Aangemaakte reacties
-
[quote=”RODONDO” post=112821]Het is de buitenkant dta ik wil zien ! :lekker:[/quote]
alez vooruit dan :)
in antwoord op: Singer Porsche op ‘t circuitAmai seg !
Das wel een huzaren stukse hé, ziet er al prachtig uit !
Maar hard werk zal beloond worden…
Enjoy it
in antwoord op: Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.Very Nice !
En in zeer goede staat op ‘t eerste zicht !
Proficiat ! :respekt:
in antwoord op: 2 de poging …[quote=”bladerunner” post=112344]Ik ben misschien van plan om een setje replica Fuchsen 17″inch aan te schaffen voor mijn Targa van 1987.
Iemand een idee waar en wat dit kost? Alleen de velgen, voor de banden heb ik een goed adresje.Ik twijfel tussen deze met zwart hart en gepolierde randen of de classic style? Tips en pics welkom.[/quote]
Ben op de volgende website een tijdje geleden terecht gekomen, het zijn niet exacte kopies maar ze zien er alleszins wel leuk uit…
[quote=”python” post=112213]Ik ben ook recent nieuw hier dus alvast welkom van een ander groentje :drink:
Schoon bakske ! :lekker:
Welke kleur is dat ?[/quote]Platinum Metallic :)
in antwoord op: introductie[quote=”bladerunner” post=112195]Mooie car :first: :first:
heb je nog foto”s van hoe je de velgen gedaan hebt? Je sprak van polieren?[/quote]
De foto’s die ik bij mn introductie gepost heb zijn de enige die ik genomen heb.
De velgen heb ik eerst met decapant proper gemaakt (4x per velg!). Dit goedje werkt wel heel goed om de verf er af te krijgen maar is toch wel een serieuze gevaarlijke “vetzakkerij”.
Daarna heb ik de buitenkant van de velgen afgeplakt met tape om de ze niet te beschadigen met het afschuren.Na het afschuren heb ik de rand van m’n velgen gepolierd met polish van 3M (is niet de goedkoopste maar wel goeie) om de lichte sporen van oxidatie van de velg te krijgen (heel fijne witte streepjes).
Ik kan u zeggen, ik heb na het polishen en schuren van mn velgen wel nieuwe vingers moeten gaan kopen want die waren tot op het been versleten. :DDan heb ik de rand van de binnenkant met hele dunne flexibele blauwe 3M tape afgeplakt en de rest met gewone afplak tape (is wel een monnikenwerk als je het echt perfect wil doen maar zeer “rewarding” als het goed gedaan is). :relaxman:
Daarana 4 lagen gespoten met een “satijn” zwarte lak.
in antwoord op: introductie[quote=”bladerunner” post=112196]Bedankt,
Aan mijn interieur is niets gedaan, dit was een Duitse en buiten de gebruikssporen op de linkerwang van de zetel, van het in- en uitstappen, was het interieur nog perfect.
De kleur is Nougatbraun en het interieur Mahogany.
Lakewell heeft mooie interieurs, er hebben al meerdere forumleden gekocht.[/quote]
Weet jij toevallig welke leden al bij lakewell zijn geweest voor hun interieur ?
in antwoord op: Voor en na – 3.2 Targa[quote=”cabrio wim” post=112203]Ik zeg verkeerde bougies.
Er moeten van het type WR7DC (Copper) of WR7DP (platina) bougies in
En als je het verkeerde type/merk hebt, krijg je een slecht draaiende motor, heb het zelf ook eens voorgehad dat ik de verkeerde had.Verder kun je de rotor even doormeten, deze moet een waarde hebben van 1KOhm
En de koppen van de bougies moeten een waarde hebben van 3KOhmEn voor alle veiligheid, de ontsteking volgorde is 1-6-2-4-3-5, maar als dat goed is staat dit ook op je sticker in de motorruimte.[/quote]
Hey wim, heb er de WR7DC (Copper) ingestoken volgens het boekse, wat het doormeten betreft, wil je zeggen dat ik de bougies zelf eens moet doormeten en de contactpunten op de verdeler of wat ?
in antwoord op: ontsteking problemen[quote=”Ghost” post=112197]Heb jij van uw nieuwe bougie’s de elektrode opening gemeten :?:
Zal wel in uw manuel staan hoeveel deze opening moet zijn.
