same black box is made in the way, that it can modify the extra injected fuel (output) in function of the throttle position and the turbo pressure (input signals), and if it is well programmed, it can be as good as chip tuning.
This is the way our diesel black boxes works. you can understand that the technical way to achieve this possibilities is more sophisticated and therefore more expensive than the first systems. The advantage of this system is that the customer can leave his ECU original, which the dealer or also the main distributor prefers.We make black boxes and chip tuning.
On some petrol engines, it is not possible to re-chip the original ECU. In some ECU’s the program is stored directly in the microprocessor, and modifying the ECU to allow to reprogram the unit would be to expensive. For this cars we have also a universal additional box that can alternate the ignition- and the fuel characteristics. The program in that extra unit works like a normal ECU, with different fuel- and ignition maps. A positive number in the map will increase the original curve at that point and a negative number will decrease it. So we can always program that engine in the best possible way. We have full throttle ignition- and fuel maps, part load ignition- and fuel maps, and also an idling map. Even this works as good as classic chip tuning.
We must not forget that there will come a time that for one reason or another, it will be impossible to re-chip the original ECU. Therefore we use already this system on some cars.lijkt me allemaal redelijk professioneel te zijn,niet?
in antwoord op: Snelle en goedkope pk’s???????ne mens zou echt overwegen om ne turbo te kopen als ge zo rondkijkt…wa ik nog wel raar vind is dat ze bij kempower zeggen dat het 16 pk extra geeft en 40 voor de 944 turbo en bij CTH in Hamont is het 25 en 50 voor de 944…wa ist nu?
kunt ge en chippen en ne powerbox?gaat die combinatie?
iemand die een merk van luchtfilter aanraadt?k&n , bmc,…
in antwoord op: luchtfilter en uitlaathmm…kga mn vwatuur nu ook ni molesteren.
als ge dat doet krijgt ge hem nooit meer verkocht denk ik
thx for the tip though…maar dacht enkel, als ge die lichten gewoon kunt vervangen is het misschien mooierin antwoord op: 993 lichtenverdekke…ik had me duidelijk beter een 944 turbo gekocht, dan krijgt alleen al me een chip 290 pk en 420 Nm.
das ni slecht ;-) )
iemand ne zwarte 944 turbo op overschot? :-) )
in antwoord op: luchtfilter en uitlaat