Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 219)
    • Afgelopen weekend heb ik inderdaad de 4S van Mark onder handen genomen.

      Mark heeft zijn nieuwe aanwinst vorige week donderdag gaan ophalen om hem daarna onmiddellijk bij mij af te leveren. De wagen had optisch heel wat aandachtspunten die toch voor heel wat verbetering vatbaar waren.

      De wagen heeft een licht grijze kleur, zware lakdefecten zullen onder natuurlijk licht dus niet zo snel tot uiting komen. Toen ik de lak echter van dicht ging inspecteren, kon ik toch concluderen dat die de laatste jaren niet zoveel liefde had gekregen. De lak voelde zéér ruw aan (hij heeft waarschijnlijk nog nooit klei gezien gedurende z’n levensjaren :lol: ). Onderaan de wagen waren ook heel wat teerpuntjes waar te nemen op de lak. Mark had me meegedeeld dat de velgen nog werden herspoten, dus alle aandacht kon gaan naar het lakwerk van de wagen.

      Op de deur van de passagier was er ook een grote vlek hars te vinden. Het was duidelijk dat deze daar al lang zat, want het verwijderen verliep niet heel eenvoudig. Eerst werd het grootste verwijderd met een teerverwijderaar, waarop daarna het oppervlak werd gekleid om alle resten zeker te hebben verwijderd.

      Dit was de plek waarover het ging, jammer toch dat wagens in deze klasse op zo’n manier worden afgeleverd :(

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0178.jpg[/IMG]

      Links op de achterbumper was een spoor te vinden van een hapering. Er was namelijk lak te vinden van een andere wagen of obstakel. Ook zo’n zaken kunnen worden verwijderd met een teerverwijderaar.

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0196.jpg[/IMG]

      Een propere uitlaat op een sportwagen is een knap detail aan het geheel vind ik zelf. Wanneer deze echter niet verzorgd worden zullen ze snel helemaal zwart worden en zal het later moeilijk worden een volledige restauratie te bereiken. Hier was dit ook het geval. Met heel wat geduld heb ik geprobeerd om een maximale restauratie te bereiken maar jammergenoeg kon ik de binnenkant niet meer geheel zuiver krijgen.

      Er werd gewerkt met fijne staalwol (000) en metal polish om ze terug proper en glanzend te maken.

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0181.jpg[/IMG]

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0186.jpg[/IMG]

      0

        Ik ben precies de enige die de achterkant niet zo geslaagd vind in vergelijking met het huidige model :oops:

        0

          Deze vind ik persoonlijk ook zeer knap op een 996 (velg van de Turbo).

          Attachments:
          • car_photo_307315_7.jpg
          0

            Zo’n keuze is redelijk persoonlijk natuurlijk, ikzelf ben niet zo’n fan van de HRE’s, een mooie BBS velg kan ik echter wel smaken, die Gemballa’s vind ik (op foto) ook wel knap.

            0

              Na enkele jaren kan je in de vouwen inderdaad wat verkleuring waarnemen in de stof.

              Echter gaat dit niet om vervuiling in/op het cabriodak maar eerder de structuur van de textiel die al wat aangetast/vervormd is. En inderdaad, in de hoekjes van een cabriodak zal je dat het snelst zien. Weinig aan te doen in uw geval dus…

              Hier in dit geval werd de stof gereinigd (ontvet) met een ontvetter, daarna wordt het cabriodak geïmpregneerd met een waterafstotend product (303 High Tech Fabric Guard in dit geval).

              0

                Vandaag deze gezien, ik dacht ik ken die van ergens :)

                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/IMG_01571.jpg[/IMG]

                0

                  Fosske,

                  Als je kleine krasjes uit de lak definitief wil WEGwerken, dan moet je machinaal aan de slag.

                  Er bestaan andere producten die enkel defecten in de lak wat kunnen maskeren, maar je bekomt geen permanent resultaat natuurlijk.