Dacht dat dit 0.6 mm moet zijn bij Porsche, weet het niet zeker. Kan je meten met voeler plaatjes.
Gebeurt soms wel eens dat een nieuwe bougie dicht gedrukt wordt tijdens transport :idea:[/quote]de opening moet tussen de 0,7 en0,8 zijn volgens de manual, heb de opening ook gecontroleerd met een voelermaatje.
de bougies die er uit kwamen hadden een opening van 0,85 tot zelf 0,95 en de motor draaide hier zelfs nog goed mee.in antwoord op: ontsteking problemen[quote=”Morris52″ post=112181]Oei Bart,
Heb je enig kennis van een motor ?
Ik wil niet onrespectvol overkomen hoor , maar sommige problemen zijn niet zo simpel op te sporen en je kan snel regelingen veranderen zonder dat je er erg in hebt ( ontsteking is er zo één van )De voorontsteking is het geheel waar al je bougiekabels samenkomen.
Helemaal onderaan op de stroomverdeler is een bout die toelaat de stroomverdeler te draaien, NIET DOEN DUS
De zevende kabel komt van de bobijn naar de stroomverdeler[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/conventionele_ontsteking-onderdelen.jpg[/IMG]
Mvg, Guy[/quote]
Merci voor de info Guy
Ik ga eerst de bougie kabels en bougies testen, als die in orde zijn en als er na het dubbel controleren van alle connecties nog problemen zijn kan ik deze misschien wel vervangen.
denk jij dat dit probleem ook misschien aan de distributie pin kan liggen ?
Groetjes Bart
in antwoord op: ontsteking problemen[quote=”bladerunner” post=79321]Bouwjaar 12/1986 model 1987, eentje met de nieuwe G50 boite dus.
Hier foto’s van vandaag.
Heel schoon !
Ik heb net de zelfde gekocht denk ik, alleen dat de mijne van de US komt.
Heb jij trouwens iets aan je interieur gedaan ?
Zo ja bij wie ben je daar voor terecht gekomen ?
Heb al is even aan’t rondkijken geweest en ben bij “Lakewell” terecht gekomen.Het mijne is een beetje kapot van de zon (dash & voorzetels).
Groetjes Bart
in antwoord op: Voor en na – 3.2 Targa[quote=”Funny” post=112126]Een extra foto even op de foto’s rechts scrollen en je komt de 64 tegen ,tevens ook de Jagdwagen van Porsche .
Prachtig :applaus:
Hier nog wat extra info ,3 wagens zijn er gebouwd onder het number 114 ,114 K1 en 114 K2 .
De wagens beschikten over een middenmotor .
De 114 K1 was een 3-zitter de 114K2 een 2-zitter .
Ze beschikten over 40 pk en hadden een top van 140 km/ u .
In het Prototyp-museum in Hamburg heeft er een gestaan! Ik weet niet of dit nu nog het geval is .[/quote]De Berlin-Rom-wagen, en er zijn er maar 3 van gemaakt op het kever chassis, het model van in het “prototyp museum” is de gerestaureerde versie van de nr 2 :)
in antwoord op: Raceklassiekers[quote=”Mushroom” post=112183]Welgekomen! Mooie introductie, mooie foto’s! :applaus:
Ohmzz doet mij aan Ohm denken (weerstand in electronica).[/quote]Dank u
Ik ben dan ook een stevige brok weerstand zoals je missch in de toekomst zal kunnen zien op een of andere bijeenkomst. :D
in antwoord op: introductieHahaaa !
Ben soms iets minder wild dan den Ozzy in z’n glorie jaren…
De wagen is door een oldtimer importeur uit Holland geïmporteerd.
Heb Hem zelf nog in Belgie laten inklaren en wacht tot hij technisch helemaal in orde is om naar de technische keuring voor homologatie te gaan.in antwoord op: introductie