Aangemaakte reacties

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Die van mij heeft ook identische symptonen. In koude toestand is z’n toerental stabiel. Wanneer de motor warmgereden is, dan schommelt het toerental. Ik heb hem nog maar een paar weken. In principe zou dat onder garantie hersteld moeten geraken. Als ik de oplossing ken zal ik zeker niet nalaten om ze te posten.

        Uiteraard. Ik begrijp best dat dergelijke zaken gevoelig kunnen liggen op een public forum. :censored:

          Als nieuweling wil ik niet in discussie gaan, maar eigenlijk verteld Patrick B me gewoon om Google te gebruiken. Hij post geen link naar een site met illegale software of een link naar een illegale ……

          Verder laat P me eigenlijk weinig keuze.
          Om officiële up to date navigatie te kunnen gebruiken dien ik een nieuwe PCM te plaatsen met een kosten plaatje van 1500 – 3000 euro. Dit is toch niet realistisch, gezien een draagbare GPS tegenwoordig tussen de 100 en 200 euro kost.

          Rodondo heeft een update set map’s voor de PCM1 van europa van 2009. Op verschillende Forums lees ik dat de laatste kaarten van de PCM1 8 bit dateren van 2001, en de laatste van P voor de PCM1 16bit dateren van 2004. Alles van daarna komt eigenlijk van navteq. Nochtans hebben zijn updates van 2009 een origineel P nummer.
          Ofwel zijn die cd’s voor de PCM1 16 bit en eigenlijk de Navteq cd’s, ofwel klopt de informatie van de forums niet? Gezien mijn PCM 8 bit is zou het me al zeer verbazen dat ze compatibel zijn.
          Een andere mogelijkheid is dat men hem de laatste beschikbare PCM 1(16bit) kaarten van 2004 verkocht heeft in 2009
          Begrijp me niet verkeerd, Ik twijfel niet aan de echtheid van Rodondo z’n aanbieding. Ik ben alleen benieuwd naar de details van P stocknummer 00004490096.
          Het is zeker niet m’n bedoeling om hier mensen op hun tenen te trappen.
          Ik ben alleen een beetje ontgoocheld over die prachtig uitziende PCM die op dit moment niet veel meer is dan een groot uitgevallen autoradio.
          Voor de rest valt de auto uitstekend mee. Alleen heb ik ook nog niet gevonden waarvoor de kleine knop dient op de sleutel.
          Iemand een idee? Het betreft een 996 cabrio van 99. Volgens de franstalige handleiding: Ouverture du capote.
          Alleen, om het dak te openen moet de sleutel in het contact zitten en moet de handrem opstaan? Verwarrend.

            Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
            Het was inderdaad een 3.2 van motor.

              @rodondo

              Van welk jaar zijn de kaarten op die cd’s, en hoeveel zou je er nog voor willen krijgen?

              Het is me nog niet meteen duidelijk als ik typenummer 00004490096 kan gebruiken.

              Als je zo’n cd in een pc stopt, en er staat een SW folder op met daarin de bestanden PO1CHK.LOG en PO1MATE.ABS, dan zou het vermoedelijk moeten werken.

                @PatrickB

                Ik heb die weg al gevolgd (enkel om te testen uiteraard.)
                Helaas is er voor de PCM1 8 bit bijna niets te vinden. Het enige wat ik gevonden heb is een iets recentere cd van Frankrijk. Er zou ook een Major Roads of Europe moeten bestaan.

                @stefx 911

                Om te zien als we dezelfde PCM hebben kun je het volgende proberen:
                Zet de PCM in de stand AC
                Druk een 3 tal seconden op de confirmatietoets (rechts onder)

                De gegevens van je PCM komen nu op het scherm

                Navigatie software:
                8 bit: POIE 573D of POIE 609D (vermoedelijk alles met POIE)
                16 bit: PONA 628D of PONA 642D (vermoedelijk alles met PONA)

                Heb je een 16 bit versie, dan kun je recentere cd’s gebruiken. Je dient wel eerst te upgraden naar software 642D.
                Dit zou kunnen met de laatste porsche CD’s van rond 2002.

                Ik ben van de omgeving van Ieper. Als je een 8 bit heb, dan wil ik gerust een copie van de Frankrijk cd doorsturen. Bij mij leest hij die ook zonder problemen.

                Het ene plezier is inderdaad het andere waard.

                  Ik heb inderdaad al gelezen dat het niet direct de beste navigatieoplossingen zijn. Alleen heb ik eigenlijk niet regelmatig navigatie van doen. (M’n werk weet ik ondertussen al liggen. :D )

                  We hebben een draagbaar toestel, maar dat telkenmale plaatsen en terug verwijderen vind ik ook geen optimale oplossing. En wanneer ik mijn weg kwijt ben zal ik het natuurlijk niet bij hebben.

                  Ik dacht dat beide PCM 1 (zowel 8 als 16 bit) met cassettespeler waren en dat men pas vanaf de PCM 2 een muziek cd speler had voorzien op het dashbord?
                  PCM2 zou gebruik maken van Optische cablage en niet compatible zijn met PCM1.

                    Bedankt voor je reply.
                    Alleen is er 1 kleine issue. Van de PCM1 werden er blijkbaar 2 modellen gemaakt. De oude is 8 bit’s en de nieuwe is 16 bit’s. Nu heeft Navteq inderdaad recentere cd’s die compatible zijn met het 16 bit model, maar niet met het 8 bit model. Verder zou men ook bepaalde cd’s van Opel / Vauxhall navigatie systemen kunnen gebruiken, maar dit zou terug enkel mogelijk zijn bij de 16 bit modellen.

                    Een eventuele oplossing hiervoor is de navigatie cd unit omwisselen, maar ik vind nergens gegevens met welke pcm software versies dit zonder meer mogelijk is. Verder zijn de prijzen die men vraagt voor dergelijke tweedehands nogal aan de hoge kant, en meestal heeft men dan ook nog eens geen activatie code voor de unit’s.

                    Vandaar dat ik hoopte dat iemand nog een oude cd liggen had, en eventueel tegen vergoeding een copie zou willen nemen er van.

                    Het is toch bedroevend dat men alle onderdelen van een 13 jarige auto nog kan krijgen, behalve de navigatie cd?

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)