                  Neem gerust eens een kijkje hier, zo zie je hoe ik tewerk ga en hoe uitgebreid het wel is, maar het resultaat is er ook naar natuurlijk ;)

                  –> https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/91270-in-detail-porsche-997-cabrio

                  –> https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/93976-in-detail-porsche-panamera-turbo

                  –> https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/103998-in-detail-porsche-993-c4-cabrio

                  Succes en indien nog vragen, mag je die zeker stellen :)

                  0

                    [quote=”Mushroom” post=107067]
                    Was wel een mooi zicht: een 912 voorop met daarachter een rits Turbo’s en GT3’s etc… :driver:
                    [/quote]

                    Heerlijk 8)

                    Ik was thuis aan het werk gisteren, anders had ik graag eens komen zien in mijn eigen provincie :)

                    Mooie foto’s wel voor de thuisblijvers!

                    0

                      Vroeger was het zeker toegelaten, daar ben ik zeker van, onder voorwaarden:
                      – originele grootte
                      – reflecterend

                      Heb me eens laten vertellen dat het vandaag niet meer legaal zou zijn, maar of dat effectief zo is…?

                      Ik stel vast dat veel mensen nog een sticker hebben, zolang je er de originele grootte op nahoudt zal je niet snel problemen hebben denk ik…

                      Die kleine stickers springen nogal in het oog van de arm der wet denk ik :lol:

                      0

                        [quote=”Mushroom” post=105792]Ik doe ‘t simpel.
                        Als ik een auto verkoop rijd ik met de koper naar de bank en laat hem daar betalen, rechtstreeks op mijn rekening.
                        Ik ken niets van cheques, banken willen ook zomaar geen cash meer meegeven, vandaar.
                        Beetje omslachtig, maar better safe than sorry.[/quote]

                        Beste manier inderdaad.

                        Indien de koper een te vertrouwen persoon is, zal die daar geen enkel probleem van maken ook ;)

                        0

                          Zeer knap & kleur van de wagen vind ik subliem! :)

                          0

                            [quote=”Funny” post=104082]Jp ik hoorde van een bron binnen Porsche dat een handbak er toch komt .Laat ons hopen .
                            Op onze leeftijd nog met een automaat rijden ;) ;) ;) ;) .We zijn toch geen oude mensen . ;)[/quote]

                            Groot gelijk Funny ;)

                            Zou het ook niet snappen, moest je een GT3 niet meer met handbak kunnen krijgen :?

                            0

                              Hoe lang mee bezig geweest: had de wagen 3 dagen ter beschikking.

                              Dag 1: Voormiddag: Alles ‘proper’ maken (reiniging, kleien, lak zuiver maken dus).
                              Namiddag: Start polijsten (testen beste combinaties)

                              Dag 2: Polijsten (volledige dag)

                              Dag 3: Voormiddag: Laatste polijstbeurt met fijne polish
                              Namiddag: Afwerking (pré-wax, wax, wielen, interieur, cabriodak, kunststofonderdelen,…)

                              Uiteraard neemt het polijsten hier de meeste tijd in. Er moet ook gezegd worden dat er werd gepolijst in meerdere stappen. Ik werk altijd op stukken van ongeveer 40*40 cm en meestal moest er tot 3x toe gepolierd worden met een zware korrel (voor de zware correctie dus), eens dat gebeurd is moet je nog gaan verfijnen om een mooi scherp resultaat te behalen…

                              0

                                [quote=”porschky” post=104021]werkt inspirerend; ik weet meteen wat te doen dit weekend… :D[/quote]

                                Haha :lol:

                                Bedankt voor alle complimenten aan de anderen :)

                                0

                                  Daarna kunnen we de wagen buiten plaatsen om te genieten van het resultaat. Alleen spijtig dat het zonnetje niet van de partij was toen…

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04684.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04688.jpg[/IMG]

                                  De reflectie in de lak is terug :lol:

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04689.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04694.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04693.jpg[/IMG]

                                  Voila, dit waren de foto’s, hopelijk hebben jullie opnieuw genoten van deze reportage.

                                  Ik was alvast trots op m’n geleverd werk, al zeg ik het zelf ;)

                                  Bedankt voor het kijken :)

                                  Olivier

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 219)