Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 219)
    • Na deze fase was de wagen terug volledig proper en konden de lakdefecten in het zonlicht nog beter worden vastgesteld.

      Enkele beelden hiervan:

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03525.jpg[/IMG]

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03521.jpg[/IMG]

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03519.jpg[/IMG]

      0

        In dergelijke mate was er dus teer aanwezig op alle velgen :lol:

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03511.jpg[/IMG]

        Deze dan maar verwijderd met een teerverwijderaar

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03505.jpg[/IMG]

        Na de velgen werd de wagen volledig gewassen met een ontvettende shampoo, ook werd hij volledig behandeld met klei om de lak van alle contaminaties te ontdoen.

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC03516.jpg[/IMG]

        0

          Welke ‘schade’ hebben uw velgen? Krassen? Dofheid?

          Heb je eventueel een foto van je huidige velgen?

          0

            [quote=”luc993cabrio” post=91802]Gisteren de ‘Rene’ gezien in Knokke met zijne zwarte GT3, miljaar da spel maakt lawaai. :relaxman: :relaxman: :relaxman:[/quote]

            Niet normaal dat geluid inderdaad :lol:

            Vorig jaar eens een tijd achter gereden op een rondrit :D

            0

              De basis voor een goede/veilige wasbeurt is hetvolgende:
              – 2 emmers (zeepemmer + spoelemmer)
              – goede washandschoen
              – goede (zachte) droogdoek
              – goede (ph-neutrale) shampoo, die de waxlaag niet gaat aantasten.

              Verdere details omtrent die wasbeurt zijn inderdaad terug te vinden in bovenstaande links ;)

              0

                [quote=”snoer 964″ post=91326]prachtig werk geleverd,Hoelang heb je daar aan gewerkt ? :respect2:[/quote]

                Tijd niet exact bijgehouden maar als ik een schatting maak moet dat om en bij de 18h zijn. Interieur werd ook gedaan trouwens, maar heb ik geen foto’s van…

                Vooral het krasherstel (polieren) neemt hier de meeste tijd in.

                Bedankt voor alle complimenten trouwens :D

                0

                  [quote=”RODONDO” post=91301]Man, man, de studenten van tegenwoordig…. de ene een (top)carrossier en nu dit…. :applaus:[/quote]

                  Haha :lol:

                  Ruben is toevallig zelfs een kameraad van mij ;)

                  Waar passie insteekt… :D

                  0

                    [quote=”porsche” post=91283]Was dit een vriendendienst of ben jij een bedrijf ?[/quote]

                    Ik ben nog student en doe bijgevolg deze werken als hobby en bijverdienste gedurende het weekend. ;)

                    0

                      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00481.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00486.jpg[/IMG]

                      En tot slot nog een foto van een terug propere, glanzende uitlaat :D

                      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00525.jpg[/IMG]

                      Bedankt voor het lezen!

                      Olivier

                      0

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00469.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00470.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00471.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00473.jpg[/IMG]

                        0

                          Daarna de lak nog behandeld met een cleaner als voorbereiding op de wax.

                          Gebruikte wax in deze behandeling is de Auto Finesse Desire wax. Het betreft een zeer exclusieve wax waarbij er slechts 20 exemplaren zijn geproduceerd wereldwijd, waarvan 2 stuks voor België!
                          Na dit proces de wagen buiten gezet, en het resultaat was schitterend. Het verschil voor / na in dit geval was enorm!

                          Enkele beelden van het resultaat

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00449.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00451.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00468.jpg[/IMG]

                          0

                            Voor:

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00429.jpg[/IMG]

                            Na:

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00430.jpg[/IMG]

                            Zo werd de hele wagen rondom gepolijst, dit zorgde voor heel wat stofontwikkeling soms :D

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00419.jpg[/IMG]

                            Ook in alle naden & kieren zat er erg veel stof, dit werd op het einde allemaal zorgvuldig verwijderd.

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00440.jpg[/IMG]

                            0

                              Gezien de hoeveelheid aan krassen en diepte van de krassen, is er dus intensief gepolijst geweest. Het polijsten in gebeurd in 3 verschillende stappen. Enkele beelden van de correctie:

                              Achtervleugel voor:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00395.jpg[/IMG]

                              Na:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00398.jpg[/IMG]

                              Voor:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00399.jpg[/IMG]

                              Na:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00407.jpg[/IMG]

                              0

                                Alvorens we daarna de wagen zullen wassen, eerst het cabriodak gereinigd met een ontvetter om achteraf terug te kunnen beschermen & waterafstotend maken

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00373.jpg[/IMG]

                                Daarna werd de wagen volledig gewassen met een ontvettende shampoo om huidige waxresten te verwijderen. Tijdens het wassen was er slechts minieme ingevreten vuil waarneembaar, dus werd de wagen na de wasbeurt gekleid met de lichte groene Gloss-it klei.

                                Dit kwam er toch nog vanaf

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00381.jpg[/IMG]

                                Daarna werd de wagen binnengezet in de garage, onder het licht en zo werden de defecten nog veel beter zichtbaar. Enkele beelden van de lakstaat

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00382.jpg[/IMG]

                                Vooral de motorkap had enorm veel last van erg diepe krassen

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00386.jpg[/IMG]

                                0

                                  We beginnen dus met een grondige reiniging van de velgen

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00359.jpg[/IMG]

                                  Na ze te hebben behandeld met een velgenreiniger, merken we nog heel wat teerplekken op aan de binnenkant van de velg

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00363.jpg[/IMG]

                                  Deze worden verwijderd met klei en daarna nog behandeld met een cleaner (Werkstät Prime). Dit kwam er vanaf op de klei

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00371.jpg[/IMG]

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 219)